Inlägg från: kenneth768768 |Visa alla inlägg
  • kenneth768768

Varför hatar folk SD?

MrFahrenheit skrev 2014-12-28 02:10:27 följande:

Det är faktiskt inte ens en procent utav alla flyktingar ifrån syrien som kommer hit och vissa skriker MASSINVANDRING!

Om SD anhängare nu är seriösa med vad de tror är bäst för vårt land i sin övertygelse att skydda Sverige, så borde de skillt ifrån islamisterna, åka ned till Syrien t ex och bekämpa extremismen som får folk att fly hals över huvud ifrån sitt hemland.

Det är att gå till botten med problemet istället för att sitta bredvid och enbart klaga...

Det här var en intressant tanke, och det är inte bara sd som borde åka ner och bekämpa de oerhörda grymheter somsker där nere. Men hur gör man i praktiken? Kan man anmäla sig vid ngt kontor så får man vapen och militärutbildning?
  • kenneth768768
    MrFahrenheit skrev 2014-12-31 00:21:24 följande:
    Populister kommer aldrig att ge de egentliga lösningarna på problemen, de kommer enbart peka finger på problemen och vinna röster för att de flesta håller med dem om att detta är ett problem (vilket ALLA egentligen är överens om!)...

Det som skiljer oss gentemot populister är att vi ser lösningar på problem istället för att enbart finna en anledning att klaga på problemet.
    Vilka problem har du identifierat och vilka lösningar har du att presentera?

Redogör gärna för om regerande politiker har identifierat samma problem och är i full färd med att införa ditto lösningar.
  • kenneth768768
    MrFahrenheit skrev 2014-12-31 12:35:16 följande:
    Jag har identifierat många problem som du med flera kan läsa om i klartext tidigare i tråden.

Poängen är den att jag kan säga precis vad som helst utan att vissa ens gör sig besväret att sätta sig in i den egentliga problematiken och enbart ställer motfrågor som svar. En diskussion utan några svar blir snabbt rörig och osamanhängande.

Men jag ger alla en chans. Jag vet att du är en ganska cool kille...
    Jag tryckte på visa endast och hittade detta från dig:

" att politikerna inte egentligen bryr sig längre om vårt land!! "

Resten var bashning av SD och inlägg med en hel del humor.

Men i detta jag citerade håller jag med dig. Kolla t.ex här hur mkt Beatrice Ask engagerar sig i våld mot invandrare i utsatta orter: 

-----

?Har du ett ansvar för att andra generationens invandrare ofta utsätts för brott??

Svaret kommer blixtsnabbt, hörbarligen ur ryggmärgen: ?Vi har alla ett ansvar.?

---

Så mkt bryr sig en ledande politiker, som varit en av dem få med makt att påverka.

• kenneth768768
    KillBill skrev 2015-01-01 12:18:58 följande:

I Williams första inlägg önskar han alla Gott nytt. I Williams andra inlägg 1 timme senare hävdar han plötsligt att han är utsatt för en hatattack. Trovärdigt...

Jag hoppas media granskar denna händelse.

Du menar att media ska visa hans blodiga ansikte och skriva, kolla vad han ljuger? Nja det är nog bättre att ligga lågt.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 12:39:20 följande:

Hur vet han att det var en invandrare? Kollade han passet på förövaren?

Eftersom alla i sverige härstammar från invandrare stämmer det ju. Vad skulle man förresten kunna se i ett svenskt pass ang personens ursprung?
  • kenneth768768
    KillBill skrev 2015-01-01 12:53:03 följande:

Varför ligga lågt? Jag tycker att media ska granska våra politiker. Framförallt när politiker ljuger eller när politiker blir utsatta för hatbrott.

Det är tydligt att här ligger en hund begraven så jag tycker att frågan förtjänar uppmärksamhet. Varför tycker du att det är bättre att ligga lågt?

Eftersom han är blodig i ansiktet finns det ju så att säga risk att den historia han påstår var som det faktiskt gick till, han kanske hade svårt att veta hur han skulle formulera sig på rätt sätt efter att ha blivit slagen. Och då får ju granskningen motsatt effekt, man vill ju få fram att han ljuger,moch omdet visar sig att han inte ljög....ja du förstår.
  • kenneth768768
    KillBill skrev 2015-01-01 14:01:35 följande:

Ja men varför tycker du (som verkar sympatisera med SD) att saken inte ska granskas?

Jag vill veta sanningen oasett om sanningen är att William Hahne är utsatt för ett hatbrott eller om sanningen är att William Hahne ljuger

Ja men ok. Jag är van att folk är ganska polariserade i den här tråden och ville tipsa om att sd kunde få onödiga sympatier om det visade sig att han var o provocerat nrdslagen. Jag läser den inte tilläckligt noga för att ha några vettiga personbedömningar.

