Inlägg från: kenneth768768 |Visa alla inlägg
  • kenneth768768

Varför hatar folk SD?

Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:33:03 följande:
    Läser man bara vinklad media, så blir det granterat fel.

Och när folk kommer med väldigt enkla svar på komplexa frågor, så är det ett tydlig tecken på att de inte är insatta.
    Jo, men ingen här har imponerat med natinonalekonomiska kunskaper hittills, alla kör sina oneliners
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:07:38 följande:

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.
    Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.
    Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
    Tyvärr är det så svårt att få jobb i dagens Sverige, många som kasseras. Som de sa på nyheterna häromdan är de grupper som hamnar längst ifrån arbetsmarknaden, de som inte redan är etablerade (t.ex utrikes födda). Sen tillkommer det en aspekt av skepticism mot nyanlända (finns det ju undersökningar på, även om du blev emotsagd på detta), men HUR kommer man tillrätta med det? Man kan liksom inte dra ut ett mail till alla Sveriges arbetsgivare och be om skärpning. Eller är det värdegrundsarbete på bred front, eller mer info omstudier av nyttan med mångfald? Skulle detta påbörjats redan för 20 å sen? Finns tyvärr inga lätta lösningar.

• kenneth768768
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 06:54:29 följande:
    www.expressen.se/kvallsposten/brandman-svartm.../

Så här långt har det alltså gått i Sverige. Brandmännen måste hålla infomöte och berätta hur de agerat vid branden och hur lång tid det tog. Allt för att slippa repressalier från invandrarna i Rosengård. Letar ungdomarna efter en anledning  att få starta ett upplopp a la Husby? Nu måste brandmännen FÖRSVARA sig och dementera att de inte står och skrattar åt döda barn för att slippa mer stenkastning. Patetiskt. Lite jävla respekt och tacksamhet mot svensk poliskår/ambulans/brandkår vore på sin plats. Annars kanske Sverige inte är landet för dig.
    För att förekomma diskussionen lite: vilka är dina argument för att det inte är SD:s fel att det blivit så här, i och med att de ställt grupper mot varann?
  • kenneth768768

"Det har varit en kall vår i år. SDarna har haft offerkoftan på sig ännu mer än vanligt".

Får jag en +1 på den?

Eller "13:e maj. Ännu en dag då SD:are kommer snubbla på sina skosnören och skylla på invandringen", plus 1 på den med?

• kenneth768768
    Hmpf skrev 2014-05-13 11:14:52 följande:
     Hur du kan få för dig att det är SD:s fel att det blivit grupperingar i samhället är ju helt absurt.
    Nja, att jag skrev sådär var bara att jag förutsåg att diskussionen skulle komma, så jag drog igång den lite i förväg. Det är mkt retoriska kontringar i denna tråd av samma slag hela tiden, så jag körde en av de kontringarna, så det blev lite fart i diskussionen.
  • kenneth768768
    Velouria skrev 2014-05-13 13:04:25 följande:
    Mja, är det verkligen hot mot demokratin enligt lagen? Vad jag vet så kommer alltid meningsmotståndare ihop sig på varandras möten och demonstrationer.

Och vad jag vet så förespråkar SD mycket som också det isåfall är ett hot mot demokratin. Ändå får de inget straff. Förutom nu senast Hess då...
    Faktiskt kommer jag inte på ett enda tillfälle i närtid när nån från sjuklövern förhindrades från valmöte, du då?

Men det är intressant att du inte ens kan tänka dig knysta om att det är nåt problem när valmöten störs i vårt avlånga land, det är bara "de är inte bättre själva"-argument hela tiden.
  • kenneth768768
    Velouria skrev 2014-05-13 12:46:05 följande:
    Det är bara SD som missbrukar ordet rasist och nazist. Genom att missbruka det ordet och sätta det som en epitet på SD-motståndare hoppas de att folk ska tro att SD-motståndare är rasister och nazister.
    När du säger "bara", har du en egen betydelse på ordet då?

Senaste störningen från idag, jag citerar:
    "Demonstranterna skanderade ”inga nazister på våra gator”."
    www.svd.se/nyheter/inrikes/demonstranter-stoppade-akesson_3555230.svd
  • kenneth768768
    Hmpf skrev 2014-05-13 11:56:29 följande:
    Du skrev: "i och med att de ställt grupper mot varann?" För mig låter det som om du beskyller SD för de gruppindelningar som du hävdar förekommer. Varför skulle det vara SD:s fel att majoriteten av invånarna i Rosengård och Rinkeby är invandrare? Varför skulle det vara SD:s fel att dessa invandrare ser det som en rättighet att kasta sten på Sveriges sjukvårdspersonal, brandförsvar och polis?

Diskussionen kom ju upp för att du drog igång den. Du kan ju inte senare hävda att den var "på gång".
    Jag spelade djävulens advokat och drog upp en standarretorik som används i denna tråd, och förekom dem som skriver mest på kvällstid.
    Men du behöver väl inte bli så sur, du kan väl se det som en bra chans att vässa din retorik mot vanligt förekommande argumenttyper och pajkastningar i denna tråd? Till 99%.

• kenneth768768
    Digestive skrev 2014-05-13 13:19:15 följande:
    <text om konsumtion som kenneth768768 förkortade>
    Men visst är det fortfarande så att det inte lönar sig att slå sönder sina fönsterrutor och laga dem igen?

Dina ekvationer för hur länders ekonomi funkar verkar sakna flera variabler, t.ex hur stor grad av konsumenterna som är arbetslösa, men jag kan inte skriva lika mkt text som du så på så sätt vinner du väl antar jag..
  • kenneth768768
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 13:25:12 följande:
    Att folk inte bara gillar antirasister på facebook, utan att allt fler tar ställning. Att allt fler lämnar sina hem för att protestera mot något de anser är oacceptabelt. Det kan jag respektera. Och för mig är det i allra högsta grad en viktig del av demokratin att tydligt visa denna typ av motstånd (så länge inget våld används).
    Men en annan viktig del av demokratin vore att folk själva får bilda sig en uppfattning om vad partier har för budskap, nu har ju nästan alla bara andrahandsinformation eller sämre om vad partiet står för. Våldsvänstern definierar SD:s budskap och att de är nazister.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?