Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-16 20:14:12 följande:
    Jag orkade bara läsa 5 rader men jag slutade gå på bio i Heron City pga skrikande invandrarkillar. Det gick inte att se en enda film som innehöll skottlossning, bråk, kyssar eller sex. Det skreks och vrålades ABOOOOO brorsan i salongen konstant och pratades i mobiltelefon och de få som vågade säga till fick pop corn kastade på sig och blev hotade med stryk.
    Man skulle kunna tro att de aldrig sett en kyss förut för de gick apeshit i salongen.
    Tonåringar går tyvärr ofta på bio med samma inställning till hur man ser på DVD hemma, filmen är en bakgrundsaktivitet eller en av aktiviteterna i multitaskandet.

Jag skulle vilja ha vuxenbio precis som det finns vuxenkväll på simhallar.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 20:46:57 följande:
    Tonåringar och tonåringar....mellan 15-30 skulle jag vilja påstå.

www.expressen.se/kvp/bioganget-knackte-nasan-.../

Man ska inte behöva riskera stryk för att man ber folk hålla tyst på bio.
    Vuxenbio låter som nåt. Fast lite snuskigt nästan
    Det är biovaktmästarens uppgift att se till att det är ordning i lokalen. Jag har varit med om att de eskorterat ut folk som inte uppfört sig efter tillsägelse.

Vuxenbio finns, men inte där jag bor. Inte nog med underlag.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 21:29:20 följande:
    När vi fortfarande gick på Heron så sprang biovaktmästaren in och ut men det hände inte särskilt mycket. Han ville väl inte heller ha stryk antar jag. Dom var ju ofta mellan 5-15 stycken och den lilla taniga killen med ficklampan ensam.
    Men klaga då till biografen så de tar in någon som klarar att upprätthålla ordningen. Antagligen håller de på för att de märker att de kan.
  • nihka

Varför hatar folk SD?Drömmer

Här jämförs islam med nazism, fast islam utmålas som snäppet värre och SD är förstås för religionsfrihet i sitt partiprogram...

Är benägen att hålla med kommentaren på Avpixlat: "Av allt sinnessjukt som skrivs här var det här det sinnessjukaste. GRATTIS!"

Denna gången har de sketet i den blå skåpet biggest time ever:

http://avpixlat.info/2014/03/16/om-islam-tar-over-sverige-skulle-du-bry-dig/

• nihka
    Gert skrev 2014-03-17 20:01:24 följande:
    Vad har SD med den insändaren att göra?
    Vad har SD med den insändaren att göra? Skämtar du?  Avpixlat - den "oberoende" "Sverigevänliga" sajten som ansvarar för allt innehåll (SD fattar inte, ens på sin egen hemsida att adjektivet sverigevänlig skrivs med liten bokstav)

För driften av Avpixlat erhålles stöd från Föreningen för Sverigevänliga intressen och pengarna går till den "Sverigevänliga" verksamheten. SDs järnrörs-Ekeroth kan svara på alla frågor rörande ekonomin eftersom han har upplåtit sitt privata konto för donationer till Avpixlat.
  • nihka
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 20:51:08 följande:

Vidrigt, men föga förvånande och åh så korkat, fast föga förvånande är inte det heller.
    Man undrar ju finns det liksom ingen bottennivå för dom här människorna?
    Artikeln är polisanmäld.Hoppas hela den "hemliga" redaktionen torskar.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-03-17 15:39:03 följande:
    En nykfiken fråga: Vilken folkgrupp är det man säger det hetsas mot? Vad jag ser är det någon som gjort en jämförelse mellan islam och nazism. Skulle således "islam" vara en folkgrupp och inte en religion/ideologi? Man kan möjligen få in det under blasfemi, men än så länge (trots idogt lobbyarbete i bl.a FN) är det inte förbjudet i Sverige och skulle det bli det, ryker Ecce Homo också - och vår civilisation.

Sen frågan om rasism... Vilken "ras" är det som avses? Islam igen? Hur och när blev en religion/ideologi en ras? Jag är genuint nyfiken om det har skett och var man i så fall kan läsa om det.
    "Huruvida människoraser existerar är ett kontroversiellt område och det har inom västvärlden under samtiden avfärdats på grunder av mellanfolklig genetisk likhet. Rasism blir då ur ett taxonomiskt perspektiv inte relevant, eftersom människan är en homogen art (se människoraser). Inom antropologin råder konsensus om att det inte finns människoraser, och man anser att försök till identifiering av rasskillnader mellan människor är ovetenskapligt.[2][3][4]

Ordet rasism kan i många fall användas i överförd mening, exempelvis baserat på hudfärg, kultur, art eller härstamning. Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[5] Rasism förekommer från majoritetsbefolkningen mot minoriteter, från minoriteter mot majoriteten och mellan minoriteter. Rasism som riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ibland omvänd rasism.

En annan form av rasism är kulturellt betingad. Kulturrasism innebär en essentiell syn på kulturer (bland annat att en viss kultur är något människan naturligt bär inom sig, föds med). Människan tros enligt denna vara uppdelad utefter essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper och föreställda distinkta kvaliteter, som också rangordnas socialt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Om du vill kan jag även länka till sidor som förklarar "hets mot folkgrupp".
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-17 22:33:53 följande:
    För vad? Skitsnack om den jättetrevliga och tidsenliga religionen islam?

Nä fan, att bekänna sig till islam är i min värld bara några få hack högre upp på skitskalan än att bekänna sig till nazismen.
    Man har angett hets mot folkgrupp för skitsnack är väl inte mot lagen?

Jag förstår inte hur du kan dra över en kam 1,5 miljarder människor fördelade på samtliga världens länder/stater med undantag av Vatikanstaten och jämföra dem med "de något bättre" nazisterna.

• nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-17 23:32:36 följande:
    Ah, så det är mängden sympatisörer som är det centrala? Hade det varit mer okej att tycka illa om islam (obs: islam, inte per automatik muslimer) om de varit färre menar du?

Jag menade dessutom att jag rankar islam som lite lite mindre uselt än nazism. Kan se att det jag skrev kan tolkas annorlunda, men jag vill alltså förtydliga det. 
    Jag menade precis vad jag sa. Det är människorna som gör religionen. Utan dem är religionen bara en bok och lite prylar med text och bilder på. Människorna som ser sig som muslimer är 1,5 miljarder till antalet och återfinns över nästan precis hela världen. För mig är det obegripligt hur man kan dra dem alla över en kam.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?