Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 18:27:47 följande:

Man måste alltså kunna se in i framtiden för att få yttra sig. Det är uppfattat.

Det är klart jag kan ha fel. Jag hoppas jag har fel. Men jag kan inte veta det. Och undfallenheten mot islam i det här landet är rent löjeväckande.

Nej, utan det handlar om den där, ehm, esoteriska kriminologimetoden "följa upp ett spår" och hur det borde gå före ett politiska stordrag med blott motivationen "jag anar och misstänkerett spår". Om du inte förstår så omformulerar jag mig gärna.

Sverige ger utrymme för islam - om du menar att folket och politikerna kuvar sig för islam så får du ge talande exempel på detta. Jag kan komma på ett exempel, dock bara ett, som kan beskrivas på det senare viset; när det betalas ut skadestånd för kränkta muslimer angående handslag. Det kan dock diskuteras jämtemot underlaget hur mycket skit muslimen just fick på grund av en sådan sak. Vägen därifrån och till era farhågor är iallafall hyfsat långdragen.. och domstolsbeslut KAN vara allt ifrån dumma och dåligt genomtänkta till misstag och för situationsberoende - UTAN att det finns någon djupare anledning än just så.

Det här var ett exempel som kan ses som ett misstag, som något ogenomtänkt och dumt - eller då som ett exempel på att islamister tar över Sverige eller alternativt att Sverige kuvar sig för islamister. Saker kan ses ur flera perspektiv, tänka sig. Vad talar då för att JUST DU har rätt perspektiv - eller du kanske bara anar och misstänker detta, som de flesta andra här?
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-19 19:50:25 följande:

Inga problem på den svenska himlen- absolut inga. :-/

www.etc.se/utrikes/svenske-18-aringen-ser-fram-emot-att-do

Det är nog rätt få som INTE skulle beskriva sekten Islamska Staten som ett stort problem. Sverige har dock en relativt molnfri himmel i fråga, vart och hur man än kollar på den - eller har du uppgifter om något annat måntro?

Finns det priser att dela ut för "bästa spark mot vidöppna dörrar"? Skulle vilja nominera det här..
  • Digestive
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-19 21:52:31 följande:

Ok? Du är uppenbarare naivare än Åsa Romson och Annie Lööf tillsammans så tänker inte ödsla någon tid på dig.

Du är nog en sådan som vaknar först då något händer dig själv eller dina nära. På något sjukt sätt avundas jag dig, tänk vad skönt det vore att inte leva i den hårda verkligheten.

Lycka till med livet.

Jag kan sympatisera med dig om du inte tillåts ha ett bredare och/eller fler perspektiv på oliktänkande än såhär. Aja - du vill inte göra praktisk politik utav dessa misstankar och aningar, som de flesta andra sverigedrmokrater här? Det verkar ju vara trenden..

Det samma, det samma..
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2014-08-19 22:25:18 följande:

Oups!

Se där ett oväntat uttalande från en av de mer idoga SD-motståndarna i tråden!

Du har alltså inga större problem med den invandringspolitik som SD förespråkar? Är det rätt uppfattat?

Du skulle vara OK med skärpningar och inskränkningar? Idag talar Jimmie om "ett nytt Luciabeslut", till exempel.

Nope, inte om storskalig demokrati ändå ska råda och Sverigedemokraterna får demokratiskt genomslag via systemet. Att jag sedan ser ett problem med storskalig demokrati i sig, är en annan diskussion. Det är inget mer än en lek med kompromisser - där Sverigedemokratiska lösningar på vissa problem ersätts med demografiska, ekonomidemografiska samt gemenskaps- och öppenhetsproblem.

Det jag dock ser som ett orimligt problem är att Sverigedemokraterna och deras folkströmningar tär på det sociala klimatet helt i onödan - men de verkar inte kunna göra det här bättre än dåligt, de jobbar helt enkelt inte så, det är inte deras stil. Det är det första etablerade partiet i svensk historia som vinner opinion genom att misstänkliggöra andra människor som privatpersoner, ljuga om dem och generalisera grupper hej vilt. Den biten är tusen gånger mer osmakligt än allt vad de harvar runt med i den kliniskt politiska delen.

Luciabeslut? Mot Google!
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-20 00:40:53 följande:

Mm, men hen är väl inte så annorlunda jämfört med andra sverigedemokrater. --> Lite <-- större problem med impulskontrollen bara

The understatement of the year.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2014-08-20 11:21:40 följande:

Du skrev att du inte hade något emot SD:s invandringspolitik. Du skrev också at du har någonting emot SD som parti.

