• Anonym (TS)

Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!

Som rubriken lyder

VAD är det värsta du har sett en annan förälder göra mot sitt barn? 

Om du inte sett något "värsta", berätta om något du uppfattade som väldigt obehagligt eller helt upp mot väggarna!

Det kan vara vad som helst! 

Det värsta jag sett är en mamma till en 4-5 månaders baby som slår honom i ansiktet för att han gråter! 

En mamma till ett barn på 1 år stod och pratade med en väninna och barnet vill sitta i vagnen. Hon tar upp honom och kastar ner honom i vagnen. Han försöker resa sig upp och hon puttar ner honom och säger "SITT NER I VAGNEN" 

• Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!
  • Anonym (Fy fan)
    Anonym (liten) skrev 2013-11-12 07:26:58 följande:

Det värsta jag sett en förälder göra mot sitt barn är tyvärr vad min egen pappa gjorde när jag var liten.

Flera gånger i veckan misshandlade han min mamma. Till en början hörde jag bara ljuden men när jag var runt fem tyckte han att det var dags att jag "lärde mig hur det går för uppkäftiga kärringar".

Jag satt i soffan medan han slog min älskade mamma sönder och samman. En lördagskväll när jag var åtta år släpade pappa ut mig i vardagsrummet för att visa mig en gång till att det var bäst att vara ett lydigt luder när jag blev vuxen.

Mamma var redan illa däran när jag kom men han fortsatte att slå, sparka och dunka hennes huvud mot golvet och väggen.

När han var färdig gick han ut i köket för att hämta öl. Som vanligt försökte jag hjälpa mamma upp och i säng. Det var liksom min uppgift att ta hand om allt efteråt, torka bort blod och sådant.

Den här gången var inget undantag. Men jag kunde inte väcka mamma, jag fick inget svar när jag försökte få kontakt med henne.

Jag bad pappa som då satt och såg på TV att ringa efter ambulans men fick till svar att "kärringen gör sig bara till". Då smög jag själv ut till telefonen i hallen och ringde 90 000 (som var larm-numret på den tiden).

Ambulansen kom och hämtade mamma, jag blev lämnad till socialen, och jag tror polisen hämtade pappa.

Resten av min uppväxt tillbringade jag hos olika fosterfamiljer, jag träffade min pappa ibland för att jag var tvungen enligt nån knäpp lag. Sedan jag blivit vuxen har jag inte träffat honom.

Varje vecka går jag och mina barn för att sätta blommor på min mammas grav. Hon blev 34 år.               

Jag beklagar vad du har fått uppleva, kan inte ens föreställa mig smärtan

En stor kram till dig <3
  • Anonym (suck)
    Det värsta jag sett en förälder göra mot sitt barn är tyvärr vad min egen pappa gjorde när jag var liten. Flera gånger i veckan misshandlade han min mamma. Till en början hörde jag bara ljuden men när jag var runt fem tyckte han att det var dags att jag "lärde mig hur det går för uppkäftiga kärringar". Jag satt i soffan medan han slog min älskade mamma sönder och samman. En lördagskväll när jag var åtta år släpade pappa ut mig i vardagsrummet för att visa mig en gång till att det var bäst att vara ett lydigt luder när jag blev vuxen. Mamma var redan illa däran när jag kom men han fortsatte att slå, sparka och dunka hennes huvud mot golvet och väggen. När han var färdig gick han ut i köket för att hämta öl. Som vanligt försökte jag hjälpa mamma upp och i säng. Det var liksom min uppgift att ta hand om allt efteråt, torka bort blod och sådant. Den här gången var inget undantag. Men jag kunde inte väcka mamma, jag fick inget svar när jag försökte få kontakt med henne. Jag bad pappa som då satt och såg på TV att ringa efter ambulans men fick till svar att "kärringen gör sig bara till". Då smög jag själv ut till telefonen i hallen och ringde 90 000 (som var larm-numret på den tiden). Ambulansen kom och hämtade mamma, jag blev lämnad till socialen, och jag tror polisen hämtade pappa.   Resten av min uppväxt tillbringade jag hos olika fosterfamiljer, jag träffade min pappa ibland för att jag var tvungen enligt nån knäpp lag. Sedan jag blivit vuxen har jag inte träffat honom. Varje vecka går jag och mina barn för att sätta blommor på min mammas grav. Hon blev 34 år.               

