• Anonym (TS)

Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!

Som rubriken lyder

VAD är det värsta du har sett en annan förälder göra mot sitt barn? 

Om du inte sett något "värsta", berätta om något du uppfattade som väldigt obehagligt eller helt upp mot väggarna!

Det kan vara vad som helst! 

Det värsta jag sett är en mamma till en 4-5 månaders baby som slår honom i ansiktet för att han gråter! 

En mamma till ett barn på 1 år stod och pratade med en väninna och barnet vill sitta i vagnen. Hon tar upp honom och kastar ner honom i vagnen. Han försöker resa sig upp och hon puttar ner honom och säger "SITT NER I VAGNEN" 

• Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!
  • Anonym (oj)
    Anonym (knäppa mammor) skrev 2013-11-07 13:10:34 följande:
    Det som jag har sett, inte bara en gång, utan många gånger, är mammor som ligger nakna och lägger ungen nere i sitt skrev, vet inte om det kittlar lite skönt eller vad, det är äckligt tycker jag. Då menar jag inte vid någon förlossning, utan där barnen är från 1 år och uppåt.

Var ser du detta???
  • Errol Flynn
    Anonym (oj) skrev 2013-11-07 13:56:42 följande:

Var ser du detta???

Jag tror detta är en sexuell fantasi från den skrivande...
  • picknickfilt

Fick bara med citatet, hm...

Aja, det jag menade var vad har hon för ansvar över vad de barnen äter till frukost? Säger inte att det är bra vanor den familjen verkar ha (språk, mat) men det är ju inte kassörskans ansvar att uppfostra eller mätta ngn annans barn.

• viseversa
    Anonym (rökning) skrev 2013-11-06 19:12:45 följande:
    Väldigt konstig inställning till föräldraskap du har, om du anser att man måste vänta med att skaffa barn tills man har råd med eget rum till varje barn. Din föräldrar verkar ha varit usla och du verkar fortfarande må dåligt av det, men det betyder inte att alla föräldrar som låter barnen dela rum är dåliga föräldrar. Du reparerar inte din egen barndom genom att kasta skit på andra föräldrar.
    Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (Hmm 3)

När jag var liten så var jag endel hos min kompis och lekte, vars mamma var hemsk. Jag var livrädd för henne. En dag när jag var där och lekte, så skrek hon till hennes lillebror som då kanske var 4-5 år "håller du inte käften nu så ska jag jävlar slå röven av dig". Det glömmer jag aldrig.
    Lite senare fick hon ännu ett barn, henne släpade hon i benet över hela lägenheten naken och slängde in henne på sitt sovrum och låste dörren för att hon var ledsen. 1 år var hon då. Fy fan säger jag vad obehagligt. Hon är hemsk, jag tål henne inte än idag. Hon har alltid fött upp hundar och det är de som varit det viktiga i hennes liv. Tror aldrig att hon har behandlat sina hundar lika svinigt som hon gjort med barnen. Hon har gjort fler saker, hon är helt rubbad.

• CarpeNoctem

Det värsta jag och antagligen hela Ikeas restaurang sett var en mamma som bokstavligen tvångsmatade sin pojk, kan inte varit mer än 2 år. Han skrek hysteriskt medans mamman gapade och svärde om att han skulle vara tyst, samtidigt som hon tryckte ner köttbullarna i halsen på honom. Samtidigt sitter pappan? Och säger ingenting, tuggandes på en bulle och låtsas som det regnar. Jag blev väldigt upprörd över detta och var beredd att ta en fight med henne, men som tur var kom personalen och sa till henne att lämna restaurangen vilket hon blev vansinnig för. Men hon gick..

• Anonym (Fy fan)

När min mamma slog min lillebror med min ridpiska

• Liten elak och intelligent

Jag såg en gång en förälder (svensk) örfila sitt barn på flyget. Jag blev så jäkla arg att jag skällde ut vederbörande där i flygplanet. Jag riktade mig också till barnet och sade att ingen har rätt att göra så här mot dig.

En annan gång var det en förälder som behandlade sitt barn som hade svårigheter med tics oerhört illa Mamman hånade barnet. 

• Ann Cistrus
    Anonym (mf) skrev 2013-11-07 11:19:29 följande:

Det som räddat mig är nog att jag bott väldigt isolerat = svårt att hamna i dåligt umgänge. Fanns ju inget folk i närheten. Sen var jag väldigt väldigt lillgammal och växte upp fort. Kunde ju ladda tvättmaskinen som femåring, ingen annan tvättade ju. 

Men gällande att soc inte gjorde tillräckligt
    Delvis är allt mitt fel, för jag skämdes så otroligt för det jag var med om att jag slätade över och hittade på andra historier. Jag ljög om missbruket och vad hon gjorde, hon hade en extrem makt över mig. Jag undanhöll helt enkelt, därför är det mitt fel

Delvis är det soc fel, för nog sjutton ska de ha strategier för sådana här fall. De flesta barn säger inte sanningen hos soc nämligen. Träffa EN handläggare, inte 5. Träffas MÅNGA gånger, inte en. Skapa ett förtroende hos barnet. Låt barnet få prata i barnets egen takt, inte sätta upp mål som "idag ska vi reda ut vad det är för fel!" för allt är en process. Och framförallt varken gotta sig i eländet eller tycka synd om barnet öppet, det gör det hela bara värre. Då får man skuldkänslor för att man gör andra upprörda.     
    INGET är ditt fel. Inget barn ska någonsin behöva vara med om en bråkdel av det du har varit med om och de på soc borde veta att barn till missbrukare ofta ursäktar och slätar över för att skydda sina föräldar. 

Hjärta 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (anti mobilen)

Detta ser jag dagligen, och sådant gör ont att se:
    Barn som står vid sina föräldrar, pockar på uppmärksamhet, vill bli sedda - men mamma/pappa stirrar envetet på sin telefon de ivrigt knappar med och struntar i sina barn. 
    Hur f*n kan en telefon vara viktigare än ens egna barn - mig inte fatta?
    Det finns då inget sms eller dylikt som är så viktigt att det inte kan vänta 1 minut medan man kommunicerar med sitt barn som VILL HA KONTAKT!   
    Dessa barn blir inte slagna, de är oftast hela och rena och får säkert okej mat - men vadå, de är inte sedda och det är också vanvård. 

Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!