Naranjos skrev 2014-04-15 21:56:37 följande:
Nej, jag anser inte att man kan säga vad som helst, var som helst, när som helst. Jag anser inte heller att (fackanslutna) sköterskor på arbetstid skall kunna ge uttryck för sitt hat, dessutom baserat på lögner och få uppbackning av facket och media.
Hat? För att man protesterar mot Sd genom att sätta en knapp på tröjan..? Snacka om lättkränkta.
[quote] Men att som RK-volontären uttrycka åsikten att man hellre bör hjälpa flyktingar på plats i närområdet är ju ingen (eller borde inte vara det i alla fall) underlig, främlingsfientlig eller rasistisk åsikt. Drevet och rabaldret över det inträffade visar med (o)önskad tydlighet att åsiktskorridoren blir smalare och smalare och att alla uttryck som rör sig utanför mittfåran direkt kopplas samman med SD eller något mycket värre. Det är faktiskt en skrämmande utveckling.[/quote]
Nu var det inte vad hon sa, hon satt man i första hand ska hjälpa svenska ungdomar. Det är rasistiskt enligt mig. Även om det inte var rasistiskt så strider det mot röda korsets grundläggande värderingar (puh vet inte hur många gånger jag skrivit det i denna tråd nu..) och det kan man inte acceptera. Lika lite som att en icke sverigedemokratisk politiker som öppet och inför allmänheten sprider rasistiska åsikter, den lär inte bli långlivad inom partiet. Detta är inget konstigt men Sd-lobbyisterna skapar en eget litet drev om detta och det dras i långbänk.