Inlägg från: linnn89 |Visa alla inlägg
  • linnn89

Hur man lyckas gå ner i vikt!

Vad duktig du är ts!!! Stolt över dig! Jag är överviktig väger 95-98kg går upp o ner o är 165 så jag bör gå ner i vikt minst 20kg men det känns som en DRÖM.. Jag vill så gärna men misslyckas hela tiden! Jag har också provat LCHF men det är lite krångligt för mig så jag vill göra som du har gjort ts... Jag har börjat gå ut o gå långa promenader 4,4km är det bra tror du??
    Men endast promenader räcker inte jag måste minska min portioner och äta sunt! Jag äter mycket kolhydrater, vitt bröd, pasta,ris,couscous, o socker i stora portioner...

Jag mår så dåligt över min fula tjocka kropp... Jag kan inte ha på mig fina kläder eller sexiga kläder hemma synd om min man som har en sån fru, han får aldrig se mig naken eller äns med ett linne på. Min j*vla tjocka mage som om jag vore gravid, tjocka hängiga armar och tjocka lår!! Detända som jag är nöjd över är från knäna o neråt då det ser jag smalt ut.. Äsch jag måste komma igång..

Hoppas du kan peppa mig Ronja ? Jag vill så gärna och ska börja med det idag jag lovar mig själv!!

• linnn89

Förresten hur långt tid tog det för dig att gå ner i vikt i den snygga kropp du har nu???? :) när började du se skillnaden??

• linnn89

Tack Ronja det ska jag göra!! 7 klädstorlekar skulle vara ett mirakel enligt mig hahaha men hoppas att jag också kan lyckas som dig.. Ska följa din blogg :)

• linnn89

Jo det sant jag vet vad man ska göra och jag har en anledning till det också( om jag inte går ner i vikt blir jag aldrig gravid!!) men ändå är det svårt med motivationen... Ja inte super bra.. Bättre men har fuskat en hel del då ( när jag blir arg eller ledsen äter jag mer)
    Har illafall varit ute på 1,5 timmes promenad i två dagar denna vecka men sen kunde jag inte pga andra hinder men imorgon ska jag komma igång med promenader igen och slut igen med fusket!!! Tack att du skrev till mig ( det känns som
    Om du påminde mig och gav mig pepp att fortsätta) tack :) jag behöver stöd o pepp det är det som är problemet nog...

• linnn89

Tack Ronja för de orden du skrev.. Jag ska kämpa ändå om jag fuskar. Man ska inte ge upp bara för att man har fuskat en gång eller två ggr.... En sak som har förändrats är att jag har faktiskt lyckats med att minska portioner...

En annan motivation är att vi är bjudna till bröllop utomlands i augusti och alla kommer ha fina fest kläder och du vet hur svårt att hitta kläder o hur fula de är strl 44. Och hur fult de är att ta på sig en påse!!! Jag vill tillbaka till min kropp och mitt självförtroende .....

Hur har du lyckats att inte gå upp i vikt igen??

• linnn89

Mmm ser hur gott som helst, ska prova :)

För övrigt så går det upp o ner just nu har det varit nere men nu har jag tränat 40 min känner bra samvete men samtidigt nere eftersom har nyss vägt mig o går upp i vikt skit snabbt på mindre än en vecka gick jag upp ca 3 kg fattar inte( viss har jag fuskat o tränat mindre) men men men men.... Herregud.. JAG VILL GÅ NER I VIKT!!!!!!!! Men vf kan jag inte stå emot MITT J*vl* sug efter mat. Jag blir bara tjockare o tjockare....
    Jag har all världens anledningar för att gå ner i vikt men vad gör jag äter o äter.... Äsch bliiir så arg på mig själv.. Tänk vad jag har gjort mot min kropp!! Jag väger f*n 98 j*vla kg...

Ronja jag har sett att du skrev till mig för några dagar sen men jag svarade inte för jag hade såå dåligt samvete....
    Snälla jag vill höra några elaka ord som får mig att vakna ordentligt?.

• linnn89

Åhhhh Ronja du är min ängel :D tack för ditt stöd. Du hat helt rätt!!! Idag är det en ny dag och jag ska kämpa vidare och tänker inte fe upp!!!
    Vilket län bor du i? Skulle vara jätte trevligt o stöttande med en person som dig att bo nära :)
    Men du finns här FL och stöttar. Det är precis som om du ger mig din hand så fort jag ramlar för att gå upp igen o fortsätta min viktresan :)
    Det som känns skönt är att du har också varit med om det och förstår mig.

När började du se lite skillnad på kläder ??

• linnn89

Hej Ronja !

Känn dig inte tjatig :)

Det gick inte så bra Ronja :( allt omkring mig påverkar mitt humör och resulterar tröstäter!!

Jag vet inte vad jag ska säga och vf är jag så trög???

Jag vill gååå neeeer iiiiiii viiiiiiikktt men vf gör jag inget åt det???

Är så arg på mig själv....

Tack för att du stöttar rn människa som du inte äns känner så snällt av dig Ronja :)

• linnn89

Synd att ingen vill dela med sig sin erfarenhet :(

Jag har fått mens igår och har mensvärk o ont gör det... Du vet jag blir deppig när jag får mens men men det är den dumma viktens fel eller rättare sagt Mitt fel. Nya tag helt enkelt! Ska från och med idag sluta äta sött ;) och imorgon ska jag börja träna!!!! Kan du "påminna" mig Ronja om att jag måste börja träna imorgon??

Tack för att du finns här Ronja :)

• linnn89

Jo jag vill gå ut nu idag men har så ont ( mensvärk) jag vill bara ligga på mage för det gör sååå ont :

• linnn89

Hmm bra ide!!! Ska absolut skriva några mål varje dag och delmål :)
    Igår och idag har jag haft ont i magen och migrän och har inte gjort något bara vilat...

• linnn89

LillfisenE
    Så duktig du är :) önskade att jag var som dig o Ronja :( men det är ju jag som Coco !!! Men jag har slutat äta sött i några dagar och försöker att minska portioner och undvika kolhydrater.. Träning har jag inte börjat med än :/ fastän jag har en bra motionsband hemma där jag kan träna när som helst :(

• linnn89

Samma sak här man vill gärna se lite resultat för att orka och bli mer motiverad... :)

• linnn89

Hoppas och tack :)

Jag har illafall gått ner ca 2 kg nu :)
    Jag väger nu 95 har vägt 98 den sista tiden men mitt delmål just nu är 90 kg. Jag är 165 cm och behöver gå ner mycket i vikt men Önskade jag kunde väga illafall 75kg ;)

Hoppas jag orkar hålla på o ni är sååå duktiga som har förverkligat en av era drömmar!! För det är ju en dröm att bli normalviktig igen eller ;)

Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!