• Anonym (TS)

Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!

Som rubriken lyder

VAD är det värsta du har sett en annan förälder göra mot sitt barn? 

Om du inte sett något "värsta", berätta om något du uppfattade som väldigt obehagligt eller helt upp mot väggarna!

Det kan vara vad som helst! 

Det värsta jag sett är en mamma till en 4-5 månaders baby som slår honom i ansiktet för att han gråter! 

En mamma till ett barn på 1 år stod och pratade med en väninna och barnet vill sitta i vagnen. Hon tar upp honom och kastar ner honom i vagnen. Han försöker resa sig upp och hon puttar ner honom och säger "SITT NER I VAGNEN" 

• Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!
  • Deelicious
    Anonym (anti mobilen) skrev 2013-11-07 14:48:42 följande:

Detta ser jag dagligen, och sådant gör ont att se:
    Barn som står vid sina föräldrar, pockar på uppmärksamhet, vill bli sedda - men mamma/pappa stirrar envetet på sin telefon de ivrigt knappar med och struntar i sina barn. 
    Hur f*n kan en telefon vara viktigare än ens egna barn - mig inte fatta?
    Det finns då inget sms eller dylikt som är så viktigt att det inte kan vänta 1 minut medan man kommunicerar med sitt barn som VILL HA KONTAKT!   
    Dessa barn blir inte slagna, de är oftast hela och rena och får säkert okej mat - men vadå, de är inte sedda och det är också vanvård. 

Det värsta man kan göra mot sitt barn? Skärpning! Här har just Anonym(mf) skrivit en lååååång lista på vad hon blivit utsatt för och du gnäller över detta? Nog fan klarar ett barn att mamma kollar på mobilen eller skriver sms. Ett barn behöver inte få uppmärksamhet 24/7. Man mår bra av att lära sig att ens föräldrar inte har tid med en hela tiden.
  • Mickan76
    Anonym (Fy fan) skrev 2013-11-07 14:24:54 följande:
    När min mamma slog min lillebror med min ridpiska

Men gud vad hemskt! Stackars dig och din bror!
  • Anonym (stark)

Barn som står vid sina föräldrar, pockar på uppmärksamhet, vill bli sedda - men mamma/pappa stirrar envetet på sin telefon de ivrigt knappar med och struntar i sina barn. 
    Det finns då inget sms eller dylikt som är så viktigt att det inte kan vänta 1 minut medan man kommunicerar med sitt barn som VILL HA KONTAKT!   
    Dessa barn blir inte slagna, de är oftast hela och rena och får säkert okej mat - men vadå, de är inte sedda och det är också vanvård. 

Neglect skulle jag kalla det
    Önskar att detta var jag när jag var liten.
    Istället fick vi utsättas för tortyr i hemmet under många år. Har fortfarande märken på kroppen efter farsans framfart. Tänk om han suttit försjunken i en mobil istället för att slå min lillebror(6 år) sönder och samman när han kissat i sängen. Eller då han valde att försöka knäcka av armen på mig, men misslyckades och valde då att slå mitt huvud i golvet tills jag tuppade av 
  • Tess1990

Jag har sett en mamma rulla ihop en tidning (någon typ av damtidning) och slå ett sovande barn över ryggen hårt 2 gånger, så hon fick två stora illröda märken, som stannade kvar i flera timmar

Jag har sett en mamma slå en liten pojke i nacken hårt med handflatan så han föll framlänges i golvet och spräckte läppen (och ett par andra gånger var bordet i vägen så han fick blåmärken i ansiktet, eller så satt han i soffan just då och ramlade ner och fick blåmärken över hela kroppen..) 

Jag har hört en mamma säga att hon hatar sina barn, att dom är äckliga och dumma, önskar att dom inte fanns, att hon ska kasta dom från balkongen, att hon tänker sticka ifrån dom och aldrig komma tillbaka  - medans barnen hysteriskt försöker be mamman om ursäkt och be henne att stanna.. 

