Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-04-01 16:13:53 följande:
    Att googla miljöpartist köper sex gav lite drygt 3,4 miljoner träffar, emn sedan kom jag på att de var ju inte intresserade av att ange partiet.

Här är en artikel om saken i alla fall:

www.expressen.se/gt/kommunpolitiker-doms-for-sexkop/

Politikern har avgått så problemet är väl ur världen? Det finns 63 avgångna Sd-politiker som man skulle kunna använda som slagträ annars..

Kanske skrivs partitillhörigheten inte ut då han inte längre har ansvarsuppdrag inom partiet? (om det nu är en miljöpartist, hur vet du det?)

Samma sak när bolagschefer shoppar sex och blir påkomna samt dömda, det står inte vilket bolag de representerar.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-02 23:17:37 följande:
    Som när ni Sd-hatare plockar fram att sverigedemokraten Kalle i Bengtsfors sagt "svarting" till nån på fyllan, och utifrån det presenterar slutsatser om hela Sd, menar du?

Inte bara, en det är ett antal dussin sverigedemokratiska förtroendevalda som ägnat sig åt rasistiska aktiviteter. Fullständigt nyktra och i de flesta fall genomtänkt.

Åkesson, Ekeroth, Almkvist och Jomshaug är några av dem.
  • sjuttiofemman

Tydligen har avpixlat fått en ansvarig utgivare nu för att göra sajten mer seriös, bara det låter rätt skrattretande.

Blir intressant att se hur kommentarsfälten kommer att se ut framöver.

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 03:57:47 följande:
    Ser att allas vår FMGA hittat nästa budskap att trumma in med den där frenesin som bara han har. Nu är det Avpixlat som konsekvent ska omnämnas som "Ekeroths kloak". Upprepningarna av detta står som spön i backen, det är nog bara kvällstidningarna med sitt ständiga mantra "Zlatans PSG" (i stället för bara PSG) som kommer i närheten.

Apropå näthat förresten, en lite annan vinkel på det hela för er som fortfarande verkar få tuppjuck när någon har mage att påtala att allt så kallat näthat inte kommer från den "onda" sidan: någon som såg "Trolljägarna" på TV3 häromdagen? En 20-åring i Västervik hade via sin facebookgrupp "Hult hatar" publicerat en video där han gav sig på en tjej som lagt ut en film om hur hon blivit våldtagen; denne Hult valde helt enkelt att på ganska tveksamma grunder ifrågasätta att den här våldtäkten överhuvudtaget ägt rum och framförde detta på ett inte direkt smakfullt sätt. Stendumt givetvis, och visst kan man resonera som så att "skit ska skit ha" - men redan under programmet och även därefter flödade det in både hot och hat som inte var ett dugg mildare mot honom från folk som sett programmet och nu tyckte det var läge att "ge igen". Det blir lite ironiskt när ett program med syftet att "stoppa nättrollen" i stället tycks alstra dem.

Att bli upprörd och protestera är inte fel. Att däremot låta det utmynna i dödshot och önskningar om lidande osv etc är det. Och det spelar inte minsta roll vad IRM och det gardet skriver, där är alla sidor lika goda kålsupare. Hur "sjukt" sjuttiofemman än tycker det är.

Ja det måste vara jobbigt för er att en "invandrare" från Rosengård har lyckats så bra och nästan uppnått en sorts ikonstatus. Vi andra lägger ingen värdering i personens utsprung. Där har du skillnaden mellan "nationella" och alla riktiga nationalister.

Och ja, det är sjukt när man inte kan kritisera högerextrema utan att de på amdra kanten ylar högljutt om att minsann vänsterextrema OCKSÅ är dumma. Det är både ansvarslöst och sandlådenivå. "Men det får man väl inte säga i det här j-a landet" eller vad var det nån Sd-företrädare sa?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 08:22:31 följande:
    Haha, nej, jag har inget emot Zlatan. Han är värd all framgång och helt enkelt en överjävla bra fotbollsspelare. Det är kvällspressens eviga fjäskande för honom jag inte kan med. Det värsta är att det förmodligen funkar också - skriver man "Zlatans PSG" får man säkert fler läsare än om man skriver bara PSG, för vem bryr sig egentligen om en fransk fotbollsklubb? För övrigt är jag helt säker på att om Zlatan hetat Svenne Svensson och bara haft svenskfödda i släkten i över tjugo generationer tillbaka hade det stått "Svennes PSG" och liknande, vilket hade varit exakt lika störande som nu.

Och det här argumentet att "de andra också är dumma" är precis lika vanligt oavsett vad man kritiserar. Prova t.ex. att säga något till Dorian som inte framställer islam i positivast möjliga ordalag så får du se.

Ok bra så, problemet är bara att Sd och dess lobbyister stör skiten ur sig på zlatan eftersom han inte faller in i mallen för deras syn på människor från rosengård. Därför har det vid flera tillfällen kallat honom för icke svensk. Åkesson kallade honom till och med för legosoldat för sin medverkan i landslaget, pinsamt hur de anstränger sig för att segregera sverige.

Jag kan inte svara för Dorian, det klarar han nog alldeles utmärkt själv. I just denna tråd har det hänt bra många gånger att när jag argumenterar för hur våldsbenägna nazisterna är och att de är på frammarsch i Sverige så blir svaret inte "om det är så, då är det riktigt illa" eller "jag tar avstånd från det" utan "vänsterextrema är största hotet enligt säpo" och "vänstern började" och liknande.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 10:19:30 följande:
    Jag förstår inte ens varför du tar upp det här med Zlatan, när inget av det jag skrev syftade till att på något sätt utmåla honom som sämre eller "mindre svensk" i och med sitt ursprung.

Pga det jag skrev om Sd och deras syn på zlatan. Det var inte riktat mot dig i senaste inlägget.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?