Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-06 07:55:59 följande:

Det låter galet, men säkert bra, om man är muslim.

Komma hit och inte bara bli omhändertgen utan dessutom så viker sig ett helt land efter deras önskningar. De måste känna sig mäktiga.

I vilket land med motsatt kultur/religion skulle vi kunna komma och göra detsamma? Inte något eller hur, bara i Sverige, som vanligt.

I ena stunden så kuvar sig Sverige efter muslimernas önskan och i andra stunden så pekas vänstern ut som frontfigur för samma kuvning av Sverige - bland sverigedemokraterna här.

Det är verkligen vackert - två flugor i en smäll, ett konststycke! Bara ovidkommande saker som sammanhållna resonemang och logik går lidande..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-06 11:02:01 följande:

Berätta då, du som sitter inne med sanningen, hur agerar sverige i den här frågan och trycker du att det görs bra`?

Tror helt klart på Jan Björklunds analys i fråga, även om fler än vämstern kan ses som delaktiga i stort. Tror det handlar om att försöka förebygga motsättningar i förtid och att det görs mycket anspråk på muslimernas önskan (precis som många här också gör anspråk på dessa). Tycker inte att det har sköts bra på något vis..

Sedan så finns det givetvis islamistiska intressen inom olika grupperingar i Sveeige men ser inte på något vis att dessa är talande för gruppen muslimer i stort.

Muslimer som grupp består av ett antal människor som motsvarar hela Europas och Amerikas befolkning tillsammans - med andra ord så kan precis vad som helst existera inom den här gruppen. Gruppen i stort är dessutom väldigt splittrad - så det går att hitta vilka undergrupper som helst därtill. Söker du flitigt på en muslimsk grupp "för percingar" så lär du finna en och söker du på en grupp muslimer som vill förändra Sverige så lär du finna det också. Det skulle inte förvåna om det så finns en intressegrupp bland muslimer som vill införa svenskt messmör i mellanöstern, så mycker människor handlar det om, i stort.

Det är inget konstigt egentligen, det är bara att blicka ut i Europa och Amerika och se hur allt möjligt - ifrån bu till bä - även finns där.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-08-06 14:16:53 följande:

Tack för länken. Lika absurt med statliga pengar till religiösa samfund, oavsett religion.

Och tänk så många som betalar skatt till Svenska kyrkan, trots att de är ointresserade och inte alls går i kyrkan, bara för att de är så lata att de inte gitter gå ur!

I den avgiften/skatten så ingår det gravplats och framtida skötsel och lite annat smått, bara så man vet. Tror dock att människor får en sådan möjlighet även om de avsäger sig medlemskapet och inte längre betalar avgiften/skatten, men något behöver ju finansiera sådant överlag (även om Svenska Kyrkan har gott om pengar som så..).
  • Digestive

Har för mig att även bevarandet utav kulturmärkta kyrkor och församlingshem, också finansieras utav den avgiften/skatten i olika mån.

• Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-06 16:17:46 följande:

Alltid lika trevligt att se ödmjukheten och tacksamheten hos flyktingarna, när de fått komma in här och fått skydd förresten. Inte ens under själva asyltiden - då väl alla med fler än två hjärnceller skulle försöka visa sina allra bästa sidor - kan de hålla sig. Duger inte maten, så ger man sig på kökspersonalen med knytnävar och stolsben:

www.expressen.se/gt/personal-slogs-ner-pa-berts-flyktingboende/

Precis, mindre än två hjärnceller. Det följer liksom med några sådana vid ett större axplock människor. Kan ge dig otaliga exempel på långgenerationssvenskar med lika låg begåvning. Och kom inte med fler exempel när du själv gastar om "massinvandring" - inte ens 100 sådana exempel vore en betydande del för gruppen flyktingar, det förstår och vet vi båda två, när det då handlar om tiotusentals människor, upp emot hundratusen och över, om blott året.

Ett fantastiskt använande utav begreppet "de" här. Det blir liksom totalt urvattnat om man bara ber dig precisera vilka du specifikt menar och ber dig om antalet individer som det faktiskt handlar om.