Min undran var nog att OM samma politik skulle komma från ett annat parti (som S eller M) skulle du acceptera den då?

Som med Luciabeslutet. Sossarna tvärstoppade asylinvandringen 1989 när de tyckte att 20000 asylsökande på ett halvår var alldeles för mycket. Det stoppet gällde i två år.

Det är den typen av stopp som Jimmie eftersökte hos de som ev vill han SD:s röster i Riksdagen.

Jag hade varit precis lika skeptisk till politiken med samma motivering som har synts genom tråden och som förkortades ner i tidigare inlägg. Saken är den att jag inte ställer upp på fixerade ideologier överhuvudtaget, för egen del såklart, så jag personligen är inte socialdemokrat, anarkist (varför jag beskriver det annorlunda) och så vidare. Allt sådant har full tillåtelse att variera inom mig.

Ideologier är mer djupsinniga tankmodeller än att agera efter instinkt, som stimulerar och möjliggör nytta - inte något som gränsar till image och som människor ska identifiera sin essens igenom (och vansinnet med det syns väl som tydligast inom religion, för den som troligen inte låter sig se sådant överallt som jag). --> Ideologier är påhitt - är du ett påhitt? <-- Det är kärnan av folkkontroll att mura in människor i ideologier och indoktrinera dem så hårt att ångest, identitetskris och osämja skapas när någon blott börjar pilla på sin mur.

Nåväl, överstående var nog inte riktigt vad du fiskade efter men en nyttig utsvävning, läs och kommentera det gärna. Vad som dock skulle skilja i ett sådant fall vore högst troligt intressegraden, att det inte vore ett "nytt" parti och därmed inte väckt nyfikenhet i samma utsträckning - jag hade varit mindre insatt rent generellt.

Aha! Tack för uppdateringen. Ur deras perspektiv så vore det nog klokt ja. En sådan paus vore nog nyttig för Sverige överlag, så att vi kan omorganisera och göra det bättre sen. Dock dålig tajming med aktuella världshändelser, kan tyckas.
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-20 14:32:23 följande:

Är väl ett bra argument, högst relevant.

Lätt här i fredliga Norden att raljera när man sitter bakom datorn.

Ifall jag var kristen syrier och mina närmaste blev slaktade så nog fan blev jag upprörd.

Hela mellanösterpolitiken är så sjuk. Judarna "det utvalda folket" ligger bakom USA:s politik i mellanöstern.

USA gick militärt i Irak på helt fabricerade grunder, kärnvapen, kemiska vapen, inget av detta stämde. Istället ser vi idag ett sönderslaget land med några hundratusen döda.

Israel är en förbrytarstat och högsta ledningen måste ställas inför skranket.

Lär inte ske då vi har alldeles för många judekuksugare inom politiken.

Nu har svensken möjlighet att säga ifrån i valet, kommer inte att ske då svensken är en pantad idiot där närmaste känselnerven är plånboken.

Det ser likadant ut i analysen här, även om det såklart handlar om konspirationsteorier. Islam har en del aggresiva sektutbryten men många missar vilken maktinfluens "det utvlalda folket" har på världen - medier, banker, riksbanker, matindustrin och till och med porrindustrin.. Man kan säga såhär; finns det en konspiration inom den här gruppen, så har de bäst position i världen för att kunna genomföra den.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 16:41:38 följande:

Ah. Det är judarna som är roten till det onda alltså.

Sympatiskt.

Har jag knappast påstått, det var resultatet av en analys och hittar du någon sorts anklagelse uti den så är du riktigt duktig(t förvirrad). Har du mer fjanterier att bidra med?

Det är rätt kul att man blir anklagad för semitisk osympati för att man tar upp extrem maktcentralism - medan du själv gnäller om att du inte bör ses som en rasist när du tar upp invandringspolitik. Du borde ge dina tankegångar en smula självkritik, se efter om tankeutbrotten uppträder konsekvent och så vidare bland nyttiga förståndigheter.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-08-20 18:44:11 följande:

Det där kan ju inte vara sant, vi har ju matats med hur lönsam invandringen är för vårt land, hur vågar rasisten Borg vräka ur sig sådan SD-propaganda?

Det är klart att man inte förstår den biten, om man enbart har ett perspektiv på vad lönsamhet är. Politik är inte en enkärnig process. Finanserna slår historiska rekord och kritiskt låga sektorer som investering har börjat vända i en positivare trend med mera; vill man förstå politik så får man se det här också.

Den här diskussionen är så fruktansvärt enkelspårig, ren propaganda till höger och vänster och ingenting mer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?