Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    SD är INTE enbart några som vill minska invandringen. SD sätter upp regler för hur svenskar ska vara.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-10 22:17:10 följande:
    Många sverigedemokrater tycks tro att det finns något slags PK-floskelspråk där orden saknar egentlig betydelse, kanske för att man vänjer sig vid allt och skitlukt eller hat blir en normalitet, inget man ens märker. Men när folk utanför SD och SVP med flera partier beskriver avpixlat som en hatsajt så är det en beskrivning som bottnar i en verklig känsla, åtminstone för min del.

Jo, och sedan kommer man hit med det uppdrivna språket och blir FÖRVÅNAD över att inlägg plockas bort. Hänför det till odemokratiska metoder att tysta åsikter och komplotter när det handlar om exempelvis personangrepp och rasism.

Nä, där inne, på Avpixlat kan man inte vara långa stunder i taget. Mycket obehagligt.
  • nihka
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
    Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD.
    Många SDare har ju oerhört svårt att acceptera att andra inte delar deras åsikter och ideologi och ser varje avståndstagande som en olovlig handling.

Du vet att det är det som utmärker en demokrati, att vem som helst får bilda ett parti som alla måste gilla och samarbeta med.Skrattande
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-11 20:38:51 följande:
    I statsmedia är 80% röd-gröna; över 50% miljöpartister
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2012/04/29/280745...

Istället för att kvotera in damer i bolagsstyrelserna, borde vi kanske kvotera in t.ex. sverigedemokrater i media!
    Annars är det ju fritt för vem som helst, inkluderat sverigedemokrater, att söka jobb inom media. Det är väl bara att lägga fram några alster från Avpixlat och invänta regnet av jobberbjudanden.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-11 22:05:36 följande:
    Jag, tror att det är bättre att du ber någon förklara mitt inlägg för dig.

Tror du att det hjälper att tala om att du inte kommunicerar med SDs partiledning om deras partiprogram här på FL utan att det handlar om konversationer mellan inläggskrivare? Drömmer
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-11 23:30:33 följande:
    Jag tror sverigedemokrakarna och ni som travar lite vid sidan om fäster för stor vikt vid opinionsinstitut som Yougov, Sentio och United Minds.

Enligt United Minds får Åkessons gnällorkester de sämsta siffrorna sedan september 2012, även dessa siffror bör man nog ta med en nypa salt.

Men själv tror jag att folk börjar tröttna på gråtattackerna från SD, särskilt som dessa tycks trigga attackerna från broderpartiet lite längre åt höger.

www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/articl...

SD ligger och skvalpar fram och tillbaka runt 10%. Inget anmärkningsvärt. Det inte är så stor skillnad på de bästa och de sämsta siffrorna oavsett vilken mätning man väljer.

Någon vågmästarroll har de inte och lär inte få heller. Det som är intressant är att det skiljer ca 17% mellan aliansen och de rödgröna:

http://www.tns-sifo.se/media/505590/vb_feb_2014_svd.pdf
  • nihka
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 07:37:13 följande:

Visst kan man göra så, men jag tycker att händelser kan och i vissa fall bör rapporteras, dock ska aldrig enskilda människor hängas ut.
    Utom om det handlar om allvarlig fara för allmänheten.
    Du får gärna ge mig argument för varför man ska informera allmänheten om personliga saker när det gäller förövare,eller brottsoffer, när förövaren redan är tagen i förvar.
    Vad är allmännyttan med det?

Ett exempel på varför man inte ska gå ut med detaljer som kan röja en misstänkts identitet: en ung man anklagas för våldtäktsförsök men frias. Det handlade om en berusad kvinna som gjort närmanden och kände sig avvisad. Fallet nerlagt. Skada skedd, men ändå minimerad.
  • nihka
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 11:38:38 följande:

Exakt, och även om en person är skyldig så finns det andra i personens närmsta omgivning som kan bli lidande.
    Om jag begår ett grovt brott och blir uthängd, ska mina barn behöva ta skit för vad jag gjort, ska min gamla mamma behöva få omgivningens fördömande på sig för vad jag gjort.
    Nej, det är inte ok.

Och ska vi hänga ut folk ska vi i konsekvensens namn också hänga ut brottsoffren.
    Det är som sagt inte en del av straffet att bli uthängd.
    Jag har suttit med många kvinnor och en del män som blivit utsatta för övergrepp och jag vet ingen av dom som skulle vilja schavottera i pressen med detaljer om sina liv.
    En del som tycker man ska gå ut med identiteter motiverar det med att man är nyfiken och vill veta allt om brottslingen så det kanske även gäller brottsoffren. Har inte tänkt på det, mer än att jag själv inte vill att identiteter ska avslöjas annat än i undantagsfall.

Ett befogat undantagsfall anser jag är när ett signalement eller en bild läggs ut på en farlig brottsling på fri fot där brottet finns på exempelvis övervakningskamera eller bevittnades av ett antal oberoende av varandra ögonvittnen. Där får säkerheten gå före integriteten.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-12 20:54:50 följande:

om att det är viktigt att visa Gm på bild så tycker jag inte det, bara om dom ej är gripna och att man ett bra signalement. Sedan kan jag förstå om kvällspressen tycker att det blir segt att skriva om alla hen på 27 år som har dömts.
    Vad kvällspressen tycker är "segt att skriva om" är inte det minsta intressant. Kvällstidningars motiv och moral ska inte ses som vägledande i samhället utan som mer avskräckande.
  • nihka

Ibland funderar jag på varför jag är en sådan vanlig människa irl och en sådan psychomagnet här

Svar på tråden Varför hatar folk SD?