Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:42:11 följande:
Vi har dragit vårt strå till stacken i många år. Jag har absolut inte dåligt samvete.
Räknat i absolut antal är Sverige (9 milj inv) en "stormakt" i flyktingmottagande och hamnar på fjärde plats i UNCHR-statistiken. Endast USA (314 milj inv), Tyskland (82 milj inv) och Frankrike (64 milj) tar emot fler flyktingar. Sverige har "klättrat" från sjätte plats år 2009 i rankinglistan till alltså fjärde plats 2012. Med den prognos för 2013 som Migrationsverket lämnat är det sannolikt att Sverige kommer passera Frankrike och även Tyskland under 2013.
Södertälje kommun har ensamt tagit emot fler flyktingar från Irak än USA och Kanada tillsammans (trots att det inte var Södertälje som startade kriget). Detta redogjorde Södertäljes kommunalråd Anders Lago för då han, efter inbjudan, talade inför USA:s kongress för några år sedan.
alternativfakta.net.preview.citynetwork.se/in...
Intressant statistik.
alternativfakta.net - en ny privat aktör på banan, en anonym person som sammanställer statistik i syfte att försvara sin egen syn om att Sverige förstörts av alla invandare som kommer hit med sin medeltida religion. Väldigt populärt att länka dit från Avpixlat och fria tider.
Jo, Sverige tar emot många flykingar jämfört med många andra länder och det vore bra om fler la sig på Sveriges nivå isf tvärtom.
Fast det betyder inte alls att Sverige passerade Frankrike och Tyskland under 2103. Jag har redan gett dig siffrorna för totalen för 2013 och de var avsevärt lägre än prognoserna.
Behöver jag påminna om att det fortfarande pågår ett inbördeskrig i Syrien och att det betyder fler flyktingar?
Du har aldrig frågat dig varför inte fler irakier sökte asyl i USA?