Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Bejje skrev 2014-08-21 14:34:57 följande:

Lögner? Du menar som Moderaterna med Miljöpartiet har hållit på med under åren? D.v.s ljuga om att invandringen är lönsam när den faktiskt inte är det?

Faktum är att det skulle vara svårt för att inte säga omöjligt att hitta ett parti som inte har ljugit om saker om och om igen.

SD är troligen det parti som håller sig bäst till sanningen av de som sitter i riksdagen. Men så är det tyvärr med politikerna. Dom antingen ljuger eller lovar saker som de inte håller allt för att dra till sig väljare och få sitt parti att låta så mycket bättre än de andra.

Du gör med andra ord ingen skillnad på lögner och förställningar som berör politik och dito som berör människor? Du är farligt dåligt uppfostrad, som så många gelikar i sverigedemokraternas kölvatten.

Om dina kvinliga bekanta blir förställda som horor framför dina ögon så förväntar jag mig att du tar det med samma lugn som när du får höra att Anders Borg förställer ett ekonomiskt uttal om Förbifart Stockholm - och så vidare ad absurdum.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 15:25:48 följande:

Hur menar du här egentligen?  Vi tar ett ruskigt enkelt exempel för att förtydliga.

Om man åker ner till området runt älvdalen och ser invasionen av mygg där och sedan skriver ett reportage om det. Då håller inte det såvida man inte vet exakt hur många mygg som surrar runt där alltså? Är det så du menar?

Vad menar du själv - att blott förekomsten av muslimer är en aktiv och unifierad aktion mot länderna de förekommer i?

Givetvis ska proportionen farhågor motsvara proportionen verklighet som går att bevisa, annars bör man nog läggas in omgående - precis som alla övriga som inte klarar av hantera verkligheten via bevis om den, men som likväl tänker agera, resonera och uppträda därefter. Det är lika självklart som att jag inte skulle försöka radera dig för att jag misstänker och anar att du bara är ett störande program i mitt personliga matrix, så länge som jag då har förståndet kvar..
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-08-21 15:42:11 följande:

Vad är analkist? Är det nån ny pervers böjelse?

Rätt typiskt ett oförstånd att göra sig lustig över anarkism, utan att ens ta reda på hur anarkism uttrycker sig hos just den tilltalade.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 16:00:47 följande:

Vad är bevis i det fallet? Namnunderskrifter från samtliga inblandade?

Om du inte ens vet hur bevis för en omfattande och aktiv islamisering skulle kunna se ut så är det väl allt mer tydligt att ni borde sätta er ner och försöka finna några INNAN ni talar som om det vore sant?

Svara på frågan nu och argumentera för er sak - varför sanktionerar du Sverigedemokraternas förvanskningar och lögner OM människor (som privatpersoner) och eventuellt sysslar med sådant själv?

Det är som att ni nästan är oförmögna att förstå hur äcklade den övriga och bättre uppfostrade befolkningen blir utav sådant. Ni jobbar inte direkt på eran image ni..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-21 16:14:26 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article19400846.ab

Har ni sett det här då? 15 000 av våra gamla - som byggt det här landet och den välfärd vi hade ett tag - kan dö av svält, p.g.a. att så mycket resurser tagits från äldrevården. Men det är säkert viktigare att rädda syrianer..? 

Man kan byta färg på regeringen och göra både och med offentliga resurser eller föra fram ett mindre äckligt parti än Sverigedemokraterna i en reglerad invandringsfråga eller använda folkmakt via demostrationer för att nå förändring - som alternativ till att fösa in allt sämre uppfostrade människor (som exempelvis du och Jimmie Åkesson) i riksdagen, regeringen och kommunfullmäktige.

Vem fan vill EGENTLIGEN ha er sort någonstans i sociala konstellationer? Att ljuga och förställa människor är rikstäckande äckelbeteende i Sverige, flera grader värre än strikt politiskt dito.
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-08-21 17:04:38 följande:

Nej, en lögn är en lögn, sen om du vill dela in det i underkategorier som "lögn om politik" och "lögn om människor" får stå för dig.

