Errol Flynn skrev 2014-06-23 18:28:53 följande:
Jag tror att viss invandring är trevligt. Men inte i den takten vi har nu. Och inte de människorna vi får hit. Vi får inte hit arbetskraft utan krigsskadade människor som inte kommer stå till arbetsmarknadens förfogande på väldigt länge. Vi tar in 2000 asylsökande i veckan just nu och då har irakierna inte ens börjat komma. Jag läste att Danmark tänker ta emot 6000 asylsökande i år, dvs lika många som vi tar emot på 3 veckor. Det börjar bli farsartat nu. Någon gång måste taket vara nått. Migrationsverkets generaldirektör måste vara på gränsen till retard och har märkligt nog makten att förändra hela Sveriges framtid för alltid. Det var han som gick ut och lovade PUT till alla syrier som sätter sin fot här. Sen att vissa syrier bott i Egypten eller USA och passade på att söka asyl här spelade visst mindre roll. Gratis är ju gott. Vad jag önskar honom låter jag vara osagt.
??Vi kan känna oss stolta över att många söker sig till Sverige. Det är ett bra land vi lever i. Här blir man mottagen på ett bra sätt. FN:s flyktingorgan UNHCR säger att vi är bäst i världen och det betyder något, säger Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson.
www.dn.se/nyheter/sverige/prognosen-fel-tusentals-fler-behover-hjalp/
www.sydsvenskan.se/sverige/larm-om-psykvard-for-flyktingar/Ja, alltså, att det på olika vis tär på befolkningen går inte att sticka under stolen med. Varför det sker och vad alternativen är, kan dock ses som analyser som bör prioriteras framför att enbart agera motstånd i en situation som uppenbarligen väldigt få har perspektiv över.
Sedan så är inte Sverigedemokraterna lösningen generellt, de står i praktiken och väljer mellan pest och kolera men förväntar sig guld och gröna ängar. De verkar knappt förstå det själva så som de diskuterar men man får väl hoppas på att den ekonomiska kölhalningen utav exempelvis Finland och Danmark, som stundar, får folk att vakna och se mer än enbart symtom och får dem att fäktas med mer än enbart dessa, för det håller inte.
Så länge ekonomiska system som används globalt försätter nationer som Sverige i dessa situation (Sverige som har ambitionen att ligga högt i Europa i allmänhet) så spelar det liksom ingen roll vad som görs helt utanför spelreglerna för att kunna behålla standarden här - för den globala ekonomin och systemet i sig, tänker inte visa någon slags barmhärtighet eller pardon i just fallet Sverige.
Vi klarar oss inte utan folktillväxt och den helt renodlade arbetsinvandringen räcker inte för att täcka vare sig ambitionerna som Sverige har eller för att bibehålla standarden som svensken är van vid.
Ja, världen är orättvis. Det är inte heller så konstigt i och med ett ekonomiskt system som har skapats för att just orsaka orättvisa. Systemet har för böveln skapats för att hålla slavar livegna - tror du att det går att göra som det behagar och ge efter bekvämligheter, när Sverige (och alla andra länder) i praktiken har en livegen slavstatus i det här ekonomiska systemet?
Snälla - vakna, gnugga ur ögonen och dra upp nävarna mot de egentliga motståndarna i fråga om mål i tillvaron här.
Just nu så finns det enbart ett parti - mig veterligen - som faktiskt adresserar det
egentligaproblemet och kärnan till symtomen som ämnet handlar om här; Miljöpartiet som efterfrågar en ekonomi som inte kretsar kring ständig och blind tillväxt. Om fler partier, exempelvis Sverigedemokraterna, kunde bejaka det här så kanske saker kan ordna sig - på riktigt och utan att ta till metoder som skulle sänka Sverige precis som de idag sänker både Finland och Danmark.
Du har gått på en nitlott och det är hur simpelt Sverigedemokraterna beskriver tillvaron. Det går inte att spara till sig nödvändig tillväxt och utan den så kommer inte Sverige att "skära ner" i det offentliga, utan Sverige kommer inte att ha råd med det offentliga.