Anonym (liten) skrev 2013-11-12 07:26:58 följande:
Det värsta jag sett en förälder göra mot sitt barn är tyvärr vad min egen pappa gjorde när jag var liten.
Flera gånger i veckan misshandlade han min mamma. Till en början hörde jag bara ljuden men när jag var runt fem tyckte han att det var dags att jag "lärde mig hur det går för uppkäftiga kärringar".
Jag satt i soffan medan han slog min älskade mamma sönder och samman. En lördagskväll när jag var åtta år släpade pappa ut mig i vardagsrummet för att visa mig en gång till att det var bäst att vara ett lydigt luder när jag blev vuxen.
Mamma var redan illa däran när jag kom men han fortsatte att slå, sparka och dunka hennes huvud mot golvet och väggen.
När han var färdig gick han ut i köket för att hämta öl. Som vanligt försökte jag hjälpa mamma upp och i säng. Det var liksom min uppgift att ta hand om allt efteråt, torka bort blod och sådant.
Den här gången var inget undantag. Men jag kunde inte väcka mamma, jag fick inget svar när jag försökte få kontakt med henne.
Jag bad pappa som då satt och såg på TV att ringa efter ambulans men fick till svar att "kärringen gör sig bara till". Då smög jag själv ut till telefonen i hallen och ringde 90 000 (som var larm-numret på den tiden).
Ambulansen kom och hämtade mamma, jag blev lämnad till socialen, och jag tror polisen hämtade pappa.
Resten av min uppväxt tillbringade jag hos olika fosterfamiljer, jag träffade min pappa ibland för att jag var tvungen enligt nån knäpp lag. Sedan jag blivit vuxen har jag inte träffat honom.
Varje vecka går jag och mina barn för att sätta blommor på min mammas grav. Hon blev 34 år.
ÅÅÅåååå, vad det gjorde ont i mitt hjärta