Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 21:59:59 följande:
    Fast det är ju precis det vi gör - vi kämpar mot den religiösa fundamentalism som SD vill införa med en stärkt nationell (och nationalistisk) kristendom! Det är inte islamisterna som vill tvinga på oss religion, det är SD!

• sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-25 16:05:56 följande:
    Jag har gjort SD där jag bor uppmärksamma på detta och sagt att jag förväntar mig någon form av reaktion/konsekvens av detta djupt osmakliga handlande. 

Osmakligt är ordet, man kan ha olika åsikter utan att behöva bete sig som en barnrumpa. Tyvärr är detta beteende vanligt bland sverigedemokrater.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-27 13:16:51 följande:
    Hur lyckades du tolka in detta? Svara gärna på det.

Det ska naturligtvis få uttryckas, fattar inte att folk inte kan inse att det är skillnad på yttrandefrihet och frihet att störa andras sammankomster/allmän ordning.

Men det är ok att förfölja en politiker och kalla denne för landsförrädare efter ett tal? Det är ett sätt att kränka yttrandefriheten, dock mindre öppet.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-27 16:50:12 följande:
    Men det är ok att förfölja en politiker och kalla denne för landsförrädare efter ett tal? Det är ett sätt att kränka yttrandefriheten, dock mindre öppet.

Det är ingen skillnad. Högern borde städa framför sin egen dörr innan de tar på offerkoftan.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-27 17:51:58 följande:
    Vem syftar du på?

Mona Sahlin i Almedalen förra året. Men det är inte enda gången som tex sd's hatsvans försöker tysta meningsmotståndare. Läkaren i Umeå, brandmännen i Malmö plus tonårs-tjejerna som hotades med våldtäkt är fler exempel på hur meningsmotståndares yttrandefrihet begränsas. Många som kritiserar och motarbetar Sd på laglig väg hotas, förföljs och misshandlas.

Men nej, det är inte okej att störa tillståndsgivna möten.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-27 20:11:16 följande:
    Nu ska du inte tro på allt som Aftonbladet skriver. Det var inga sverigedemokrater som förföljde Mona Sahlin. Jag tror faktiskt inte att någon förföljde henne. 

Jag tror ingen någonsin har stört ett Sd-möte. Så nu gick det jämt upp.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-27 22:26:42 följande:
    Påstår du att Mona Sahlin har stört ett SD-möte och att det var sverigedemokrater som förföljde Mona?

Eh Mona Sahlin har inte stört något möte, hur kan du tolka in det?

Nej det sägs att det var SvP-anhängare som hotade/förföljde/försökte påverka henne.

Problemen att politiska grupper försöker påverka meningsmotståndare finns på båda sidor av detta, så länge det sker med lagliga metoder så är det okej. Men när en läkare blir hotad av sd's näthatare så är det helt sjukt och odemokratiskt. Och det är bara toppen av isberget.

I skenet av detta skrattar jag av välmående när folk med kurage stör sd's möten. Iallafall så länge som du och folk med dig bara ser ensidigt på detta problem. Hade Sd tex slutat vara tok-egoistiska och tagit av skygglapparna i frågor som alla andra ser men inte de själva så hade det varit en början.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-27 22:23:48 följande:
    Åkesson har haft upplevelser... och sedan omupplevt sina upplevelser. Heh!

Min upplevelse är att Åkesson har slagit knut på sig själv!
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-28 10:52:56 följande:
    Hur lyckades du få till det så illa? Snälla du, ställ dina ___________ frågor till SD:arna.

Varför tror du att någon förföljer, kränker/hotar eller misshandlar någon som stått upp för sina politiska åsikter?

Tror knappast att tonårstjejerna blev uthängda på avpixlat och i kommentarsfälten blivit hotade med våldtäkt för att de petat näsan på mattelektionen. Eller vad tror du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?