Inlägg från: kenneth768768 |Visa alla inlägg
  • kenneth768768

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-05-05 22:19:01 följande:

Så det är okej att sexuellt ofreda kvinnor så länge man inte särbehandlar någon? Dvs att du klappar alla kvinnorna på krogen på rumpan. För då har du väl ryggen fri?
    Samma resonemang.
    Så du menar alltså att det är ok att äta sverigedemokrater till eftermiddagskaffet? Lika logiskt tänkande.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 11:41:34 följande:
    En ljuv syn när företeelsen att vända ryggen mot Sd sprider sig. Äntligen har folk fattat hur man ska motarbeta Sd.

150 pers stod i Eskilstuna med ryggen emot Åkesson vars "upplevelse" var 3-4 personer enligt intervju. Hans verklighetsuppfattning är lika skev nu som när han var liten alltså.
    Vevezuelor och tårtning slår argument alla dagar i veckan. Men om det är ljuvt vet jag inte.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 15:19:38 följande:

Vem har pratat om vuvuzelor och tårtningar?
    That would be kenneth768768
  • kenneth768768
    Quintus Zebra skrev 2014-05-10 00:25:46 följande:
    Assimilation handlar inte om att lära sig ett språk. "Assimilation (från latin assimilátio, 'göra lik, efterbilda'), eller assimilering, syftar på den process genom vilken en minoritet, om processen är fullständig, helt överger sin egen kultur så att de ursprungliga kulturskillnaderna försvinner." sv.wikipedia.org/wiki/Assimilation_%28sociolo...
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Intressant! Är det "fullständig assimilering" SD menar? Det stod inget i partiprogrammet att assimilering är tvingande utan det verkade mer som att de tycker det är att föredra. Nån som har några källor hur de låter när de talar om saken? Talar de om tvingande assimilering? Ifall partipgrammet är "putsat" så att säga så är det bra att jämföra med uttalanden.
  • kenneth768768
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:08:52 följande:
    Det blir ju så när man tror att den enda källan till kunskap kommer från SD:s hemsida eller Avpixlat.
    Men nog kan man misstänka att det inte är speciellt många här inne som är pålästa på nationalekonomi? Folk har väl en egen "bild" av hur ekonomi funkar, men det bilderna är oftast olika.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 17:19:38 följande:

Hur är förekomsten av mörkhyad befolkning i USA eller någon annanstans för den delen, relevant i diskussionen? Vem bryr sig om hudfärg liksom..?
    Om vissa städer vore homogent vita och andra homogent svarta skulle jag tycka det vore synd att det är så segregerat, för på ngt sätt måste de ju sökt sig bort från varandra? Låter ju märkligt om det på ren sklump skulle bildas en stad med 100 000 svarta och en närliggande stad med 100 000 vita.
  • kenneth768768
    Keiko35 skrev 2014-05-11 17:19:12 följande:
    Ja du, jag vet bara vad jag tycker, inte hur man löser det. Det vet kanske någon annan. Jag tycker ex att man ska lägga ner hela eurovision song contestspektaklet, men jag kommer inte ägna mitt liv åt det.
    Håller med.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 15:13:45 följande:
    Så... vi kan ha 100% arbtslöshet här i landet, så länge som exporten går bra? Är du seriös?
    Vi skulle behöva nån med nationalekonomisk kunskap på djupet i denna tråd som förklarade för oss. Det finns t.ex andra vars argument man kan bemöta med "Så...vi kan ha en miljard socialbidragstagare här i landet, bara de konsumerar, är du seriös?"

Svar på tråden Varför hatar folk SD?