Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-13 08:14:39 följande:
    För det första var hennes "utspel" inte något rasistiskt.. Det är bara PK-sekten som tycker att 72-åringen är en rasist. Xxxxx, som är den provokativa "intervjuaren", har ett gediget brottsregister. Han tog även bort videon från sin facebook samma dag, eftersom hans landskamrater tyckte det inte var något fel på kvinnans svar. Det var alltså bara några journalister, PK-eliten och några pkister här på familjeliv som tycker att den gratisjobbande gamla kvinnan är en rasist. Det är helt sjukt hur PK-sekten förstör Sverige bit för bit.

Kanske inte rasistiskt men väl så olämpligt för någon som arbetar inom Röda Korset. Ingen som söker hjälp hos den organisationen ska behöva tveka en sekund över vad personalen har för åsikter. Därför är det inte lämpligt att öppet uttrycka åsikter som kan orsaka tvivel.

Och varför tar du och andra er rätten att lägga ut hans namn och bild på nätet om det inte är för att till slut ingen ska våga säga emot den pöbel av näthatare som svansar runt Sd? Ni är så sjukt fega att ni inte vågar gå ut med era riktiga namn när ni tar till dessa metoder. Men det är Sverigedemokraterna i nötskal kanske? Kaxiga som f-n när de tror att ingen ser eller hör.
  • sjuttiofemman

Och förresten Gert, på röda korset var det damen själv som valde att gå. Ingen sparkade ut henne. Hon insåg det olämpliga i sitt utspel. Men han som pratade med henne är dömd för all framtid av Sd-lobbyisterna. Rättvist?

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 08:47:54 följande:
    Ja. Skit ska skit ha. Det är inte olagligt att ha "fel" åsikter, inte ens inom RK. Då ska ingen självgod jävla moralpolis komma och hänga ut en i offentligheten i den goda politiska korrekthetens namn. Och gör man det ändå får man finna sig i att själv bli granskad också.

Det ska givetvis inte urarta i hot och dylikt för det.

Så han förtjänade att bli uthängd på hat-sidor för att han har civilkurage att agera mot rasism och stå för det..?

Nej det är inte olagligt att ha åsikter men även du borde fatta att inom en organisation måste man dela de grundläggande värderingarna. Vad är det som är så konstigt med det? Det är ingen PK-konspiration som vissa paranoida människor vill få det till..
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 09:19:51 följande:
    Nu börjar till och miljöpartister tröttna på sitt parti och byter sida till Sverigedemokraterna. Miljöpartisterna säger exakt likadant som Röda Korset arbetaren sa och som blev uthängd som rasist i media.

Vad säger PK-sekten om detta?

arbetarbladet.se/nyheter/alvkarleby/1.7051456-miljopartister-byter-till-sd

Läser man artikeln så upptäcker man snabbt att det inte är två fanatiska miljöpartister som byter lag utan två oengagerade dito som var på fel plats redan från början. Här ser man sanningshalten i gerts argumentation.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 10:30:56 följande:
    Han agerade inte mot rasism. Han provocerande en gammal dam med hotfull framtoning. Och med tanke på hans brottsliga och mentala historia ska kvinnan vara glad över att hon inte blev misshandlad av honom. 

Hotfull framtoning? Men snälla lilla du, jag kollade på klippet och finner inget hotfullt i det. Du yrar konstant om nån brottslig och mental historia som om du känner honom, det du har läst finns garanterat på avpissat i kommentarsfälten. Du vet inte vad det är för person, du gör en massa antaganden. Det är en person som söker hjälp och blir bemött med rasism. De åsikterna hör inte hemma inom Röda Korset och det är det enda som är relevant i denna historia. Jag förstår att du gärna vill ha rasister lite överallt i samhället för att göra invandrarna så ovälkomna som möjligt, men det fungerar inte på det viset.

Privata organisationer har FULL rätt att välja sina företrädare, precis som facket och politiska partier. Varför ska det vara så svårt att förstå..?! Röda Korsets hemsida blev för övrigt utsatt för en DOD-attack efter denna händelse, återigen ett bevis på att Sd´s hatsvans ska tysta och trycka ner alla som motarbetar rasism och främlingsfientlighet.

Om jag skrev ut mitt namn och stad här så skulle det inte ta en dag innan jag var tvungen att fly. Är det demokrati á la Sd?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 14:18:34 följande:
    Nej, jag känner inte honom. Men domsluten talar sitt tydliga språk. Han är en farlig återfallsförbrytare. Klart att den gamla kvinnan kände sig hotat av honom. Man hör ju verkligen den hotfulla stämningen och tonläget i videon.

