Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-04-28 12:16:58 följande:
    Har jag någonsin påstått annat? Återigen, ställ dina _____________ frågor till SD-klanen.

Det är ett öppet forum, bara att svara för den som känner sig manad.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-28 13:45:12 följande:
    Tydligen inte. Mina två senaste svar till dig är också borta nu. Vilka forumregler bröt de mot, menar du?

Och ett antal av mina inlägg är borttagna också. Vad beror det på tror du?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-28 14:54:16 följande:
    Du vet väl att vägen till helvetet är kantad av goda intentioner.

Nu påstår sig yttrandefrihetens förkämpar vilja främja yttrandefriheten, genom att förbjuda den! Snacka om orwellskt nyspråk.

Vad ni pekåister inget hellre vill, är ju i grunden att förbjuda alla de åsikter som klandrar det ni står för. Ni är alltså antidemokrater. När ska ni titta er i spegeln och erkänna för er själva vad ni är?

Så du menar att mordhot ryms inom ramarna för yttrandefrihet?
  • sjuttiofemman
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-28 16:30:17 följande:
    Mmm, de som tycker att denne fifflande företagare gjort fel borde polisanmäla istället för att skicka arga mail.

Mordhot är lite värre än "arga mail"..men visst det är bara att polisanmäla om man anser att det finns skäl. Ryms hot inom yttrandefriheten anser du?
  • sjuttiofemman

Fascinerande att vissa här undviker att svara på en så enkel fråga om mordhot ryms inom ramarna för yttrandefrihet. Samma personer ylar i högan sky över när deras meningsmotståndare stör sd's möten.

Samma regler ska alltså inte gälla för alla med andra ord. Och de påstår sig vara för demokrati..

• sjuttiofemman
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-28 23:53:30 följande:
    Nej. Vad tycker du?

Självklart inte, man ska kunna yttra sig så länge det inte strider mot några lagar eller kränker någon.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 00:04:27 följande:
    Nej, det gör det inte. Det är tydligt reglerat i lagen.

Nu svarar jag dig igen, fastän jag vet att risken att svaret raderas är överhängande. Har det någonsin slagit dig att det kanske är därför folk tänker både en och två gånger innan de besvarar något du skrivit?

Ja kanske för att de är rädda att göra en Sd-tabbe och låta fördomar och hat flyta fritt?

Som när jag diskuterade i ett annat forum med en tvättäkta rasist som hävdade att det finns en nordisk gen som skiljer oss från araberna (hans ord) och styrkte det med en lång artikel. Den artikeln innehöll en massa dravel och avslutades med en bild på tre barn med olika hudfärg som ansågs vara beviset på teorin..!

Det skrivs mycket från vissa håll men när man skrapar lite på ytan så kommer rasismen fram.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 08:54:57 följande:
    Jag förstår. Du ser det som din samhälleliga plikt att anmäla allt du anser vara "dravel" för att inte utsätta andra för olägenheten att behöva läsa det och själv kunna avgöra huruvida en text är värd att ta på allvar eller inte.

Eh nej. Jag skulle gärna låta skiten stå kvar för att folk ska få se vilka sjuka värderingar vissa har. Men när mina inlägg blev bortplockade så insåg jag att vissa här använder det som debatt-teknik att provocera till övertramp för att sedan anmäla. Då började jag anmäla inlägg också, men bara de som riktas mot mig bortsett från när Philipsson la ut bild, namn och personnummer på några invandrare.

Debatten måste väl ändå ske på lika villkor utan att vissa här plockar fram offerkoftan direkt..? Reglerna finns här av en anledning. Annars kan du ju hålla dig till avpixlat där allt är tillåtet, även hot om våldtäkt på tonårs-tjejer!
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-29 09:58:37 följande:
    Men tänk om nån känner sig kränkt över det du skriver då? Ska det du formulerar förbjudas då?

Du tänkte inte på det va?

Jag förstår att ni blir ytterst kränkta över motstånd mot rasism och främlingsfientlighet. Men det bjuder jag på. Varsågod och anmäl.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?