Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 08:22:31 följande:
Haha, nej, jag har inget emot Zlatan. Han är värd all framgång och helt enkelt en överjävla bra fotbollsspelare. Det är kvällspressens eviga fjäskande för honom jag inte kan med. Det värsta är att det förmodligen funkar också - skriver man "Zlatans PSG" får man säkert fler läsare än om man skriver bara PSG, för vem bryr sig egentligen om en fransk fotbollsklubb? För övrigt är jag helt säker på att om Zlatan hetat Svenne Svensson och bara haft svenskfödda i släkten i över tjugo generationer tillbaka hade det stått "Svennes PSG" och liknande, vilket hade varit exakt lika störande som nu.
Och det här argumentet att "de andra också är dumma" är precis lika vanligt oavsett vad man kritiserar. Prova t.ex. att säga något till Dorian som inte framställer islam i positivast möjliga ordalag så får du se.
Ok bra så, problemet är bara att Sd och dess lobbyister stör skiten ur sig på zlatan eftersom han inte faller in i mallen för deras syn på människor från rosengård. Därför har det vid flera tillfällen kallat honom för icke svensk. Åkesson kallade honom till och med för legosoldat för sin medverkan i landslaget, pinsamt hur de anstränger sig för att segregera sverige.
Jag kan inte svara för Dorian, det klarar han nog alldeles utmärkt själv. I just denna tråd har det hänt bra många gånger att när jag argumenterar för hur våldsbenägna nazisterna är och att de är på frammarsch i Sverige så blir svaret inte "om det är så, då är det riktigt illa" eller "jag tar avstånd från det" utan "vänsterextrema är största hotet enligt säpo" och "vänstern började" och liknande.