Här kan du läsa offentliga handlingar:

www.exponerat.info/muslimen-som-filmade-och-avslojade-roda-korsetkvinnan-ar-domd-for-grova-brott/

Hans ev kriminella förflutna har noll och åter noll relevans i sammanhanget. För övrigt var det inget "den gamla damen" rimligtvis kunde känna till så varför tjatar du om det om och om igen?

Hon kunde inte låta bli att slänga ur sig fraser om att svenska ungdomar ska få gå före invandrare, då är det rasistiskt eftersom hon samtidigt säger att invandrarungdomar är mindre värda. Men om det är rasistiskt eller inte har ingen relevans, hennes uttalande strider mot Röda Korsets grundläggande värderingar, vad i detta är det du inte förstår?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 17:39:46 följande:
    Hans brottsliga historia har visst relevans i sammanhanget. Det är en trovärdighetsfråga. Han gick dit i syfte med att filma en gammal dam samtidigt som han ställde en massa provocerande frågor och han uppträde hotfullt. Jag undrar vad det är för en människa som gör så egentligen. Han kan inte vara den vassaste kniven i lådan.

Röda Korset gjorde sig enbart av med den tanten för mediadrevet. Situation påminner mycket om Sheratongate. Där var det också PK-drevet som gjorde att Sheraton bad om ursäkt för ingenting. Sverige har blivit så fjantigt. Man får inte säga vad man vill längre förrän PK-sekten kommer och klappar en på fingrarna.

Nu hittar du på egna "sanningar" i vanlig ordning. Han gick dit för att få hjälp och blir bemött av rasism. Då tar han fram mobilen och spelar in.

Nej Röda Korset gjorde inte sig av med någon, hon valde själv att lämna. Hon insåg nog att hennes åsikter inte går ihop med röda korsets grundläggande värderingar. Hur många gånger ska jag behöva skriva det för att du ska sluta rabbla dina påhittade historier?

Jag är själv engagerad i röda korset och pratade i torsdags med en anställd på huvudkontoret om detta. Sluta förtala röda korset och den hjälpsökande mannen.

Uppträder någon hotfullt vilket mannen inte gjorde så ringer man polisen. Det gjorde hon inte så därför kan han inte ha uppträtt hotfullt. Den film jag har sett på Aftonbladet är inte hotfull, han ställer frågor. För de flesta av oss är inte frågor hotfulla. Sluta ljuga nu!
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 21:28:08 följande:
    Se den oklippta versionen på youtube i stället. Att du läser Aftonbladet säger en hel del. Han gick inte till RK för att få hjälp, det var bara ljug. Han gick dit för att provocera. Jag behöver inte förtala RK eller mannen. Det gör de så bra själva.

Du menar den här filmen?

Vad är hotfullt i den? Vad gör han för fel? Det enda är att de har en diskussion som blir något irriterad från bägge håll. Hon uttrycker sig väldigt nedlåtande vilket sänker nivån, ungefär som du brukar göra.

Och hur menar du att han gick dit för att provocera? Filmade du honom på väg dit när han säger för sig själv "nu ska jag sätta dit tanten"? Allt du påstår kommer från hatets avpixlat, det är dags att du inser att du har fel och att du grundar det ur dina politiska åsikter.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 22:40:33 följande:
    "För de flesta" var nyckelfrasen där. När Kenta skulle prata inför skolelever fick de inte ställa frågor, med hot från Säpo för att befästa faktum. En del är visst väldigt rädda för frågor.

Ja en sverigedemokrat vill kunna diktera sanningen utan att bli ifrågasatt för när det händer faller deras argument och "fakta" platt till marken. Varenda gång.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 22:42:10 följande:
    Hans tonläge är hotfull. Han har även klippt bort början och slutet. Du vet inte hans agenda. Med hjälp av hans brottsliga och mentala historik kan man få en uppfattning om vad han var ute efter. Inte var det allmosor direkt.

Eh nej, hans tonläge är inte hotfullt. Det kallas irriterat eftersom han var utsatt för en kränkning. Jag hade låtit likadant om jag stått bredvid.

Jag har flisat sönder alla dina argument nu, lägg ner. Det är bara det vanliga Sd-tugget du håller på med. Pinsamt och genomskinligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?