Inlägg från: kenneth768768 |Visa alla inlägg
  • kenneth768768

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-05-21 08:34:54 följande:

Oj vilka fantasisiffror.
    vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sver.../
    Just siffran 34 miljarder visar hon TYVÄRR inte var den kommer ifrån, citat när hon blir tillfrågad om källa och beräkning runt detta:

"Ska stå på regeringens hemsida att det är en uppskattning av totala kostnaden. Enligt nån forskare (artikel i SvD om jag mins rätt) skulle summan vara ca 1.5% av BNP. De siffror jag fann varierade mellan 0.2-2% ac BNP så 1% blev ungefär mitten och den siffra regeringen verkar använda sig av. Den enda artikel som hävdade mer än så vet jag inte stämmer då den summan som hävdas då skulle vara mer än hela kostnaden för akassa och socialbidrag ihop."

Så man kan säga att beroende på hur mkt man vill det ska kosta hugger man en siffra man gillar.

Några hugger 34 miljarder från vardagsrasismen, nån annan hugger 250 miljarder från Affes blogg.

Men jag kör nog vidare på Ullenhags åsikter, han borde veta, och enligt honom är det en myt att det kostar 10tals miljarder.

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 21:51:11 följande:
    Väldigt många "jag är inte sverigedemokrat, men.."
    Börjar bli lite tjatigt, kan inte du/ni byta fras lite? Det är ingen som går på det ändå.
    Du vill kunna stämpla alla som säger emot dig som sverigedemokrater för att kunna sluta med alla andra argument än "är du kränkt eller! Släpp offerkoftan nu jävla SD:are!"
  • kenneth768768
    nihka skrev 2014-05-21 22:52:54 följande:

Synnerligen genomskinligt.
    Så världsbilden att det finns 2 typer av människor, SD:are och icke-SD:are, och inom respektive grupp har alla exakt samma åsikter om exakt allting, ungefär som 2 mega-sekter med Hans Scheike som ledare?

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 07:24:06 följande:
    Äh blir bara pinsamt när ett antal konton skriver "jag röstar inte på Sd" och sen försvarar partiet med näbbar och klor med retorik som är vanligt förekommande inom Sd-SvP-SMR rörelsen.

Du känner inte att det blir pinsamt när du inte kan svara på sansade diskussioner utan måste dra guilt by association till nazister? Vår211 eller vad hen heter har väl skrivit fullt sansade kommentarer som du borde kunna bemöta fullt sansat.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 08:34:02 följande:

Nejdå, bara insåg att när man skriver att man inte är en sverigedemokrat men resonerar som en, då är det sannolikt ingen anhängare till de mer etablerade partierna som skriver.
    "Resonerar som en" är väl inget färdigt åsiktspaket med fullständig likriktning. Så det tycker jag du har fel i, men du tycker säkert du har rätt så det jämnar ut sig (ingen vann), Vi får se om Vår211 kommer tillbaka, men jag känner mig klar med mina inlägg i denna mini-diskussion för denna gång.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:54:14 följande:
    Spännande, du tror alltså att någon som har 150 000 offrar allt för att leva som bespottad, ofta hatad person långt, långt i från hem och släkt? Skulle du offra allt du äger för att bosätta dig i, säg, Schweiz och leva på deras bidrag om du kunde?
    Jag håller med, klar överdrift, 100 lax ligger det på enligt svt.se: http://www.svt.se/nyheter/val2014/flyktingsmugglare-tar-100-000-for-flykten

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 21:18:24 följande:

Du hittade tex på att jag kallat dig för nazist vilket jag inte gjort.
    Och så menar du nu att jag påstått att din länk är påhittad?

Bloggen vi diskuterade hade Migrationsverket som källa, det vet du mycket väl. Där hittade du inte på iallafall, bara undanhöll den väsentliga delen.
    Vi kan ju gå igenom inläggen så får var och en bilda sig en egen uppfattning om din guilt-by-association:

Vår2012 i inlägg 13298:
    "Jag har inte skrivit vilket parti jag sympatiserar med och det är inte SD "

Tät debatt mellan Sjuttifemman och Vår2012 följer.

Sen skriver Sjuttifemman plötsligt i inlägg 13328:

"Äh blir bara pinsamt när ett antal konton skriver "jag röstar inte på Sd" och sen försvarar partiet med näbbar och klor med retorik som är vanligt förekommande inom Sd-SvP-SMR rörelsen."

Så detta skulle alltså INTE syfta på Vår2012? Vem skulle det annars syfta på om jag får fråga?

Tycker ni att det är konstigt om Vår2012 känner sig påhoppad som nazist efter detta utspel?

Isf ska jag börja köra med: "Du resonerar precis som Stalin och Hitler men ta inte illa upp."

Sjuttifemman i 13338:

"När kallade jag dig nazist? Helt otroligt hur man kan tolka det så"   Ja visst är det JÄVLIGT otroligt, eller hur...  

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:32:20 följande:
    En öppen fråga till er som sympatiserar med Sd: Sd anser inte att Zlatan Ibrahimovic är svensk trots att han är född i Sverige. Min mormor kom från Estland, jag är född i Sverige. Är jag svensk enligt Sd och er?

Var vänlig anteckna vilka som känner sig träffade av denna fråga och använd sedan anteckningarna som underlag för vilka du ska kalla SDare.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2014-08-20 23:40:36 följande:
    Jag tror de gör sig till. Ingen kan fatta så dåligt.
    Men det sekten har sagt, är det inte att de menat att det varit väldigt svårt att få höra av politikerna att invandring kan kosta pengar?

Men jag kanske fattat fel.
  • kenneth768768

Ja, jag skulle också gärna se stöd för den s.k "omfattande islamiseringen" nu, och beskriv gärna även vad "omfattande" betyder i sammanhanget.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?