Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-13 22:52:20 följande:
    Han kanske inte är van med åsiktsfrihet, var det därför han kände sig kränkt? Han ställde frågor till kvinnan och hon svarade tillbaka. Ingenting rasistiskt alls. Att han blev irriterad på kvinnan kanske har att göra med hans mentala historik?

Tröttnar du inte på att upprepa samma fras om och om igen? Åsiktsfrihet är något som Sd brukar ha svårt för annars så du kan nog sätta dig in i den situationen.

Jodå, rasistiskt var det. Slå upp ordet, på www.ne.se har de en bra definition. Nej just ja, det är ju inte en Sd-kontrollerad "sanning" så då accepteras den inte...
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 22:58:47 följande:
    72-årig gammal dam: "Jag tycker att vi ska hjälpa människorna som finns i Sverige och inte ta in fler."

Lättkränkt invandrare: "Jag känner mig kränkt, du är rasist. Nu går jag till Aftonbladet."

Herregud..vinklat till max. Ska du inte hitta på att han slog ner henne också?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 23:06:13 följande:
    Så nu har du ändrat dig i frågan. Förut skrev du att det inte var rasistiskt, men nu skriver du att det var rasistsikt. Det är skönt att veta du är nog den enda i hela Sverige, plus ett 10-tal andra, som tycker att den 72-åriga kvinnan uttryckte sig rasistsikt. Inte ens smygfilmarens polare tyckte det var rasistsikt. Därför tog han bort videon på sin facebook samma dag.

Eller så insåg han att den hatiska Sd-svansen skulle mordhota honom som vanligt? Vilket också skedde.

Antar att du har gjort en undersökning bland Sveriges befolkning i frågan? Nej just ja, glömde ju att du hittar på egna "sanningar".
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 23:09:59 följande:
    Tja, PK-sekten vinklar mot kvinnans nackdel. Någon måste våga stå upp mot PK-sekten. Jag tar gärna på mig det ansvaret.

I gen vinklar nånting alls. Paranoid much? De flesta anser nog att en privat ideell organisation själv väljer vilka som är med och inte. Vad är problemet med det? Eller jag, som icke medlem, kanske ska få vara med och bestämma vilka som ska representera Sd då..?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-13 23:46:55 följande:
    På vilket sätt motsatte hon sig hjälp?

Enligt filmen ville hon hjälpa ännu fler.

Nej hon ansåg att svenska ungdomar är mer betydelsefulla att hjälpa än invandrade ungdomar. Hur ville hon hjälpa fler? Om det finns 10 svenska ungdomar i sverige och 10 invandrade ungdomar, tillsammans blir det 20. Hur är 10 mer än 20?

Nu kommer vi från ämnet. Hon bröt mot Röda Korsets grundläggande värderingar om allas likhet, därför kunde hon inte vara kvar. Hur är det svårt att förstå?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-13 23:42:14 följande:
    En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. Eller vad trodde hon - att hon skulle få medalj för sina åsikter?  Det är ju bra om man tänker innan man öppnar munnen. Hon får skylla sig själv om hon blir petad.

Exakt. De enda som ger henne medalj är hatets apixlat.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:16:12 följande:
    20% av medlemmarna i SD är själva invandrare, men hur många har ens hört talas om den där bloggen tror du?

Så klickar man inte på bloggen, så är man rasist, eller vad menar du?

Och hur menar du att invandrare inte kan vara rasister..?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:03:18 följande:
    Japp, SD kräver som enda parti ökade anslag till UNHCR, den del av FN som ansvarar för flyktingar i världen.

Och UNHCR själva sågar Sd´s tankar om att skänka mer pengar till dem och samtidigt stänga gränserna till Sverige:

www.svt.se/nyheter/sverige/unhcr-sd-losning-for-enkel

Så när organisationen själv säger att det är fel att enbart ge mer pengar så är det oerhört tydligt att Sd har så otroligt fel i sitt resonemang.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 16:54:33 följande:
    Hur kan man INTE fatta att vi har åsiktsfrihet i det här landet?

Visst har vi det, men när man arbetar så får man vänta med att dela med sig av dem. Eller så kan man inte fortsätta arbeta med det. Det gäller de flesta typer av arbeten. Det trodde jag alla kände till.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?