Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-04-29 10:14:46 följande:
    När folk som kallar sig yttrandefrihetsförespråkare vill  inskränka yttrandefriheten, för att 'folk kan känna sig kränkta', då är det dags att dra öronen åt sig.

Vad de vill är ju att inskränka yttrandefriheten för alla som inte tycker som de själva.

Det är då de börjar babbla om "mordhot" o.d. Att det redan är förbjudet i lagen att hota nån till döden, och heller inte omfattas av nån större polemik: Det råder konsensus i samhället om att det är fel att hota folk till döden, och de personer som faktiskt gör sådant, straffas också för det, i den polisen och rätssystemet klarar av att utföra sitt jobb.

Vad Sjuttiofemman ägnar sig åt är klassisk demagogi, d.v.s. falsk argumentation, som går ut på att istället för att diskutera det saken handlar om, börja prata om sådant som inte är relevant för sakfrågan, för att försöka vinna poänger. Istället för att konstruktiv debatt, gör demagogerna allt för att förstöra debatten.

De stora demagogerna här på forumet är Sjuttiofemman och Dorian. De agerar som politruker i totalitära regimer, för att sprida sina förljugna meddelanden.. Deras verksamhet utgör den den raka motsatsen till kunskapssökande/vetenskap.

I totalitära regimer har man ju just ägnat sig åt att sprida information om att det fria ordet är farligt för samhällsmedborgarna: "Sanning är lögn, frihet är slaveri", använde sig Orwell av för att visa på denna sjuka.

Så det är inte sakligt att kritisera dig för att lägga ut namn, bild och personnummer på invandrare här..?
  • sjuttiofemman

Är det att respektera demokrati och yttrandefrihet genom att som politiker hetsa mot pride-festivalen samt mena att en person som byter kön är psykiskt sjuk..?

www.interasistmen.se/granskning/sd-ordforande-vill-att-manniskor-som-stodjer-pridefestivalen-ska-brinna-helvetet/

Men personer som kritiserar och protesterar mot Sd är antidemokrater. Följer helt i linje med vissa personer här. Kanske finns Åkesson själv bakom nån av användarnamnen..?

• sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-29 11:37:49 följande:
    Det är yttrandefrihet att få säga varför man ogillar Pridefestivalen, låt väljarna/partimedlemmarna säga sitt, vill de ha en sån knallkork som representant för sitt parti är det upp till dem, vi andra undrar fortfarande vad detta har med dumvänsterns vrålapor som stör politiska möten att göra.

Jag anser att man kan begära liiiiite mer av en folkvald politiker än av en pöbel som med handlingskraft och tveksam moral stör ut Sd´s möten. Hade Sd varit ett parti som andra utan mängder av såna uttalanden enligt länken så skulle pöbeln inte finnas där. Sd får de motståndare de förtjänar även om det inte är rätt sätt att motarbeta dem.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-29 11:55:32 följande:
    Jag begär också mer än så av de politiker jag väljer att rösta på. Hade inte SD funnits hade vrålvänstern fortsatt att störa andra partiers möten vilket de gjort tidigare. Bl.a. genom att förstöra Centerpartiets lokaler.

Att inte reagera är att hålla med - vilket många gör och blir sedan hotade av sd's hatsvans.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 12:16:05 följande:
    Att inte reagera är att hålla med - vilket många gör och blir sedan hotade av sd's hatsvans.

Skickade innan jag läst igenom. Menade att de som reagerar blir hotade, allt för att tysta kritik mot Sd.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-29 12:10:48 följande:
    Du måste ursäkta 75-an, han glömmer ibland att SD har monopol på nyttjandet av offerkoftor.

Äsch jag glömde det ja. Tack för påminnelsen
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 12:20:22 följande:
    Äsch jag glömde det ja. Tack för påminnelsen

WTF min smiley försvann! Måste vara PK-sekten som raderat den ! ;)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-29 12:55:54 följande:
    Litet halvt OT, men apropå det där med tiggeriinvandring som så många ojjar sig över.

Nu läste jag inte artikeln men svenska politiker ser väl till att plocka hem dessa personer, så de vill att rumänska staten gör med sina medborgare?

Undrar vad sd's syn på detta är? De måste ju tro att det är organiserade tiggare som de ser på det här hemma?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-29 14:09:16 följande:
    Sådant HÄR bidrar till att folk ogillar SD. Hade det varit ett undantag hade folk mest blivit chockade, men från SD är det ju praktiskt taget vardagsmat...

Vardagsmat är ordet. Sd är det enda partiet som kommer undan med dessa utlägg som inte borde existera i ett civiliserat samhälle.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?