Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-02 18:34:43 följande:
    Det här är varför man röstar på sverigedemokraterna och inte miljöpartiet. För 6 veckor sedan skrattade Åsa Romson åt Björn Söders teoretiska scenario att Ryssland skulle anfalla Sverige. På mycket kort tid tror jag att många som tidigare blundat för de nya ryska imperieambitionerna har omvärderat sin syn på björnen i öst.

" rel="nofollow" target="_blank">

#start=0:00;end=6:00;cycles=-1;autoreplay=false;sh owoptions=false
    Jag gillade också den här kommentaren:

"Jag tycker att detta borde gå som humor lika mycket som politik. När SD säger att MP står längst ifrån dem politiskt. Vad förväntar man sig då. Att Åsa Ramson ska bli ledsen? Svaret på det är rakt och självklart och min favorit del i detta klipp vid
    " rel="nofollow" target="_blank">1:38
    ."

Så du tror att ryssen kommer. OK. Lugn. Här får du en  Katt att klappa.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-02 18:44:56 följande:
    Klart att det finns rasism. Men på journalisthögskolan lär dem sig att det bara finns en sorts rasism, den som svenskar står för. Omvänd rasism ska journalister inte skriva om.
    OK. Det kanske är när man tar sin masters som man får inblick i den danskar står för och så branchar man ut därifrån.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-02 21:30:45 följande:
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
    Hahahaha. Visst sa hon något som gjorde att det lät så, hela den sista kommentaren var helt onödig, men jag är säker på att hon är högst medveten om att Sverige är med i EU.

Björn Söder verkar också tro också att ryssen kommer så du och han och Katt kan ju dela bunker medan Åsa Romson jobbar med fredssamtal. SD känns verkligen arkaiskt när det gäller försvarsfrågor, men är man ett parti sprungen från nazism så gillar man väl tanken på en krigsmakt istället för en fredsmakt med internationellt samarbete samt medverkande i internationella insatser.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-02 23:26:08 följande:
    Så du menar att Björn Söder inte heller förstod vad hon syftade på.
    Björn Söder verkar vara alltför novis i världen för att hänga med på sådant, men det den sortens liknelser och det lustiga i dem går nog inte hem hos människor från homofobSD i alla fall.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-02 23:37:31 följande:
    Efter vad jag har förstått
    Snuffering är tillbaka och berättar mer om sin vita värld genom sina projektioner.

Good night, sleep tight and don't let the bedbugs bite!
  • nihka
    oddberg skrev 2014-03-02 23:40:53 följande:
    När Sverigedemokraterna startade gjorde partiet ett mycket dåligt intryck. Många funktionärer hade ett nazistiskt förflutet. Figurer, som kandiderat på SD:s valsedlar dök kort därefter upp i terroristbetonade nazigrupper.
    Många SD-representanter, som invalts i olika kommunfullmäktige hoppade av eller struntade i att gå på sammanträdena. Inget parti har haft så många tomma stolar som just SD. Sådant inger faktiskt inget gott förtroende.
    Och en del sådana gamla stofiler häckar här som du kanske märker. ÏP-banningen kommer man runt med hjälp av extern server, men nicket blir aldrig långvarigt. Det är bara att ignorera.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 09:03:22 följande:
    Ja precis som svarta kallar varandra nigger. Kolla vad som händer om jag som blond och blåögd ropar Yo nigga till en svart man.

Jag menar att svenne används neutralt av invandrare för att bara beteckna icke-invandrare, utan jävel och andra nedlåtande suffix. Däremot har jag aldrig hört en svenne kalla en annan svenne för svenne.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 13:25:33 följande:
    Och att det är relativt stökigt på boendena vittnar om att det inte är yngre vi har att göra med. Att personal utsätts för våld och sexuella trakasserier är hemskt. På något boende (artikeln var i en lokaltidning) så hade de boende satt eld på madrasser när personalen inte skjutsade dem till krogen eller åkte och köpte cigaretter vid något tillfälle. Krogen och cigg för barn? Det rimmar illa.

www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte.../

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

meritwager.wordpress.com/2013/05/19/antalet-a.../

www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012juni/alder...

