Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-15 18:03:00 följande:
    Med tanke på tantens attityd så var hon säkert uberfuhrer i sd's lokalavdelning.

Gert, du tolkar in lite väl mycket nu till din fördel vilket sänker din trovärdighet till noll.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 17:51:32 följande:
    Anser du att man kan säga vad man vill när och var som helst eller inser du att samhället, företag, myndigheter och organisationer kan kräva att dess representanter uppträder på ett sätt som sammanfaller med organisationens värderingar?

Gert, svara gärna på detta.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 18:19:05 följande:
    Nej, det sa hon faktiskt ingenting om. Se videon igen och lyssna noga på vad hon säger.

Suck, jag måste upprepa det ännu en gång: hon sa att hon vill hjälpa svenska ungdomar i första hand. Dvs så värderar hon svenska ungdomar framför invandrarungdomar vilket innebär att hon tar klivet över på den bruna sidan. Och samtidigt gjorde hon sig omöjlig i en organisation som vill hjälpa de som behöver hjälp och inte titta på hudfärgen i första hand.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 18:10:17 följande:
    Till skillnad från PK-sekten läser jag alla sorters nyhetssajter. Men gränsen går vid Aftonbladet och Expressen. En seriös debattör länkar inte till kvällspressen.

Men länka till rasistiska avpixlat går bra..? Hmm..
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 17:51:32 följande:
    Anser du att man kan säga vad man vill när och var som helst eller inser du att samhället, företag, myndigheter och organisationer kan kräva att dess representanter uppträder på ett sätt som sammanfaller med organisationens värderingar?

Gert?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 18:46:08 följande:
    Vi har väl åsiktsfrihet i det här landet, eller?

Och vad innebär det för dig? Är det att man får säga vad man vill när man vill utan att det blir konsekvenser?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 19:56:03 följande:
    Inte du kanske, men sjuttiofemman anser att kvinnan är rasistisk. 

En definition av rasism är att man anser vissa folkslag/grupper vara överlägsna andra. Att hon vill hjälpa svenska ungdomar och inte invandrarungdomar passar in på den definitionen.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 20:46:50 följande:
    Här kan du läsa om grundläggande rättigheter: vision.se/Din-trygghet/Rattigheter/Yttrandefrihet/

Jag vill höra din åsikt, inte läsa nån internetsida. Vad är okej och inte på en arbetsplats, myndighet, organisation eller företag? Måste anställda anpassa sig efter den roll de har eller kan de sprida sina personliga åsikter trots att det strider mot organisationens regler/värderingar?
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-15 21:56:37 följande:
    Nej, jag anser inte att man kan säga vad som helst, var som helst, när som helst. Jag anser inte heller att (fackanslutna) sköterskor på arbetstid skall kunna ge uttryck för sitt hat, dessutom baserat på lögner och få uppbackning av facket och media.

Hat? För att man protesterar mot Sd genom att sätta en knapp på tröjan..? Snacka om lättkränkta.

[quote] Men att som RK-volontären uttrycka åsikten att man hellre bör hjälpa flyktingar på plats i närområdet är ju ingen (eller borde inte vara det i alla fall) underlig, främlingsfientlig eller rasistisk åsikt. Drevet och rabaldret över det inträffade visar med (o)önskad tydlighet att åsiktskorridoren blir smalare och smalare och att alla uttryck som rör sig utanför mittfåran direkt kopplas samman med SD eller något mycket värre. Det är faktiskt en skrämmande utveckling.[/quote]

Nu var det inte vad hon sa, hon satt man i första hand ska hjälpa svenska ungdomar. Det är rasistiskt enligt mig. Även om det inte var rasistiskt så strider det mot röda korsets grundläggande värderingar (puh vet inte hur många gånger jag skrivit det i denna tråd nu..) och det kan man inte acceptera. Lika lite som att en icke sverigedemokratisk politiker som öppet och inför allmänheten sprider rasistiska åsikter, den lär inte bli långlivad inom partiet. Detta är inget konstigt men Sd-lobbyisterna skapar en eget litet drev om detta och det dras i långbänk.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 21:59:44 följande:
    Så att skydda sina patienter = hat. Då vet vi.

Alla som säger emot Sd är hatiska, det vet vi ju sedan länge. En polis som kontrollerar nykterheten på Åkesson är hatisk. Om Åkessons mobil krånglar så är tillverkaren hatisk.

Det går att dra hur långt som helst :P
Svar på tråden Varför hatar folk SD?