Varför hatar folk SD?
Hur som helst, en som minns det där om Billströms tumskruvar på anhörighetsinvandringen, förutom jag själv, är SVT:s politiska kommentator Margit Silverstein, som pratade om saken i gårdagens Aktuellt (21.00). Jag förmodar att du hittar till SVT Play själv. Margit börjar tala vid c:a 3.20 in i sändningen. Margit säger bl.a. att Billström blev "hudflängd" när han talade om "volymer" och "strömmar, "inte minst av sina egna".
Men nu är det alltså annat ljud i skällan. Moderaterna närmar sig Sd eftersom moderatpolitikerna har hajat hur folkopinionen går.
Du verkar inte följa med speciellt mycket i media. Du verkar ju totalt omedveten om vad som hände och om vad som händer. Som sossepolitikerna f.n. alltså.
I ditt förra inlägg bifogade du en länk till en artikel som enligt dig var ett exempel på den kritik som riktades mot honom på grund av hans inställning till försörjningskrav vid anhöriginvandring. Den artikeln berör överhuvudtaget inte Billströms syn på anhöriginvandring, men den tar upp hans syn på vilka det är som gömmer papperslösa flyktingar. Jag petar in ditt inlägg och fettar det en smula så att det ska bli lättare för dig att förstå vad du skrev
Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545
För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/
Vem var det som sa att Sd inte har nåt inflytande...? :)
Här kommer sen en länk till artikeln för säkerhets skull. jag bifogar också en länk till den DN-intervju som innebar att Billström hamnade i blåsväder och fick en reprimand av Reinfeldt.
Du får gärna återkomma om det är mer du inte har förstått av det du påstått eller länkat till.
www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/
www.dn.se/nyheter/de-flesta-bor-inte-hos-de-som-ar-blonda-och-blaogda/