Deelicious skrev 2013-11-07 13:35:18 följande:
Kära vän

Det finns inga ord för vad du fått genomgå. Så fruktansvärt! När jag läser din text så tänker jag hur otroligt fantastisk du ÄR som ändå försökt ta vara på ditt liv idag. Du är så STARK!!!
Jag vill bara ge dig en STOR kram och säga till dig hur jävla otrolig du är!
Det är obegripligt hur en människa kan göra sånna här saker mot sitt barn, var din mamma psykiskt sjuk förutom alkoholismen? Pågick detta under hela tiden du bodde hemma? Har du fått berätta allt detta till soc men att dom ÄNDÅ inte trodde på dig? Hur gammal är du idag?
Jag önskar all lycka till dig och din framtid

Du är värdefull!!!!!
Hehe, missade några frågor! Ska förtydliga att ja, hon var såhär även innan hon började dricka. Drickandet förvärrade henne såklart, hon gick i sömnen, körde till och med bil i sömnen och rattfull. Miste körkortet, slutade betala räkningarna. Fasaden sprack när hon började dricka, innan det var det "bara" hemma hennes rätta jag kom fram.
Detta pågick hela min uppväxt, flyttade hemifrån vid 16. Har än idag inte berättat något mer för soc förutom att min mamma dricker och hindrar mig från att äta mat hemma plus att hon och jag bråkade jämt.... Så jag slätade över nästan allting och de kunde ju inte tvinga mig att prata. Men jag tror faktiskt att jag hade pratat efter kanske 10 samtal. Sen blev jag skickad till bup, som inte visste bakgrunden. Så de skulle ta reda på vad det var för fel på mig, och det knäckte mig totalt för jag förstod ju ingenting. Är än idag helnojig och tror att jag har alla möjliga diagnoser - det har jag inte

Jo, jag har problem med återkommande depressioner. Men det beror nog på att jag aldrig sökt psykologhjälp för mina upplevelser, jag har klarat mig själv och varit min egen kurator. Berättade för bup att jag som barn ofta pratade med mig själv. Det ledde till att de markerade ett varningstecken i min journal att jag var ev. kokko. Hjälpte mig inte kan jag ju säga. För övrigt pratar jag fortfarande för mig själv då och då - utan diagnoser hittills. Är 25 idag!