Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gräsrot skrev 2014-04-17 08:20:09 följande:
    De är även välkomna i bortre Sibirien. Det har Putin sagt :)

Eller hos Front National, där är Sd varmt välkomna men ger inget besked före valet, taktiskt.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:45:05 följande:
    Ehm, du vet väl skillnaden på invandrare och flyktingar va? Nej, finnar, norrmän och jänkare som kommer hit flyr sällan för sina liv. Precis som Szilág Érik/Erik Almqvist inte flydde för sitt liv till Ungern. Eller vad hon nu heter, rasisttanten från SD, som nu "flytt" till Danmark.

Bara bra att de drar, rasister har vi tillräckligt av i Sverige!
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 13:13:42 följande:
    Om kunden frågar vad jag tycker i frågan så ska jag kunna säga min åsikt utan att bli uthängd som rasist. Det är precis vad som hände Röda Korset kvinnan. Om en taxikund frågar mig vad jag tycker i frågan så säger jag min åsikt.

Varför tycker du då att det är fel att vårdpersonal uttrycker sin åsikt mot rasism..?
  • sjuttiofemman
    Om kunden frågar vad jag tycker i frågan så ska jag kunna säga min åsikt utan att bli uthängd som rasist. Det är precis vad som hände Röda Korset kvinnan. Om en taxikund frågar mig vad jag tycker i frågan så säger jag min åsikt.

Och förutom att vårdpersonalen nu blir uthängda som vänsterextremister så har jag gång på gång blivit kallad för vänsterextremist, stenkastare, kommunist mm mm av er här i forumet. Då antar jag att du tar avstånd från det?

Brandmännen som valde att åka iväg när Åkesson kom på besök ska inte bli klandrade för det heller, antar att du ställer dig bakom det?

De tonårstjejer som blev hotade med våldtäkt för att de skrev något på en klippa om Sd, gissar att du tycker det var fel att hänga ut dem?

Läkaren som stoppade Åkesson i Umeå, antar att du tycker det är fel att han blev kallad både det ena och det amdra plus mordhotad så han varken kan åka hem eller till jobbet?

Listan kan göras lång med dessa händelser. Du kan väl hjälpa till nu att underlätta även för antirasister som kan uttrycka sin åsikt utan att bli drabbade av hot, våld och smädelser?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 13:34:11 följande:
    Det tycker jag inte. De får gärna vara emot rasism. Jag är emot rasism och SD är emot rasism. Felet är att det finns dom som sätter rasiststämpeln på Jimmie Åkesson och SD för deras politik. Det tycker jag är fel.

Nej, de har ju bara en pin på arbetskläderna. Sen om Åkesson tar illa upp så är det ju hans problem. Är han inte rasist enligt honom själv så borde han hylla dem snarare än fördöma..?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 13:49:09 följande:
    Åkesson har varken hyllat eller fördömt rasist-pinen på arbetskläderna. Men om jag skulle kalla dig rasist, skulle inte du gå till försvar då? Det är vad Åkesson gör. Han försvarar sin personlighet och politik med att säga att han visst inte är rasist. 

Det är media som styr politiken i det här landet. Media har gjort SD till rasister och då läser folk dessa vinklade artiklar och går på allt som skrivs.

Så det är inte okej att kalla dig för rasist. Så du medger alltså att man inte kan säga vad man vill när man vill? Att det finns vissa regler i samhället som man måste förhålla sig till? Ungefär som när man jobbar inom röda korset och bryter mot de grundläggande värderingarna och inte kan jobba kvar där.

Om jag kallar någon för rasist eller korkad här så anmäls inlägget. Om en anställd på RK uttrycker sig på ett sätt som inte är förenligt med RK's syn på flyktingar/invandrare/svenskar så blir man anmäld och åtgärder vidtas.

Vad är problemet?
  • sjuttiofemman

Nu vet vi faktiskt inte om RK-kvinnan fick frågan: vad tycker du om invandring? Sannolikt ställdes inte den frågan eftersom han som filmade kom dit för att söka hjälp.

Brandmännen i Malmö blev garanterat underrättade i förväg om Åkessons besök och vande att ta avstånd från honom. ÄNDÅ anses detta vara fel av dig och sd's näthatar-svans. Varför?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:34:13 följande:
    Allvarligt? Har du inte lärt dig än, fast jag skrivit det halvdussinet gånger? Samma regler gäller inte för SD som för alla andra. De ska få göra vad de vill, vi andra ska buga och dyrka marken de går på, annars är vi "vänsterextremister".

Självklart vet jag det, men det är lite kul att se hur Gert snärjer in sig i sin egna resonemang :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:28:20 följande:
    Akta dig, du kan bli high-fivead. Lustigt hur känsliga de är, de där yttrandefrihetsvurmarna.

Ja det måste vara jobbigt att känna sig kränkt 24/7..
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 17:53:34 följande:
    Ja eller hur! Varför ska just vårdpersonal gå runt med pins? Vad är själva poängen? Är man inte emot rasism om man inte har en pin på sig eller vad?

I sådana fall är alla människor rasister eftersom ingen går runt med såna pins på sig. Löjligt och barnsligt gjort av vårdpersonalen.

Förstår att ni tycker det är barnsligt att vara mot rasism, ert parti klarar ju inte av att vara tydliga i frågan.

Men vi andra tycker det är viktigt att ibland visa att vi tar ställning och då blir vi uthängda med allsköns stämplingar.

Hur går det ihop med din variant av yttrandefriheten..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?