Det är väl inte att sympatisera med sd?
  • kenneth768768
    nihka skrev 2015-01-05 21:20:31 följande:

Begreppet har utvecklat sedan Darwins dagar. Det gäller att hänga med:Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser. Rasism har dock aldrig handlat om enbart genetik och biologi utan även om kultur och religion.[1][2][3]

sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Kanske skulle man börja med utrycken "religions-rasism", "ras-rasism" och "kultur-rasism" i de fall där det är tvetydigt. Och kanske som en början i att folkbilda ang de olika typerna av rasism.
  • kenneth768768
    KillBill skrev 2015-01-11 11:53:39 följande:

Saxat från sidan www.samer.se

Frågan om vad som skapar en identitet är komplex. I stora drag kan man säga att det dels handlar om ens ursprung, dels om ens uppväxt, och så självklart individens eget val. Om man har samiska förfäder men inte själv uppfattar sig som same eller vill vara same, så är man inte same. Å andra sidan kan man även ha dubbla identiteter: Till exempel kan man vara både same och svensk och växla kulturella koder i olika sammanhang.

I tidigare lagar uttryckte staten att endast de som hade renar och ägnade sig åt renskötsel, var samer. Det innebar att stora grupper av samer blev utdefinierade och inte räknades som samer i statens ögon. Sedan Sametingslagens tillkomst är det nu språket som är identitetsmarkör.

Det verkar ju innebära att en person som aldrig tänkt tanken förut, ibte bara kan knäppa med fingrarna och säga "nu är jag same"?

Jag kan nästan tänka mig att björn söder skulle bli mördad av rosanna dinamarca om han testat resonera så där runt svenskar.

Men å andra sidan, vad är svenskar? Det finns ju igen entydig definition, förutom att man knäppt med fingrarna och sagt "jag är svensk". Så det går kanske inte att jämföra resonemangen. För övrigtt är jag ganska dålig på att knäppa med fingarrna, så det vore bra om det ibte ingick i definition av svenskhet. Hm, snurrigt.
  • kenneth768768
    Bjäbb skrev 2015-01-19 11:51:42 följande:
    Nu tramsar du bara enligt min mening men låt gå.
    Det var liksom inte vilket språk undersökningen gjordes i utan att den tydligen gjordes HEMMA_HOS som var grejen med att ta undersökningen med en skopa salt.....men det förstod du säkerligen  !?

I en facetoface-poll är troligtvis folk mer benägna att uttala sig positivt .Speciellt i en laddad fråga om invandring där debatten mycket riktigt ältas hela tiden och många gånger i inte speciellt vänlig ton mellan de som är för och de emot dagens invandring.

Jag tror personligen att SOM-undersökningarna är mer rättvisande. Där ligger synen neg vs pos syn på invandring ca 50-50 vad jag minns. (Ungefär så jag upplever det irl.)

Vad har avpixlat och friatider med pollen att göra?
    Du menar att frågeställaren kommer meddela researchgruppen (som kan matcha mot aktivitet på nätet) samt vännerna på facebook (som kanske säger upp bekantskapen), vid ett negativt svar?

• kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-19 19:19:34 följande:
    Eeeehm, om X = Y så är Y =X, det är skitsamma vilket du nämner först.

Jihadisterna har hittills inte gjort lika mycket skada i Europa som nationalisterna. Två galningar mördade tolv personer nyligen. Men hur många dödade Breivik - ensam?
    Det är väl inte rasistiskt att vara orolig för sovande IS-celler, som det rapporteras om mkt i media varav några sprängs då och då?

Det förefaller som att i dagsläget är IS-terrorister en lite hetare potatis. Men bara för det behöver man ju inte anse att alla muslimer är terrorister. Det vore ju sjukt dumt.

Men det kanske är så, att om man ska ha rätt att vara orolig för IS-terrorister, så måste man först inleda med att säga att Breivik är en sjuk galning.

OK då: Breivik är en sjuk galning, och jag är orolig för IS-terrorister.

Balanserat, och inte rasistiskt.
  • kenneth768768

OK, så hur skulle en vetenskaplig metod för att avgöra "vilken grupp" terrorister som är farligast, se ut? Det skulle behövas eller hur?

Det känns ju LIIITE grann här i tråden som att personers åsikter om vilka som är den farligaste gruppen kommer av ideologiska tankar, dvs vilken grupp man avskyr mest (islamska terrorister eller högerextremister a la Breivik, osv).

Tydligen är det så här, att enligt Dorians sammanställning har högerextremister varit effektivast i sitt dödande. Och samtidigt säger Säpo att islamistisk extremism utgör den största hotbilden för närvarande:

"Den terrorrelaterade verksamheten i Sverige domineras av aktörer som är motiverade av våldsfrämjande islamistisk extremism, där syf­tet ofta är att stödja terrorbrott i konfliktområ­den, som till exempel Irak, Afghanistan, Soma­lia, Jemen och Syrien." http://www.sakerhetspolisen.se/kontraterrorism/hoten-och-hotbilden.html

Det blir ju bra konstigt om man av ideologiska skäl ska skyla över och tona ner en viss terroristgrupps gärningar eller hot, och förstärka en annans. Spelar väl ingen roll om terrorister kallar sig höger, vänster, islamistiska, whatever de är väl lika jäkla mycket terrorister för det hela bunten? 