Jag har sett en mamma släpa sin 1,5åriga son tvärs över en galleria i ena handen, som en väska (eller ja, en väska skulle hon nog vart lite mer försiktig med..) han fick inte ens en chans att ställa sig upp och gå själv

Jag har sett en mamma bryta sönder en cd/dvd-skiva med sina bara händer så splitter flög över hela golvet, bara för att barnet var nyfiken och tog upp den och kollade eller tog med den till henne och bad om att få kolla på den, men mamma ville inte se den just då..

Jag har sett en mamma sitta vid datorn och spela samt googla lite nummer, med ryggen vänd mot sonen som sitter på golvet, hysteriskt gråtandes med ena armbågen helt uppenbart ur led.. 

Jag har sett en pappa som bara står och tittar på när mamman gör och säger hemska saker till barnen, och att han sen ursäktar det med att "det var inte så farligt" eller "det ska inte hända igen.." 

Jag har sett sms från en pappa, till en dotter, där han säger att han önskar att hon hade blivit bränd istället för golvet, när hennes pojkvän misshandlade henne och försökte brännskada henne i ansiktet.. för då skulle han få slippa betala för att få golvet bytt..

Har sett och hört en massa mer, det som sitter kvar tydligast är det "närstående" till mig gjort, har inte sett eller hört så många främlingar göra något speciellt, eller så kommer jag bara inte ihåg det. 

• Deelicious

Blir så fruktansvärt arg på sånna som dig! Snacka om "lyxproblem" !!!!!!

Hur vet du att dessa barn inte blir sedda för att just när DU ser dom med föräldrarna så sitter dom med mobilen? Så om ett barn vill ha kontakt så ska man släppa ALLT och springa som en galning till sitt barn? Det är så man lär sina barn att bli OTÅLIGA och skrika som en galning så fort dom inte får respons DIREKT på sekunden.
  • Anonym (Fy fan)
    Mickan76 skrev 2013-11-07 14:59:56 följande:

Men gud vad hemskt! Stackars dig och din bror!
    Ja det var hemskt och jag har haft sån ångest över att jag inte vågade göra något. Men då hade jag åkt på stryk istället, jag tröstade min bror jämnt och försökte skydda alla mina syskon för jag var äldst.

Tyvärr var misshandel, hot (som: jag ska slå in pannbenet på dig), vanskötsel, missär, missbruk, ett helvete var våran vardag.
  • Anonym (stark)

Och folk tycker man är sjuk i huvudet när man påstår att man skulle kunna skjuta av såna här barnmisshandlare....
    Har man sett skiten, levt i den så är verkligheten så upp i ansiktet på en så man gör nästan vad fan som helst. 
    "Ring polisen!", jo tack, den har vi alla hört, och OJ vad allt blir som det ska vara efter ett besök/samtal av dem... 

• Toppen9

En mamma till en bekant sade oprovocerat, högt och tydligt inför deras barn att hon önskade att hon aldrig skaffat barn. Hennes röst riktigt dröp av avsky och det äldsta barnet kröp skamset ihop och började nästan gråta.
    Jag vände mig mot barnet och sa högt så att både mamman och barnen skulle höra: " Om jag hade så fina barn som dig och din bror skulle jag vara världens lyckligaste mamma!"

Annars har jag inte sett något men tyvärr hört min fd granne misshandla både fru och barn. Jag kunde inte ingripa själv men ringde både soc och polis, ett litet tag senare skilde de sig och mamman blev en helt annan människa iaf utåt. Leende och glad varje gång vi möttes

• Anonym (fat)

Det värsta jag sett är när min mamma misshandlade mig och mina syskon.

Samt ser jag det som misshandel att göda barnen feta, speciellt om man själv lider av fetma - borde man inte veta och tänka extra på barnets psykiska och fysiska välmående!? En 8 åring ska inte behöva köpa vuxenkläder för att få plats!! 

Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!