Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-24 14:47:00 följande:

Säger du att våra egna uteliggare inte känner kyla på samma sätt som andra, också..? Vilket är en uppfattning jag ibland har stött på. 

Du uttalar dig nu om något som du absolut inte känner till, och det är respektlöst mot de människor det gäller. INGEN vill vandra efter gatorna hela natten för att inte frysa ihjäl, eller söka lite skydd i de stora cementrören i Hammarbyhamnen, eller slåss om en fläck framför en ventil som sprutar ut lite varm luft, eller ligga och kravla in mot mitten i en trasig människohög - för att det är varmast där - men alltid bli utföst till kanten igen... Vi skulle ALDRIG behandla våra invandrare så! 

Nej.

Sluta fåna dig, din semantik lurar till och med ditt eget förnuft verkar det som och när du skriver "människorna det gäller" och då inte menar vad jag menar - så är det väl SJÄLVKLART att vi inte menar samma individer? Skriver jag att jag menar de som har valt livsstilen så menar jag specifikt dessa, inga andra - är det på något vis svårbegripligt för dig?

Du har gjort dessa medvetna eller omedvetna halmgubbebyggen tre gånger i rad nu, i mitt fall - ska vi konstatera att du har problem med detta eller tänker du inte ens försöka upprätthålla någon sorts kvalite i tanken? Rätt många med mig upplever samma sak ifrån ditt håll.. och hela din diskussiondel bedöms därefter, som att du helt enkelt har svårt för att hantera tanke och diskussion korrekt.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-24 14:47:56 följande:

TALA om att "ha svårt att relatera till andra människor", förresten..?!! 

Är det alltså problemet för de som väljer en livstil, att de väljer livsstilen? Jisses. De ser nog snarare problem i vad de väljer bort, om nu logik får vara med och leka här överhuvudtaget..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-24 14:58:27 följande:

Visst, du kan ha delvis rätt i det, har ingen aning hur självvalt de är av dem...väljer de att hellre sälja situation stockholm på gatan än att FÅ pengar så all heder åt dem isåfall....

Men så rakt kan man aldrig tala om andras situation...andras situation är ALDRIG självvald....ta tiggarna tex...är deras sits själv-valt och ett avståndstagande från samhället? Kaan ha fel men tror du har benämnt deras situation med andra tänkbara förklaringar....

Situation Stockholm ingår i ett rehabiliteringsprogram för de som VILL tillbaka in i samhället, så vi pratar inte riktigt om samma individer här.

Kan inte minnas att jag har gjort det, inte det senaste i denna jättetråd iallafall.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-24 15:31:36 följande:

Just det, spelar ingen roll i vilken tråd liksom..jag var ute efter skillnaden i synsätt...alltid andra tongångar när svenska hemlösa ska debatteras jämfört med tex tiggarna.

De sistnämnda är de per definition alltid synd om och varför skulle de inte vilja vara en del av samhället....medan  uteliggarna..äeh de har ju vaaalt....ehhhhhhhhh ?????????????????????????????????????????????????

Du får ta det med dem som resonerar så. Folk väljer sin livsstil i väldigt stor utsträckning i Sverige, till och med de som inte ens tillhör samhället har chansen till detta - det betyder dock inte att individerna ser ett liv på gatan som det BÄSTA TÄNKBARA, utan som det bästa tänkbara ALTERNATIVET de har.
  • Digestive
    Tiny578 skrev 2014-08-24 15:33:16 följande:

Mm tycker synd om de svenska uteliggarna nu med denna "please please" armé.

De får förhoppningsvis ett bättre bemötande iallafall - vi som ger ser ju skillnad på vad vi ger till. "Please, please"-tiggarna får praktiskt obekväm växel på sin höjd eller en dryck vid extrem hetta, de andra som du nämner skänker jag gärna sedlar till om jag har det på mig. Det är ju i praktiken vi som ger som överhuvudtaget gör och kan göra så att det blir en praktisk skillnad på tiggare och tiggare och hur de därefter prioriteras utav oss medborgare, det är inte riktigt en politisk diskussion som gör de önskvärt prioriterade just prioriterade utav oss medborgare.

Kan dock tänka mig att just ligorna jagar bort sina konkurenter och bland sådana problem så kan annat än handlingen i sig, säkert göra skillnad, och då skillnad via politisk diskurs. Annars då är det ju DITT och MITT problem om vi inte prioriterar tiggarna som vi vill prioritera dem.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-24 17:46:16 följande:

Visst..jag är som sagt inte hundra på att just du sagt så tidigare, men många gör det.

Ok.
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-08-24 21:39:47 följande:

Var är det de inte ska leka, för att undvika SDare?

Det löser sig när sådan konfrontation uppstår. Mina barn ska dock inte leka hos människor som aktivt stöder och jobbar med sådant här äckel - det vill säga inte hos någon aktiv sverigedemokrat överhuvudtaget medan väljarna kan sållas ut individ för individ. Verkar jag beskymersam på något vis? Inte riktigt en svår uppgift, att ta absolut avstånd ifrån sådant här..
  • Digestive

Gillar verkligen när sverigedemokrater, gång på gång, försöker rentvå deras propaganda (faksk och riktad direkt mot människor) med att andra partier gör "det samma" - det visar så tydligt hur trasig den etiska kompassen är.

När människor inte ens är en faktor att bry sig om - Sverigedemokraterna 2014!!

• Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-24 22:00:02 följande:

Alla är människor, men SD-väljare lite mindre än övriga.

Digestive 2014.

Att folk inte ser hyckleriet och dubbelmoralen med inlägg av ovanstående sort ter sig så oerhört underligt. Att å ena sidan ondgöra sig över att SD "gör skillnad på folk och folk" och sen göra precis samma dumhet själv.

Gör de inte? Du får ge dem lite tid åtminstone..

Jag gör mig ond över deras genomgående propaganda riktad mot människor, inte över deras värderingar per se - du vet, OSKYLDIGA kommer i kläm via sådan propaganda. Hur OSKYLDIGA är då partiet och packet i det, när de då möter dessa anklagelser? Inte oskyldiga någon utav dem, utan partiet jobbar bevisligen såhär - ifrån Jimmie Åkessons propaganda på Twitter till Jeaninnes på Familjeliv.

Du klarar inte av att förstå skillnaden? Om inte så tror jag nog att läsarna lyckas i ditt ställe..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?