Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-19 16:52:53 följande:

Lika bra att börja prova ut några snygga hijaber... 

Ja, totala förändringar i Sveriges grundlag ligger bara en fotbollsplan härifrån. Prova du ut din hijab, om du ens hinner till affären innan du blir dömd i en svensk shariadomstol för att inte ha på dig någon.. suck, helt sanslöst.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:13:32 följande:

Då läste du inte hela artikeln. Det stod ju även om dom som tackat nej, på grund av att Saudi krävde att få detaljstyra. De som tar emot donationen berättar naturligtvis inte om villkoren... det är rätt självklart."Grundaren av Islamic center i Malmö, Bejzat Becirov, berättar en annan historia om när saudier ville ge honom nästan sex miljoner dollar i gåva:

? De skulle sköta det helt och hållet. Jag skulle bara stå som en figur. Jag blev mycket arg och ledsen, det var inga villkor som var något för oss.

Även moskén på Medborgarplatsen i Stockholm fick erbjudanden från rika saudier. Men när finansiärerna krävde majoritet i styrelsen och rätten att tillsätta Imam så sa församlingen - precis som den i Malmö - nej tack."

Misstankar är fortfarande inte bevis. Har redan förstått att citatet vittnar om att du hade fel angående Islamic Center - men alla andra misstankar är ju såklart ett bevis i sig, det kan nan ju ana sig till och just därför bevis.

Har du verkligen inget konkret att gå på alls och som gör dina farhågor ens något befogade? Du föreslår ju en helt annan hotbild mot Sveriges demokrati än SÄPO, något sådant bör ju ha fantastiskt mycket stöd på fötterna.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:19:17 följande:

Jaha, men dom sex som åkte fast var ju bara toppen på ett isberg. De systematiska våldtäkterna på unga svenska kvinnor i Södertälje, ofta med hjälp av våldtäktsdrogen Rohypnol, har pågått ända sedan 1980-talet. Det har polisen själva sagt, att de tror att alla dessa våldtäkter genom decennierna i Södertälje har ett samband.

Och det är inte så svårt att lista ut vilket, när man vet att detta med brudarnas oskuld är lika viktig för kristna syrianer som för muslimer ifrån de mest religiösa muslimska länderna. När de unga männen i sin mest virila ålder inte får ha sex med de egna flickorna, så kommer i alla fall en del av dem att utnyttja svenska flickor i stället - tills de får gifta sig. Så går det alltid till - även i krigstid när en armé ligger förlagd i ett annat land. Soldaterna och officerarna utnyttjar det landets unga kvinnor för sex, antingen genom att gå på bordeller, låtsas kärlek och på så sätt få sex i förhållanden, eller genom rena våldtäkter.

Ja, du har misstankar om det - har förstått det nu. Anar du dig till det också? - för då kan det ju verkligen vara allvar i saken.

Återkom när du har bevis din lågbudgetpolitiker - eller låt helt enkelt bli min familjs skattepengar. Jag vill inte betala för dina misstankar, pirr i tårna eller någon slags magkänsla överhuvudtaget. Det är inte en politikers jobb, alls. Vi kan lika gärna ha orakler i kommunfullmäktige, har förbannat svårt för att se skillnaden på ett sådant och på dig.

Dina exempel är fortfarande inte talande för kristna syrianer. Har du överhuvudtaget underlag för att det finns en högre ratio våldtäktsmän i denna grupp än i gruppen "svenskar"? Utan ett sådant så är det på sin höjd vinklat valfläsk du kommer med.. på sin höjd.

Kan jag också få betalt för misstankar och aningar?
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:23:59 följande:

Den här är rätt fin!

Där gjorde dock kvinnan hijaben men visst, det bli nog bra - bara du skyndar dig!! Släpp allt du håller på med, misstänker och anar att det händer när som helst.. och någon annan misstänker och anar att jag har rätt - så nu står det hugget i både sten och stjärnor!!
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:36:55 följande:

Det är dessutom historielöst. Så länge som islam har funnits, så har ju gränserna mellan den kristna och den muslimska världen pushats fram och tillbaka. Det är inte så många hundra år sedan de hotade Wien... Naivt att tro att de inte längre har ambitionen att utöka sitt territorium...

Vilka är "de"? Har du inte koll på de våldsamma sekterna inkm islam så har du naturligtvis inte koll på diskussionrn heller.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 17:43:26 följande:

Du väljer den vägen, helt otippat. Hån och arrogans.

Att SD och i viss mån Fi nått viss framgång precis på samma sätt har du helt missat, eller? Är det bara för att islam är inblandat i mitt resonemang som det inre röda skynket kommer upp i skallen på dig?

Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
  • Digestive

Och så gnäller sverigedemokrater för att kritikerna bara går efter misstankar och aningar om partiet (läs om så vill: fördomar om partiet) - medan de själva vill göra POLITIK av sitt eget dito.

Klara, färdiga - baxna.

• Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:56:01 följande:

När det gäller Wien så var det turkarna. De bor ju närmast... Och jag har koll på en massa saker.

Haha, är turkarna en islamsk sekt? Det här är bara för mycket..

Du verkar riktigt kompetent som politiker i sådana här frågor du. Jag vet inte vad du sysslar med som politiker men du får nog ge dig någon gång och gå igenom några rundor självkritik istället för att fortsätta med det här tramset.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 18:02:15 följande:

Jag hoppas att jag aldrig får anledning att säga: "I told you so"...

Du tror inte alls att dessa misstankar och aningar har följts upp och eventuellt beivrats långt innan dess? Det kanske kommer som en nyhet men rikets säkerhet drivs inte av vem som helst som har misstankar och aningar i det här avlånga landet, tack och lov..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 18:11:42 följande:

Det är DU som använder ordet "sekt". Jag har aldrig sagt att armén som nästan lyckades med att invadera Wien år 1683 var en sekt. Tvärtom var det en stark muslimsk armé under den turkiske sultanen, helt enkelt. Den drog till sig muslimska krigare från många länder.

Begreppet "sekt" anbelangade knappast armeer för drygt 300 år sedan.. utan berörde dagens situation. Det här blir bara värre och värre, vilken cirkus
Svar på tråden Varför hatar folk SD?