Inlägg från: kenneth768768 |Visa alla inlägg
  • kenneth768768

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-03-08 16:35:26 följande:
    Det är mycket som går till ungefär så här. De reviderar och reviderar och har till slut skrivit att den officiella hållningen är precis tvärtom och att de inte står för allt de officiellt stod för tidigare, typ förra veckan, och som låg till grund för väljarnas röster. Inte undra på att väljarna är förvirrade.

I SDs definiering av svensk och svensk kultur stod tidigare en massa bjäfs om trasmattor och väggbonader vilket de naturligtvis fick en massa kritik för så den texten ersattes med en mer abstrakt formulering som mycket väl skulle kunna konkretiseras i trasmattor och väggbonader. Same shit different lable.
    Men går det även att tänka att de kastar ut skit ur sitt parti? Rensar bort rasister och konstigheter? Vänsterpartiet har ju kommit undan med att rensa bort kommunismen?

Kan SD enligt dig nånsin bli ett rumsrent parti oavsett vad de gör, ifall de samtidigt vill minska invandring? Kan ngt parti ha den inställningen utan att kallas rasister?
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 00:29:05 följande:
    Fast du missar att det hade varit exakt likadant om alla var ursvenska kloner i Sverige. Invandringen har noll och nada med det hela att göra. Det finns liksom inte ett fix antal jobb i Sverige, utan antalet jobb beror till stor del på hur många som bor i landet. Så Alliansens politik (återigen - med SDs goda minne) hade varit exakt likadan även om det bara bott pursvenskar i landet, och effekten hade varit exakt densamma. Etniciteten på de som bor i landet är liksom irrelevant.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Men dorian, imponeras du inte lite av att det finns en länk med i inlägget du svarade på? Du har ju aldrig några källor, du mässar ju bara fram dina påståenden som ovedersäglig fakta. Och det tankesätt är ju intressant, "det har NOLL samband"-tänket. Du är minst sagt ovetenskaplig. Du övertygar inte en kotte i denna tråd med nuvarande debattstil. Ta det som tips hur du ska kunna vinna i debatter. läs på, källhänvisa, utvecka, resonera. Rapa inte så mkt.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 21:56:19 följande:
    Och det har med de nedskärningar och besparingar att göra som SD röstade för, som sagt.
    nej tvärtom
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 22:26:17 följande:
    Jahaaa, så fler har fått tandvård billigare och effektivare sedan nedskärningarna? Så bra då!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jag skrev "tvärtom" på ditt påstående. "tvärtom" till påståendet "det har med de nedskärningar och besparingar som sd röstade för" kan väl knappast bli nånting med hur många som får eller inte får tandvård billigare??
  • kenneth768768
    effemgea skrev 2014-03-13 23:04:28 följande:
    Fast Gert har väl bara missförstått vad statistiken avspeglar. När hen skriver att endast två procent anser att S har en mycket bra invandringspolitik avser svaren egentligen att endast två procent av S-väljarna anser att SD:s invandringspolitik är mycket bra. Motsvarande siffra för Alliansens väljare är tre procent.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Ja men då utelämnar du ju den relativt viktiga faktan att 8% tycker den är ganska bra, men sjuttiofemman hoppar ändå förtjust för att du i hennes tycke tvålade dit gert. Diskussionerna i denna tråd är inte direkt seriösa...
  • kenneth768768
    Velouria skrev 2014-03-14 10:58:38 följande:
    Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.
    SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plocka.../
    Det är inte att jag påstår att du har fel men jag undrar över din vetenskapliga metod.

Du har jämfört "högerextrema i Sverige och Norge" med vadå,"vänsterextrema i Sverige och Norge"?

Och sen har du gjort en lista under varje rubrik med de dåd respektive grupp utfört?

Isf, hur såg vänsterextremlistan ut, och drog du listorna direkt ur minnet eller "forskade" du?
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 15:06:58 följande:

Japp för varje gång jag kritiserar våld från nazisterna utan att poängtera att jag samtidigt är emot våld från vänsterextrema så blir jag anklagad för att blunda för det. Så jo det måste man, det är högern som skapat det genom att ständigt tycka synd om sig själva när de blir utsatta för något.
    Men brukar du nånsin utan att bli tillsagd kritisera våld från vänsterextrema då?

Annars är det väl inte konstigt om du verkar ha skygglappar,
  • kenneth768768
    themia skrev 2014-03-15 11:12:19 följande:
    Oavsett vad. Varför var nassarna där öht? Det var ju en demonstration på Internationella kvinnodagen för kvinnor rättigheter. Jag kan bara se en möjlighet. Dom var där för att ställa till med bråk, och dom lyckades över förväntan!
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Faktum är att många demonstrationer med på papperet jättefint syfte drar till sig sin beskärda del våldsvänster, så båda parters demonstationer attrahehar bråkstakarna i den andra parten att komma dit och störa. Tror du det var gudrun schyman och liknande feminister som jagade nazisterna eller? Jag tycker våld från både nazister och våldsvänster är fel och förkastlig, om inte annat för att våld föder våld, plinga till om du tycker bara nazisternas våld är förkastlig.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2014-03-17 22:35:13 följande:
    "Huruvida människoraser existerar är ett kontroversiellt område och det har inom västvärlden under samtiden avfärdats på grunder av mellanfolklig genetisk likhet. Rasism blir då ur ett taxonomiskt perspektiv inte relevant, eftersom människan är en homogen art (se människoraser). Inom antropologin råder konsensus om att det inte finns människoraser, och man anser att försök till identifiering av rasskillnader mellan människor är ovetenskapligt.[2][3][4] Ordet rasism kan i många fall användas i överförd mening, exempelvis baserat på hudfärg, kultur, art eller härstamning. Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[5] Rasism förekommer från majoritetsbefolkningen mot minoriteter, från minoriteter mot majoriteten och mellan minoriteter. Rasism som riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ibland omvänd rasism. En annan form av rasism är kulturellt betingad. Kulturrasism innebär en essentiell syn på kulturer (bland annat att en viss kultur är något människan naturligt bär inom sig, föds med). Människan tros enligt denna vara uppdelad utefter essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper och föreställda distinkta kvaliteter, som också rangordnas socialt. sv.wikipedia.org/wiki/Rasism Om du vill kan jag även länka till sidor som förklarar "hets mot folkgrupp".

Men seriöst, är inte denna definition ett antal lagårdsvägfar för bred? "Det avgörande är att principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör." ja då inkluderas ju en åsikt i denna tråd att det är fruktansvärt att det jobbar SDare inom offentligheten, som en rasistisk åsikt. Nej, jag tänker inte använda denna definition och anse att Velouria är rasistisk, jag får nog fortsätta anse att rasism innefattar att se ner på andra raser.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 15:30:52 följande:
    Nope. Segregation beror på socioekonomiska klyftor.
    Det är fascinerande med folk som vägrar erkänna karaktären problem med invandring, men tyvärr gör ju dessa felaktiga analyser att det inte går att hitta några lösningar heller, men det är ju smällar man får ta!

I Sverige får invandrarna välja att flytta vart de vill. Väljer de då 1) ett område med svåra sociaekonomiska förhållanden eller 2) ett område där många av deras landsmän bor?

Men fortsätt leva i förnekelse du och lycka till med din fantastiska kamp mot väderkvarnar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?