Jag har sett en mamma rulla ihop en tidning (någon typ av damtidning) och slå ett sovande barn över ryggen hårt 2 gånger, så hon fick två stora illröda märken, som stannade kvar i flera timmar
Jag har sett en mamma slå en liten pojke i nacken hårt med handflatan så han föll framlänges i golvet och spräckte läppen (och ett par andra gånger var bordet i vägen så han fick blåmärken i ansiktet, eller så satt han i soffan just då och ramlade ner och fick blåmärken över hela kroppen..)
Jag har hört en mamma säga att hon hatar sina barn, att dom är äckliga och dumma, önskar att dom inte fanns, att hon ska kasta dom från balkongen, att hon tänker sticka ifrån dom och aldrig komma tillbaka - medans barnen hysteriskt försöker be mamman om ursäkt och be henne att stanna..
Jag har sett en mamma släpa sin 1,5åriga son tvärs över en galleria i ena handen, som en väska (eller ja, en väska skulle hon nog vart lite mer försiktig med..) han fick inte ens en chans att ställa sig upp och gå själv
Jag har sett en mamma bryta sönder en cd/dvd-skiva med sina bara händer så splitter flög över hela golvet, bara för att barnet var nyfiken och tog upp den och kollade eller tog med den till henne och bad om att få kolla på den, men mamma ville inte se den just då..
Jag har sett en mamma sitta vid datorn och spela samt googla lite nummer, med ryggen vänd mot sonen som sitter på golvet, hysteriskt gråtandes med ena armbågen helt uppenbart ur led..
Jag har sett en pappa som bara står och tittar på när mamman gör och säger hemska saker till barnen, och att han sen ursäktar det med att "det var inte så farligt" eller "det ska inte hända igen.."
Jag har sett sms från en pappa, till en dotter, där han säger att han önskar att hon hade blivit bränd istället för golvet, när hennes pojkvän misshandlade henne och försökte brännskada henne i ansiktet.. för då skulle han få slippa betala för att få golvet bytt..
Har sett och hört en massa mer, det som sitter kvar tydligast är det "närstående" till mig gjort, har inte sett eller hört så många främlingar göra något speciellt, eller så kommer jag bara inte ihåg det.