Gud vad sorgligt, beklagar enormt! Stor och varm kram till dig.
  • Paisley

I Sverige bara? Jag har ju varit i Afrika och sett mycket där, men även en del här hemma.

- Barn tvingade att arbeta
    - Barn tvingade att tigga  
    - Misär (barn som lever i drivor av bråte)
    - Kwashiorkor barn (hemskt att se de som har detta trots att de inte är extremt fattiga utan mer felnärda - går och äter godis tex men får aldrig kött)
    - Barn tvingade att ta hand om sina syskon, de flickor som inte får gå i skolan utan ska tvätta och städa (i SVERIGE också - man får inte säga vem utan att bli kallad rasist)
    - Barn utan jacka i decembersnön
    - Föräldrar som röker in i barnvagnen
    - Föräldrar som håller barn och röker samtidigt
    - De som straffar sina barn för toalettolyckor
    - 1 åring som lämnats i badet
    - bebisar som lämnats på sängen när mamma springer ner till tvätten

osv osv...      

Detaljerna är helheten
  • solemio
    Det värsta jag sett en förälder göra mot sitt barn är tyvärr vad min egen pappa gjorde när jag var liten.

Flera gånger i veckan misshandlade han min mamma. Till en början hörde jag bara ljuden men när jag var runt fem tyckte han att det var dags att jag "lärde mig hur det går för uppkäftiga kärringar".

Jag satt i soffan medan han slog min älskade mamma sönder och samman. En lördagskväll när jag var åtta år släpade pappa ut mig i vardagsrummet för att visa mig en gång till att det var bäst att vara ett lydigt luder när jag blev vuxen.

Mamma var redan illa däran när jag kom men han fortsatte att slå, sparka och dunka hennes huvud mot golvet och väggen.

När han var färdig gick han ut i köket för att hämta öl. Som vanligt försökte jag hjälpa mamma upp och i säng. Det var liksom min uppgift att ta hand om allt efteråt, torka bort blod och sådant.

Den här gången var inget undantag. Men jag kunde inte väcka mamma, jag fick inget svar när jag försökte få kontakt med henne.

Jag bad pappa som då satt och såg på TV att ringa efter ambulans men fick till svar att "kärringen gör sig bara till". Då smög jag själv ut till telefonen i hallen och ringde 90 000 (som var larm-numret på den tiden).

Ambulansen kom och hämtade mamma, jag blev lämnad till socialen, och jag tror polisen hämtade pappa.

Resten av min uppväxt tillbringade jag hos olika fosterfamiljer, jag träffade min pappa ibland för att jag var tvungen enligt nån knäpp lag. Sedan jag blivit vuxen har jag inte träffat honom.

Varje vecka går jag och mina barn för att sätta blommor på min mammas grav. Hon blev 34 år.               
    ÅÅÅåååå, vad det gjorde ont i  mitt hjärta Gråter
  • Ojvadduärbra

Men herregud, lilla flicka...... Oj, jag känner verkligen din sorg...:(

Beklagar vad du gått igenom.
  • Anonym (liten)

Tack för era tröstande ord.

• astegmatism

Barn som blir illa behandlade, om dom nu överlever den där jävla incidenten, så kan de börja hata sina föräldrar, med all rätt

• astegmatism
    Anonym (TS) skrev 2013-11-05 16:51:17 följande:

Som rubriken lyder

VAD är det värsta du har sett en annan förälder göra mot sitt barn? 

Om du inte sett något "värsta", berätta om något du uppfattade som väldigt obehagligt eller helt upp mot väggarna!

Det kan vara vad som helst! 

Det värsta jag sett är en mamma till en 4-5 månaders baby som slår honom i ansiktet för att han gråter! 

En mamma till ett barn på 1 år stod och pratade med en väninna och barnet vill sitta i vagnen. Hon tar upp honom och kastar ner honom i vagnen. Han försöker resa sig upp och hon puttar ner honom och säger "SITT NER I VAGNEN" 

Föräldrar måste ha en psykisk störning, varför skulle de annars slå?
Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!