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 12:59:06 följande:
    Där finns det ju en likhet mellan IS och Sd också bortsett från att Sd ännu inte börjat med att öppet ta till våld.
    När SD då (snart) bränner sina motståndare levande, och korsfäster små barn, tror du de kommer klara av att producera lika snygga videos på detta som IS gör?

Eftersom SD består av lågutbildade män från landsbygden tror jag INTE det, men vi får se. Just nu kan man bara spekulera.

Ett annat problem SD har, eller en annan skillnad mellan SD och IS kanske man kan säga, är att SD inte lyckats få tag i samma mängd vapen och träna upp en lika stor arme' som IS. De sitter säkert och funderar på det. Ngt mob-förråd de kan plundra kanske? Eller börja med illegal organförsäljning på vänster-människor de dödat, för att finansiera inköp av kalashnikov på Blocket?

Men i princip håller jag med dig. De är så gott som lika. Jag tror Jimmy Åkesson snart kommer bränna Gustav Fridolin i en bur. Vilken dag som helst, bara Jimmy blir klar med sin sjukskrivning.
  • kenneth768768
    vinterbar skrev 2015-02-23 03:22:20 följande:

Bättre att kämpa FÖR någonting, det är mycket roligare än att lägga sin energi på att kämpa emot något. Livet är kort, varför inte ägna tiden åt roliga saker.
    Om alla kämpar för fred på jorden kommer ju alla att kunna bo i sina hemländer. Slutet gott allting gott.

Putin t.ex kämpar ju för sin egen makt, Rysslands storhet (och möjligen menar han sig kämpa för) det ryska folket, så det räcker inte bara att kämpa FÖR nånting, det är en formuleringsfråga. Sd tycker nog oxo de kämpar för nånting kan du vara rätt säker på ;)
  • kenneth768768
    Velouria skrev 2015-04-07 21:26:18 följande:

Jag har för längesedan även insett svenskens oförmåga att se flyktingar, först och främst som människor, sedan människor med potential. Svensken tror att brist på kunskap i det svenska språket är detsamma som låg IQ och därmed också hopplöshet om att kunna lära upp flyktingen. De allra flesta flyktingar som jag har arbetat med, både underåriga och vuxna, har arbetslivserfarenhet samt mycket större ambitioner än en svensk att få komma ut i arbetslivet här i Sverige. Det är faktiskt bara det svenska språket som fattas dem.

Jag lär dem inte bara det svenska språket, utan även om det svenska samhället. Men även svensken behöver lära sig om det svenska samhället har jag märkt. Man måste börja bygga broar mellan det svenska samhället och flyktingen. Men som det ser ut nu så byggs bron från flyktingens håll bort mot det svenska samhället samtidigt som flyktingens ambitioner möts av högervindarnas stoppsignaler och den osynliga främlingsfientligheten som existerar överallt, dagligen.

Du vet inte detta för du jobbar inte inom detta yrke.

Kan man säga att du identifierat tre problem?

1. Svenskar vill inte anställa invandrare som är dåliga på svenska.

2. Högervindar. Utveckla gärna denna.

3. Jimmie åkesson, och här antar jag du menar att han har koppling till pkt 1?

Såna här saker som arbetslösheten och hård konkurrens om jobben då? Arbetsgivaren har säkert ibland möjligheten att anställa "duktig person som är bra på svenska" och duktig person som är dålig på svenska". Väljer man då personen som är bra på svenska är det ju inte rasism.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2015-06-11 19:35:38 följande:
    Vadå fungerar inte??? Fakta är inte till för att "fungera" eller inte. Det är så det är: SD har växt fram ur vitmaktrörelsen oavsett hur många som röstar på dem eller inte. Det går inte att ändra på historien. Den är liksom klar.
    Jag tror han menar att det är slöseri med tid att upprepa dessa fakta, om syftet är att SD ska minska, och att han menar att man ska slå dem på politik-sak-frågor.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2015-06-11 22:51:28 följande:

Jag är medveten om att SD och SDare vill att man ska hoppa över att tala om allt som känns lite besvärligt för dem.

Menar du att rataxes är sdare? Jag tycker jag läst några ggr att han inte är det.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2015-06-22 09:24:41 följande:
    Ingen av våra grannländers "motsvarigheter" till SD samarbetar med SD i europaparlamentet utan har valt att vara med i andra grupper. Inte ens när SDs grupp löstes upp kom något grannland till gruppens undsättning.

Kan det vara så att våra grannländer ser SD som ett skräckexempel med tanke på att man inte vill samarbeta med dem eller ens hjälpa till att säkra upp gruppens överlevnad?

http://www.europarl.europa.eu/portal/sv
    Kan det vara så att SD är Europas ondaste parti och att järnrörsskandalen är det värsta som hänt inom hela Europa?

Dvs vi i Sverige är egentligen humanast inom flyktinginvandring, men har i stället blivit drabbade av Europas värsta anti-parti på området?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?