• Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!
  • LillfisenE

Jag har också viktrest!

Har sedan ca 6 års ålder vart ett knubbigt barn, tonår och hela baletten ni vet. Tig tag i mig själv 2009 och skaffade en PT som hade hand om min träning och kost i ett år. Gick ner från 96,8 till 75 kg då. Var sjukt nöjd. Böev gravid i början av 2010 och fick första barnet. Var återigen uppe på 96-97 kg efter förlossning. Dansade zumba/lärde mig johga och anammade tänket som min PT hade gett mig. Lågkolhydratkost, proteinrikt och bra fetter i normalmängd. April 2011 vägde jag återigen 75kg och vi gifte oss i maj samma år.
    Blev återigen gravid i oktober 2011 och födde andra barnet i juli 2012. Började viktresan igen 16e september 2012 på 92,6 kg. Barnvagnspromenader, zumba, och lite jogg i kombination med lchf tog mig till 82 kg till jul/nyår. Önskade mig ett gymkort som jag fick och fortsatte med kosten men ändrade träningen. Bodycombat, bodypump, löpning, styrka i gymmet ca 3 ggr/vecka sedan dess och igår vägde jag 66 kg.

Nu har jag insjuknat i kräksjuka så ja är nog nått kilo lättare ändå. Menmen.

Jag har gått från L till S på toppar/överdelar. Jag har gått från 44-46 i byxor till 40 eller 29 tum. Jag är hälsosammare och mindre nu än jag var när jag va nybliven tonåring.

Nu äter kag liberalare lchf men ff lågkolhydratkost.

• linnn89

LillfisenE
    Så duktig du är :) önskade att jag var som dig o Ronja :( men det är ju jag som Coco !!! Men jag har slutat äta sött i några dagar och försöker att minska portioner och undvika kolhydrater.. Träning har jag inte börjat med än :/ fastän jag har en bra motionsband hemma där jag kan träna när som helst :(

• LillfisenE

En sak i taget. Har en blogg jag läser som jag vill tipsa om. Hon skriver jättemycket klokt om just den mentala biten och verktyg för att hantera allt. Googla lchfingenjören så får du fram hennes blogg

• sleepingbeauty

Vilken inspirerande blogg! Håller själv på att lägga om mat och motionsscheman för att gå ner i vikt och precis en sån blogg behövs för att hålla motivationen uppe. Särskilt nu i början när det inte går så bra. 

• LillfisenE

Ja hon är fantastisk! Kan verkligen sätta ord på alla känslorna man känner utmed resans gång

• Ronja 551

Grymma ni är!!! Blir glad att höra att fler gjort på samma sätt o lyckats! Linn! Det är inte omöjligt

sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • sawyer

Ingenting är omöjligt! Det handlar om ren vilja! :)

Jag påbörjade min viktresa i Oktober förra året på 100,7 kg, idag är jag nere på ca 72 kg. Har tappat sammanlagt 187 cm på hela kroppen. Har gått från strl XXL till S/M i kläder. Har fortfarande en bit kvar till mål, men jag har kommit en bra bit på vägen.

Innan detta försöket så har jag mååånga misslyckade försök i bagaget, diverse pulverdieter, försökte svälta mig själv, andra helt omöjliga dieter (som inte går att klara sig på, man får i sig på tok för lite energi om man tränar mycket). Detta gången har jag bara skippat chips, läsk, godis, skräpmat med mera, dock unnar jag mig det om jag är sugen på det nångång då och då, oftast inte ens en gång i månaden längre.. Min mage gillar inte riktigt den sortens fett längre, vilket är positivt antar jag ;)
    Jag började tänka på hur stora portioner jag stoppade i mig, började äta mindre och oftare. 5 ggr om dagen. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Även en proteinshake på kvällen om jag har tränat.
    Började träna regelbundet, började med gymmet och promenader så smått. Sen kom jag in på spinning, bodypump, bodyattack, bodyjam, zumba och massa annat skoj. Jag älskar att träna, och idag skulle jag inte kunna vara utan det!

För lite mer än ett år sen hatade jag att röra på mig, jag hatade allt som hade med motion att göra. Idag är det en stor del av min vardag!

Det jag vill säga med detta är att alla kan! Sluta aldrig tro på er själva, ni klarar det!! Kämpa på!

• sleepingbeauty

Galet duktiga ni är i tråden! Måste bara fråga, hur snart efter började ni märka resultat? Eller snarare se resultat. Jag känner att jag orkar mer när jag tränar och vågen har tickat ner ca 6 kilo, men jag ser ju för f*n ingen skillnad på mig. Jag vill träna och bli "duktig" för att bli lite smalare, men inget händer ju. Så när såg ni själva resultat på er kropp?

• sawyer
    sleepingbeauty skrev 2013-12-18 21:36:58 följande:

Galet duktiga ni är i tråden! Måste bara fråga, hur snart efter började ni märka resultat? Eller snarare se resultat. Jag känner att jag orkar mer när jag tränar och vågen har tickat ner ca 6 kilo, men jag ser ju för f*n ingen skillnad på mig. Jag vill träna och bli "duktig" för att bli lite smalare, men inget händer ju. Så när såg ni själva resultat på er kropp?

Att se resultaten på sin egen kropp tar tid, andra ser det, men inte man själv.. Jag började göra "jämförelsebilder"för att jag själv skulle se förändring :)
Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!