Centurione skrev 2014-11-18 09:42:04 följande:
Han hade dock tur med sin fostermor - hon verkar vara en varm person, och det är så uppenbart att hon älskar honom och ser på honom med samma stolthet som om han varit hennes riktige son!
Sedan vet jag inte om det är någon Sd:are som har talat ut i pressen om sin svåra barndom? Jag kan inte komma ihåg det, men jag ser det heller inte som något fel om det skulle vara så. Dock minns jag tydligt vad Anna-Greta Leijon (S) berättade om SIN far.
Nej ,det skulle vara svårt att få detta att stämma med mönstret om att allt är invandrarnas fel - men däremot formas man ju i mångt och mycket till den man senare blir i barndomen.
Stefan Löfven fick väl börja jobba och göra rätt för sig mycket tidigt, alltså raka motsatsen till den typiske sverigedemokraten som är så full av självömkan och gnäll att säkerhetsventilerna ständigt tjuter alarmerande.
Så, nej knappast en svår barndom i den bemärkelse man brukar avse - men det är ju svårt på ett annat sätt att aldrig ha fått lära sig att ta ansvar utan i stället bara skylla på andra.
Det finns naturligtvis mycket tragik i detta, men det finns ingen annan som kan räta på ryggen på sverigedemokraten, det måste hen lära sig själv, och som sagt - ur den aspekten är det naturligtvis oerhört tragiskt att man inte fått lära sig egenansvar, eller ens skillnad mellan fantasi och verklighet.
Det är ju så befängt att man baxnar när sverigedemokrater profeterar om ett kommande inbördeskrig, då har hen ju gjort sin egen sandlådelek till mall för hela Sverige.