• Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!
  • Sw33tKing

Jag vet precis hur :)! Börja äta LCHF. Low Carb High Fat. Köp böcker och läs på internet. Min syster gick ner 4 klädstorlekar tack vare LCHF:)

• Ronja 551

Har provat LCHF. Min kropp mådde inte bra på det!! Den metod jag körde, som ja beskrev i inlägget via länken, är vad jag tror den absolut bästa för kroppen! Har gått ner 7 klädstorlekar

• linnn89

Vad duktig du är ts!!! Stolt över dig! Jag är överviktig väger 95-98kg går upp o ner o är 165 så jag bör gå ner i vikt minst 20kg men det känns som en DRÖM.. Jag vill så gärna men misslyckas hela tiden! Jag har också provat LCHF men det är lite krångligt för mig så jag vill göra som du har gjort ts... Jag har börjat gå ut o gå långa promenader 4,4km är det bra tror du??
    Men endast promenader räcker inte jag måste minska min portioner och äta sunt! Jag äter mycket kolhydrater, vitt bröd, pasta,ris,couscous, o socker i stora portioner...

Jag mår så dåligt över min fula tjocka kropp... Jag kan inte ha på mig fina kläder eller sexiga kläder hemma synd om min man som har en sån fru, han får aldrig se mig naken eller äns med ett linne på. Min j*vla tjocka mage som om jag vore gravid, tjocka hängiga armar och tjocka lår!! Detända som jag är nöjd över är från knäna o neråt då det ser jag smalt ut.. Äsch jag måste komma igång..

Hoppas du kan peppa mig Ronja ? Jag vill så gärna och ska börja med det idag jag lovar mig själv!!

• linnn89

Förresten hur långt tid tog det för dig att gå ner i vikt i den snygga kropp du har nu???? :) när började du se skillnaden??

• Ronja 551
    linnn89 skrev 2013-11-11 03:37:12 följande:
    Förresten hur långt tid tog det för dig att gå ner i vikt i den snygga kropp du har nu???? :) när började du se skillnaden??

Du kan om du vill! Följ bloggen! Ja lägger upp mycke tips på mat. Inlägget jag länkade ger en bra bas hur jag tänkte. Ris, pasta o vitt bröd kan du lägga bort helt! Bara det kommer ge dig massor. Försök räkna tid istället för kilometer en timme om dagen i rask takt. Det förbränner fett och sparkar igång kroppens egen förbränning så den blir högre över hela dygnet.

Började i februari o mådde min målvikt drygt 4-5 månader senare. Nu har jag gått ner ytterligare 5 kilo men sakta o lugnt. Det bästa är att jag fått en passion för träning som jag aldrig kommer släppa!
  • Ronja 551

Linnn89 om du läser bloggen kan du kommentera i den om du har frågor. Eller om du önskar ett inlägg om något speciellt? Typ träningsupplägg eller vad som. Då ska ja svara direkt där!

• Monstermaker

Ronja..vilken trevlig och inspirerande blogg du har Jag vill tipsa om att byta ut ris och pasta mot blomkålsris. Riv blomkål i små bitar som du lägger ner i kokande vatten i en minut.

• Ronja 551
    Monstermaker skrev 2013-11-11 10:34:44 följande:
    Ronja..vilken trevlig och inspirerande blogg du har Jag vill tipsa om att byta ut ris och pasta mot blomkålsris. Riv blomkål i små bitar som du lägger ner i kokande vatten i en minut.

Tack!!! Det har ja provat! Sjukt gott! Med lite salt o en gnutta smör mer tips!!!
  • linnn89

Tack Ronja det ska jag göra!! 7 klädstorlekar skulle vara ett mirakel enligt mig hahaha men hoppas att jag också kan lyckas som dig.. Ska följa din blogg :)

• Ronja 551
    linnn89 skrev 2013-11-11 13:38:45 följande:
    Tack Ronja det ska jag göra!! 7 klädstorlekar skulle vara ett mirakel enligt mig hahaha men hoppas att jag också kan lyckas som dig.. Ska följa din blogg :)

Det kommer gå fint! Bara du bestämmer dig! Det finns inga genvägar eller dieter eller pulver som utför mirakel. Enda vägen att gå är den raka
Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!