Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-29 15:23:25 följande:
    Så var det dags igen, för sjuttielfte gången spyr en sverigedemokratisk politiker ur sig rasism:

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-aven-om-ensamkommande-mordar-kungen-sa-far-de-vara-kvar-landet/

Fascinerande att Sd inte kommit längre än så här sedan 1995 då uniformer förbjöds på Sd-mötena. Ett parti som säger sig inte vara rasistiskt men ändå inte kan låta bli med rasistiska uttalanden.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-04-29 18:43:10 följande:
    Jag förstår inte vad riksmongot menar här:"Det bör finnas en prövotid på fem till tio år. Om en invandrare med svenskt medborgarskap begår ett brott under den tiden, då ska medborgarskapet återkallas oavsett vad för brott det rör sig om. Det här är inga konstigheter. Det här är vad Sverigedemokraterna tycker centralt, säger Rosén till Nyheter24.

? Om det är rasistiskt, då står jag för det. Jag säger bara sanningen."Vad i hans åsiktsbrölande menar han är en sanning? Det är ju bara en åsikt

Ja ränderna går aldrig ur. Nolltoleransen är snarare en nolltolerans FÖR rasism än tvärtom.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-29 19:49:58 följande:
    Varför det? Här diskuteras SDs politik och vad man ogillar med den. SD är ett parti med ålderdomliga åsikter i en hel del frågar och det är ingen tillfällighet att ett av dessa åsikter är att man vill återinrätta Svenska kyrkan.

Det går helt i linje med SDs allmäna bakåtsträvande och dimmiga syn om att allt var bättre förr.

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:01:42 följande:
    Ja. Och samtidigt kan de ju säga åt dem att inte köra på fyllan, inte slå sina fruar, inte skattefuska och inte begå sexuell otukt med renar.

Ja om det är karakteristiskt för Sd´s hatsvans att göra dessa saker så är det väl onödigt att en Sd-politiker skulle gå ut och hetsa dessa personer till att slå sin fru?

Apropå Sd´s kvinnosyn by the way:

www.interasistmen.se/dumheter/riksdagsledamot-skyller-kvinnohat-pa-invandrade-glommer-sds-enorma-kvinnohat/
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:14:37 följande:
    Får du betalt av IRM för att länka till dem så mycket det bara går?

Att det finns knallkorkar bland SD-topparna är det nog ingen som inte redan vet menar jag.

Nejdå, jag får "lön" av CSN tackar som frågar. Däremot ser jag det som viktigt att väljarna vet vad de röstar på, många som tänker rösta på Sd tänker nog bara i en fråga: invandringen. Att de sedan får tex kvinnoförakt på köpet kanske de inte har tänkt på. Då är det bra att det finns organisationer som upplyser om det. Kan länka till Expo istället om du vill även om jag bara surfat in på den sajten nån enstaka gång.

När jag har länkat till SVT så duger inte det heller enligt vissa här för då är den redaktionen infiltrerad av PK-maffian tydligen. Är det bara avpixlat och nordfront som duger i era ögon?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:24:11 följande:
    Har inga synpunkter på länkningar till SVT, har nog t.o.m. själv länkat till dem vid något tillfälle. IRM däremot är inte ett dugg mer "objektivt" än Avpixlat och Nordfront som du nämner.

Jag har ingen illusion om att IRM är objektiv. Men de publicerar bevis för Sd´s rasism och kvinnoförakt genom partiets utspel på sociala medier. Det räcker för mig.

(Gert brukar roa sig med att gnälla över mina länkar till SVT (men när han själv länkar dit så är det okej tydligen). Jag gissar att Gert gör comeback när de jobbiga frågorna har knuffats längre bak i tråden.)
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:14:37 följande:
    Får du betalt av IRM för att länka till dem så mycket det bara går?

Att det finns knallkorkar bland SD-topparna är det nog ingen som inte redan vet menar jag.

Finns det någon som inte är "knallkork" inom Sd? Rätt många som har blivit utsparkade och alltför många som borde blivit det men som är kvar. Åkesson har nog insett att om de ska hålla fast vid "nollvisionen" så lär partiet utrota sig självt.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 13:04:53 följande:
    Även om så vore fallet, vad spelar det för roll? Det handlar inte om snittintelligensen hos partiets företrädare utan om varför de trots att de är så "vidriga" får så pass stor andel av väljarstödet. Är folk mer "rasistiska" och "främlingsfientliga" nu än för 10-20-30 år sedan?

Nej, det spelar ingen roll. Det är bara bra att partiet utplånar sig självt.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 13:04:53 följande:
    Även om så vore fallet, vad spelar det för roll? Det handlar inte om snittintelligensen hos partiets företrädare utan om varför de trots att de är så "vidriga" får så pass stor andel av väljarstödet. Är folk mer "rasistiska" och "främlingsfientliga" nu än för 10-20-30 år sedan?

Nej, det spelar ingen roll. Det är bara bra att partiet utplånar sig självt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?