Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-04-15 00:46:03 följande:
    Problemet är att facket stödjer sköterskornas rätt -samt uppmuntrar personal- att fortsätta med sin demonstration genom att t.ex. fortsätta bära det där märket på uniformen, samt att facket gjort klart för arbetsgivaren att man ämnar dra det till AD om arbetsgivaren ger någon en varning för brott mot anställningsavtalet.

Pja facket företräder sina medlemmar och inte rasister, det borde väl ha varit uppenbart rätt länge?

Ett exempel till att man inte kan yttra rasistiska åsikter på jobbet:

www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rasism-pa-bussforarutbildning
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 21:55:22 följande:
    Sjuttiofemman menar den 72-åriga kvinnan som jobbade ideellt för Röda Korset. 75:an anser att kvinnan hatar människor för att hon sa att vi ska hjälpa människor på plats i stället för att ta hit dem. 

Hon menade att svenska ungdomar är mer värda än invandrade ungdomar=rasism.
  • sjuttiofemman

Ni Sd-lobbyister som ylar i högan sky över att inte ohämmat få yttra rasism och kränkningar, varför anmäler ni inlägg på löpande band här på FL? Då kränker ni ju yttrandefriheten om den innebär att man får säga vad man vill..?

Jag har tom blivit mailad från någon som kände sig dödligt kränkt över att jag anmält ett inlägg vilket jag inte hade.

Nå, står ni upp för yttrandefriheten eller medger ni att i samhället får man yttra sig så länge man följer de regler som finns på tex arbetsplatsen?

• sjuttiofemman
    chrissandra skrev 2014-04-15 08:33:03 följande:
    Facket är politiskt engagerat och vill givetvis värna S. Att få tyst på meningsmotståndare gagnar facket.

Så du tror på fullaste allvar att Sd är ett hot mot s? :) Men det är klart, tror man att muslimer föder många barn för att ta över världen så...
  • sjuttiofemman

Är det sån här åsiktsfrihet ni Sd-lobbyister vill ha? Att kunna skriva vad ni vill till vem ni vill (och sedan skylla på hackad dator)?

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-15 11:00:38 följande:
    Du kommer som tvåa i lögnhalsligan!

Oj vilken smaskig replik. Sandlådan direkt. Måste vara sd's främsta argument.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-15 11:39:45 följande:
    Eftersom jag själv blir avstängd allt som oftast, med hänvisningar till denna tråd, så har jag nu börjat svara med samma mynt som du använder, d.v.s. att anmäla inlägg. Nåt fel med det?

Eller är det bara Sd-hatare som ska få posta här, tycker du?

Jag började anmäla inlägg när andra anmälde mig, kändes mest rättvist så.

Så eftersom du anmäler inlägg så kränker du den yttrandefrihet som du säger dig värna.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-15 12:31:17 följande:
    ...och det var DEFINITIVT inte jag som började.

Fast självklart hämnas jag på de atii-yttrandefrihetsfascister som jävlas med mig!

Så för att hämnas så stödjer du begränsning av yttrandefriheten? Är det inte bättre att stå upp för din övertygelse istället för att vara en quisling?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-15 12:31:17 följande:
    ...och det var DEFINITIVT inte jag som började.

Fast självklart hämnas jag på de atii-yttrandefrihetsfascister som jävlas med mig!

Så om det inte är okej med vissa typer av inlägg på denna plats som råkar vara FL så är det okej att anmäla. När det sker på en annan plats som tex Röda Korset så ska alla åsikter få ventileras även om det strider mot organisationens regler. Logiskt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?