Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:11:17 följande:
    Ja precis alla. Jag pratar inte om deras "Avpixling" som media skrev om. Det här är en annan händelse. Den 14 januari 2014 tog Researchgruppen 406 olagliga kreditupplysningar på kommentatorer vars identitet de tagit fram på tvivelaktiga sätt. Det har inte stått ett enda ord om detta i tidningen.
    OK. Nej, det hade jag inte hört före du berättade här tidigare idag.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:20:26 följande:
    Ja men resten av Europa undrade nog om Sverige tappat förståndet för inte var det så att de blev inspirerade att följa efter dessvärre.....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Uppåt 1800 i veckan tycker jag är en ganska hög siffra för lilla Sverige. Alla ska ha mat,husrum och vård och mycket mer.
    Nej, det var väldigt blandade recensioner där. Vi både hyllades och idiotförklarande och allt där emellan. konstigt nog var det ofta svenskar (märkets på användarnamnen och engelskan) som kritiserande på utländska sidor. Jag hamnade bl a på någon arabsida på engelska, minns inte vad den hette och där var det precis som på Avpixlat med svar från svenskar när någon tackade Sverige.

Var har du fått siffran 1800 i veckan? Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd att jämföra med drygt 12 000 för 2013.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-01-02-67-procent-fler-fick-skydd-jamfort-med-2012.html
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:24:56 följande:
    Nej det finns fantastiskt trevliga och duktiga invandrare och så finns det rötägg. Och rötäggen tycker jag att det ska bli lättare att utvisa. Om man återfinns under 40 avsnitt i belastningsregistret trots att det är mindre brott tycker jag att det kan vara dags att packa väskan och flytta hem.

Problemet är att det inte alltid finns ett mottagarland, hur konstigt det än kan låta.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:38:21 följande:
    1800 är siffran som stod högst upp i hörnet på artikeln jag länkade till.

Ja, men det är inte syrier utan asylsökande totalt och utanför gruppen syrier är det färre än 50% (fördelat över ett helt år) som får uppehållstillstånd av något slag.
  • nihka

Jag är alltid så nyanserad som det går att vara under en attack av en psykopatisk uberrasist vars inlägg tas bort och mina responer står kvar utan sammanhang.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-02-28 09:29:19 följande:
    Denna pragmatik handlar om att alltid hålla ihop med "vinnaren". Man är alltså nasse så länge det går bra för nassarna, pro-USA så länge det går bra för USA,  röker cigaretter när cheferna röker, men slutar när de slutar, är manschauvinist när det gynnar en, men feminist när det är på modet, o.s.v.

D.v.s. avsaknad på personlighet, karaktär. Svenskt.

Ditt resonemang speglar förstås inget annat än DIN karaktär.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 09:28:51 följande:
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-01-02-67-procent-fler-fick-skydd-jamfort-med-2012.html
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 10:56:13 följande:
    Finland tar sitt ansvar. Alla länder tar sitt ansvar utom Sverige verkar det som. Men ni kallar hellre folk för rasister än inser hur verkligheten ser ut.

Tycker du? Vad sägs om Libanon för innevarande år tar samma "ansvar" och tar in 500 syriska flyktingar?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 08:55:34 följande:
    Källa på att SD oftast röstar med alliansen. Och inte från några rasistiska sidor som Aftonbladet och Expressen.
    Vilket blocks förslag tror DU att SD oftast röstar på, miljöpartiets, socialdemokraternas och vänsterns?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?