Oavsett är det fortfarande en lögn som man nu vågat erkänna. Anledningen till lögnen är ju att man varit otroligt rädd att tala om invandring och migration som en kostnad. Vissa har till och med kallat det hemsk och fasansfullt eller värre. Men hur ska man kunna hålla en budget utan att räkna på dessa enorma kostnader? Det går så klart inte, politikerna har självklart varit medvetna om kostnaden hela tiden. 

Däremot har inte den vanlige svensken det eftersom den vanlige svensken troligen inte sätter sig ner och gräver i dokument utan lyssnar på det som sägs i media och mot media har politikerna gett en helt annan bild, en bild där invandringen bara är positiv och berikar, aldrig någonsin förrän nu har man hört från en riksdagspolitiker att det kostar sjukt mycket pengar, så mycket att vi måste stoppa alla satsningar på allt annat inom välfärden och troligen höja skatterna.

Grader skillnad i helvetet står nog cirka 90% av vår befolkning bakom. Fortsätt med sådant äckel och se helt enkelt efter hur mycket värme ni får i slutändan. Det är Sverigedrmokraterna, IS, nazityskland med mera som för och har fört förställd och lögnaktig propaganda riktad MOT människor - samtliga är ytterst hatade i Sverige, det finns inte ett undantag av denna sort som inte hatas av den sunt uppfostrade svensken - men visst kan svensken tycka än mer illa om Sverigedemokraterna, så det är väl bara att fortsätta..
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-21 19:02:05 följande:

Oj! Från en anhängare av SD, pudelpartiet. Har du sett Jimmies insats i Hardtalk?

Ah, partiledaren förställer bara människor, likt Joseph Goebbels i nazityskland - du kan väl som svensk och väluppfostrad människa, finna det i ditt hjärta att älska honom, partiet och gelikarna här ändå? *sarkasm*
  • Digestive

Alltså - förstår ni VERKLIGEN inte graden äckel som sådan propaganda är?

Hoppas innerligt att varanda läsare förstår, att det sitter aktiva sverigedemokrater här och försöker prata bort och ignorera allvaret i sådant här.

• Digestive
    realist14 skrev 2014-08-21 19:24:19 följande:

Har inte en aning då det inte är mitt arbetsområde, hur många privatpersoner har koll på det. Har du?

Precis - det är misstankar för underättelsetjänt och dylika samhällsorgan att överhuvudtaget ta reda på. Vad tycker då väluppfostrade svenskar om aktiva politiker som basunerar ut egna påhitt om människor, helt utan bevis, och som presenterar påhitten som sanning - eller frågar jag kanske fel människa?
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-08-21 20:01:36 följande:

Är dödligt less på både ditt och SD-klanens trams. Lika små tomhylsor allihopa. Men du förväntar dig uppenbarligen någon form av "Stora Analkist Priset" för ditt avslöjande om SD kontra nassepropaganda.

Hint -

Du var inte först, samma tugg har jag kunnat läsa från självutnämnda godhetsapostlar ända sedan jag blev medlem här för 8 år sedan.

Det är ju samma typ av propagand eller hur skulle propagandaformen skilja sig? Du vet, man brukar kalla skitsnack för tugg, trams och tomhylsor - inte riktigt när en sanning tas upp igen..

Aja, vem är du butter på egentligen? Blir du såhär påflugen för att man av misstag tog dig för Sverigedemokrat så är det ju bara sorgligt.. då får du nog mogna till lite, analkisten. Klarar du inte av att saker råkas ta upp en gång till, i en tråd på 1660 sidor eller i en näst intill rikstäckande diskussion, utan att "gå banan" så föreslår jag engagemang någon annanstans eller i ett annat ämne. Du kan säkert ta avstånd ifrån hela den här diskussionen, med motivationen att du helt enkelt var för bra för alla andra..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?