Har du problem med att skilja på individer i en grupp och på alla i en grupp? Det verkar nämligen inte bättre än så..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-06 16:17:46 följande:

Alltid lika trevligt att se ödmjukheten och tacksamheten hos flyktingarna, när de fått komma in här och fått skydd förresten. Inte ens under själva asyltiden - då väl alla med fler än två hjärnceller skulle försöka visa sina allra bästa sidor - kan de hålla sig. Duger inte maten, så ger man sig på kökspersonalen med knytnävar och stolsben:

www.expressen.se/gt/personal-slogs-ner-pa-berts-flyktingboende/

Precis, mindre än två hjärnceller. Det följer liksom med några sådana vid ett större axplock människor. Kan ge dig otaliga exempel på långgenerationssvenskar med lika låg begåvning. Och kom inte med fler exempel när du själv gastar om "massinvandring" - inte ens 100 sådana exempel vore en betydande del för gruppen flyktingar, det förstår och vet vi båda två, när det då handlar om tiotusentals människor, upp emot hundratusen och över, om blott året.

Ett fantastiskt använande utav begreppet "de" här. Det blir liksom totalt urvattnat om man bara ber dig precisera vilka du specifikt menar och ber dig om antalet individer som det faktiskt handlar om.

Har du problem med att skilja på individer i en grupp och på alla i en grupp? Det verkar nämligen inte bättre än så..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-07 09:03:53 följande:

Ja men vad sker om förhållandevis små grupperingar har stor makt då, det kanske du inte kalkylerade med.

Om de tex påverkar unga killar till en negativ syn på oss, umgås inte med svenskar, bli inte som dem, osv, och våra värderingar är fel och våra tjejer är för lättklädda, hur tror du deras syn på befolningen i landet blir då och vilka vi.och dem, skapas inte då. Och framför all vilken respekt får de.

DÄR har du en rejäl källa till problem.

Ja, lite som att fotbollsklubbarna skulle ta över makten för att de, visserligen är splittrade men har vissa gemensamma intressen. Tänk om fotbollspel börjar tillåtas överalllt!?!? Tänk traffikproblemen och läktarkaoset när hela Sverige blir en fotbollsplan!! För det måste ju fotbollsklubbarna vilja och supportrarna, de är ju helt frälsta och minst sagt fundamentalister som viger sitt liv åt fotboll och dess kulgu, klart de unisont vill sprida detta, kanske via revolutipn. Jag kan inte rå för din och andras misantropi och misstänksamhet..

Det är såklart en sak som skapar motsättningar men att utgå ifrån att det är så, som en slags standard som knappt har undantag - det formuleras gärna så här - det ser jag gärna solida bevis på.
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-07 00:08:14 följande:

Jag har genom yrket och genom privat engagemang som kontaktperson mött många flyktingar och sett många asylboenden. Jag känner inte alls igen den bild du beskriver. Däremot har jag mött unga flickor som våldtagits (och i ngt fall böivit gravid) av deras moders mördare. Familjer som levt i ett rum i månader och varje natt undrat om detta är natten då bomberna träffar deras hus. Män som sett sina mödrar, fruar, systrar våldtas, medan de varit bundna och slagna. Unga män, som pga sexuell läggning förföljts och torterats. Samtliga är än mer förvirrade av den främmande miljö de slängs in i, med i många fall, skitiga asylboenden, med en levnadsstandard vi inte tror finns, språkförbistring, fattigdom, desperation inför asylbeslutet, PTSD etc.

Ja, de flyktingar som tar sig hit är inte de fattigaste. Detta diskvalificerar dem inte från hjälp.

Kunigunda skrev 2014-08-07 00:47:34 följande:

Jaha. Så jag har inbillat mig. Jag arbetar med utbildning och mina kontakter med asylsökande har inget med beslutsprocessen att göra. Ofta framkommer deras berättelser först efter många möten, till mig eller till de rektorer, kuratorer eller lärare som möter dem. Att i sin yrkesroll lyssna till professionell, högutbildad personal som har regelbundna kontakter med dem (jag), eller att som bekant grunda sin uppfattning från oprofessionell, lågutbildad personal som pratar med obehöriga om individer på asylboendet (du) är två olika sätt att ta reda på hur verkligheten är beskaffad. Var och en får väl välja vilken man föredrar.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?