Ålderstester är inte felfria men att de sökande droppar av från länder som använder det kan ju tyda på att de har något att dölja?

Det är precis som med allt som rör invandrare och flyktingar SDares roll att plocka fram det sämsta av det sämsta och framhålla att det är så här det är.

Totalt beviljades 1 974 ensamkommande barn och ungdomar asyl i Sverige under 2012, vilket är knappt 70 procent av dem som sökt skydd. Jag har inte siffrorna för 2013 men det torde vara fler. De ensamkommande flyktingbarnen bor i familjer, hos släktingar och på boenden. Att det inte är mer bråk på kommunernas boenden än vad det är är ju det konstliga med tanke på att vi stuvar ihop en massa tonårskillar utan föräldrar närvarande. Inte för att det är någon ursäkt för de som faktiskt beter sig illa, men något man ändå ska ha i minnet och föreställa sig hur tonåringar överlag fungerar i en sådan situation.

Sedan är det inte problem på ALLA boenden, det är inte heller problem med ALLA barn på de boenden där det förekommit bråk. Men visst finns det problem. Det kan vara 2 som trashar stället och det är jävligt synd om alla de andra barnen som blir precis lika rädda för våldsverkarna som personalen. De som är våldsamma tvångsomhändertas enligt LVU och placeras på ungdomshem. Man får inte stanna kvar på något boende för ensamkommande flyktingbarn om man har mordbrandsvanor eller är våldsam på något annat sätt. Det blir rubriker så fort något händer och det är bra, men det är inte bra att dessa rubriker tas som norm för hur ensamkommande flyktingbarn fungerar.

Många flyktingbarn sköter sig alldeles utmärkt iaf om jag får gå på min erfarenhet från där jag verkar och har gjort i åratal. Om jag skulle ge mig på en skattning på hur många ensamkommande flyktingbarn som inte är under 18 vid ankomst men som slinker igenom så skulle jag säga ca 20%. De som är äldre är ett stort problem för att de vill ofta topprida de yngre och personalen. Jag tycker man ska gå hårt åt fuskare och våldsverkare, men utan att peka finger åt samtliga ensamkommande flyktingbarn som försöker få sitt liv på fötter i ett främmande land. 
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-03 22:21:12 följande:

Tror lite som dig kanske åldrarna varierar lite mera än så, men iaf har läst lite av någon ( typ som en migga) att dom problematiska ligger runt 10-20% .
    Och sedan kan man läsa att 86% av de ensamkommande flykingbarnen ljög om sin ålder och lägg till att det även har påståtts att bara totalt 20 flyktingar per år har riktiga skyddsskäl. Lägg samman de här "sanningarna"  så kan ju samtliga få plats hemma hos Jimmie Åksson.

Då är det inte ens någon som tar upp de barn som migratonsverket räknar NER åldern på - alltså barn som är yngre än vad de påstår eller tror sig veta.

• nihka
    Hummelnr12 skrev 2014-03-03 22:35:21 följande:
    Min erfarenhet från mitt yrke är att precis som med alla andra ungdomar som går i skolan så finns det problem. Men det inte mer problem med ensamkommande ungdomar/barn än vad det är med andra elever oavsett nationalitet. "problematiken" kan vara att de har ett annat bagage än många andra barn/ungdomar som kan göra dem känsliga för vissa situationer.

Mig veterligen så inga av de barn/ungdomar som går på den skolan jag arbetar på ägnat sig åt mordbrand eller annan kriminellverksamhet.

Ja, så ser det också ut på många håll. Det har oftast kostat deras familjer mycket pengar många uppoffringar att få iväg dem och det är inte svårt att räkna ut att de allra flesta inte är här för att trasha sitt hem och sina liv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?