• Anonym (TS)

Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!

Som rubriken lyder

VAD är det värsta du har sett en annan förälder göra mot sitt barn? 

Om du inte sett något "värsta", berätta om något du uppfattade som väldigt obehagligt eller helt upp mot väggarna!

Det kan vara vad som helst! 

Det värsta jag sett är en mamma till en 4-5 månaders baby som slår honom i ansiktet för att han gråter! 

En mamma till ett barn på 1 år stod och pratade med en väninna och barnet vill sitta i vagnen. Hon tar upp honom och kastar ner honom i vagnen. Han försöker resa sig upp och hon puttar ner honom och säger "SITT NER I VAGNEN" 

• Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!
  • Nomanisanisland
    PGA skrev 2013-11-07 22:25:26 följande:
    Idioten är den som blir mobbad. Den får fysiska och psykiska problem.
    Vad menar du med din rappakalja?
  • pluvdo
    PGA skrev 2013-11-07 21:45:31 följande:
    - En förälder i klassen tvingade hennes unge att ha sin rosa cykel i skolan. Ja, han blev söndermobbad.
    Åh, det låter nästan som en kompis till mig. Barnet, alltså. Fast han blev nog inte söndermobbad, "bara"... mobbad.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • n e x t

Undrar fortfarande över syftet med tråden??

• Velpotta

Anonym (mf) jag har tänkt på dig massvis. Pratar högt med sig själv gör jag med, det har en terapeutisk effekt :).

Att du orkat dela med dig i tråden har i alla fall för mig varit en ögonöppnare att våga lägga sig i. Jag tror att fler blivit påverkade på samma sätt. Kanske har att du berättade här påverkat ngn läsare att våga agera om man i framtiden misstänker att ett barn far illa. Stor kram!

• Anonym (My)

Föräldern som tar strypgrepp och trycker upp barnet mot väggen så barnet måste stå på tå och barnet höll på att tuppa av.

• Anonym (suck)
    Anonym (knäppa mammor) skrev 2013-11-07 19:57:34 följande:
    Det som jag har sett, inte bara en gång, utan många gånger, är mammor som ligger nakna och lägger ungen nere i sitt skrev, vet inte om det kittlar lite skönt eller vad, det är äckligt tycker jag. Då menar jag inte vid någon förlossning, utan där barnen är från 1 år och uppåt.   OCH till er som frågar "var jag sett det", ja räkna ut det själv.....

Herregud, svara istället på frågan var du sett detta "fenomen"?
  • Deelicious
    Velpotta skrev 2013-11-08 17:25:34 följande:
    Anonym (mf) jag har tänkt på dig massvis. Pratar högt med sig själv gör jag med, det har en terapeutisk effekt :).

Att du orkat dela med dig i tråden har i alla fall för mig varit en ögonöppnare att våga lägga sig i. Jag tror att fler blivit påverkade på samma sätt. Kanske har att du berättade här påverkat ngn läsare att våga agera om man i framtiden misstänker att ett barn far illa. Stor kram!
    Jag har också tänkt på Anonym(mf) senaste dagarna. Tycker sånna här saker inte ska få blåsa iväg med vinden. Människor måste bli öppnare på barn reaktioner.
  • Dr Mupp
    PGA skrev 2013-11-07 22:25:26 följande:
    Idioten är den som blir mobbad. Den får fysiska och psykiska problem.
    Jo det var ju jävligt idiotiskt av mig att välja att använda glasögon i skolan. Ja jag mobbades och misshandlades för att jag var en glasögonorm (den enda min klass). Jag borde ju ha anpassat mig.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • PGA
    Dr Mupp skrev 2013-11-08 18:33:19 följande:
    Jo det var ju jävligt idiotiskt av mig att välja att använda glasögon i skolan. Ja jag mobbades och misshandlades för att jag var en glasögonorm (den enda min klass). Jag borde ju ha anpassat mig.
    Ja, det hade varit klokt av dig att göra det.
  • Dr Mupp
    PGA skrev 2013-11-08 18:34:34 följande:
    Ja, det hade varit klokt av dig att göra det.
    Antar att du är en sån som jublar varje gång ett mobbat barn tar livet av sig.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!