Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-11-04 22:04:20 följande:
    Verklighetsförnekare.

Nja,här har du en nazist som omfamnas av en ledande representant för SD-sekten

tinyurl.com/mlkuhgs

Judehatets gemenskap har inte nödvändigtvis något med ogillande av sionism att göra.

Hur var det den där SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasierna brukade skriva -"ränderna går aldrig ur", var det visst.

Tror du att hon syftade på SD:s nazistiska ursprung eller att SD-sekten aldrig kan bli annat än en okunnig sekt.

Fast lite märkligt ändå -att toksekten inte vet vad sionism är. 

Tänk att ungarna inte får lära sig någonting i skolan längre. Sionistiska grupper som Sternligan var ju föregångare till dagens terrorister och deras metoder.

Tja, visa mig en sverigedemokrat med kunskaper och jag ska visa på en fullständig anomali.

Apropå att ränderna aldrig går ur - tror du att det kan tillämpas på Åkessons spelmissbruk också eller att alla riksdagsledamöter utom en moderat som struntat i tv-licensen tillhör SD-sekten. Snart törs man väl inte ens gå förbi riksdagshuset av rädsla för att bli påhoppad av någon riksdagsledamot från SD som återfallit i brott.

Det är ju upprörande för oss som är vanliga hederliga svenskar att vi med SD har fått en riksdag som blivit hemvist för dömda brottslingar. Ränderna går ju aldrig ur, så som SD-kommunpolitikern brukar skriva. 
    Hm, det verkar som ett stycke föll bort i mitt inlägg. Förmodligen blev jag för upprörd  av tanken på den våldsamma överrepresentationen av brottslingar bland SD-ledamöter i riksdagen. Om jag inte finns fel så har SD en överrepresentation på 600 procent av brottsdömda riksdagsledamöter; narkotikabrott, misshandel, förtal och liknande.

Skrämmande!
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-05 14:56:37 följande:
     so Aj, psykopatigenen igen...du förnekar liksom det uppenbara, eftersom du i grunden måste veta att "antisionist" används som en eufemism för "antisemit", och att "sionist" är ett skällsord i nynazistiska kretsar.
    Hm, vore det inte bättre om du läste på lite om sionism i stället för att börja kvacka om psykopatigener.

Jag tror inte du är psykopat, bara oerhört vidskeplig som många andra djupt okunniga stackare.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-05 18:25:39 följande:
    Typiskt psykopater att neka t.o.m. när ni blir påkomna in fraganti. Ni hittar bara på nya lögner!
    Ojsan, nu står visst diagnoserna som spön i backen.

Jag tycker det är himla kul när sverigedemokraten så explicit förmedlar att hen är en strålkärring.

Att du skulle veta vad sionism är hade jag inte förväntat mig- däremot förväntar jag mig fortsatta diagnoser.

Finns det överhuvudtaget någon sverigedemokrat som inte är rena strålkärringen, tja Åkesson har ju visat att han tror att han kan förutsäga var roulettekulan ska hamna så han hamnar ju iden kategorin. Hörde förresten att hans sjukskrivning har blivit förlängd.

Vad tror du- kommer han att komma tillbaka eller kommer kanske sionisten Ekeroth att ta över efter ÅkessonSkrattande
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.
    Nja, jag har ett gott minne. Men du får ta det med Biffus som tröttnade på SD-körens visa om att det var de anständiga partierna som hade brottsdömda personer som riksdagsrepresentanter.

Du kan läsa inlägget i Nihkas tråd, den med exempel på rasism och liknande bland sverigedemokrater.

Och det bör påpekas att det ränner sverigedemokrater där hela tiden och ger exempel på rasbiologiska institut och liknande (sverigedemokrater saknar ju relevanskontroll) men ingen har invänt mot Biffus uppgifter om lagförda sverigedemokrater som sitter i riksdagen.

Det finns tydligen en moderat riksdagsman som inte betalade tv-licensen, men i övrigt inget hos Sjuklövern, medan SD har en synnerligen grav överrepresentation av personer som dömts bland sina riksdagsledamöter.

Misshandel, förtal och narkotikabrott är exempel på sådan brottslighet.

Vill du jag ska länka till tråden - eller hittar du dit själv?

Det ska bli ett nöje att se dig försöka påvisa felaktigheter i uppgifternaSkrattande

För du smiter väl inte med svansen mellan benen, på känt SD-manér.

Tror du kanske att det är därför SD fokuserar så mycket på brottsbekämpning - alltså samma fenomen som med nolltoleransen mot rasism, ett sätt att förmana de egna att hålla sig i schack?
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 17:57:09 följande:
    Fungerar icke. Vet att FL har svårt med länkning, så skriv titeln på TS.
    Länken funkar för mig, men att FL kan vara segt är förmodligen en av de få frågor där det råder total samstämmighet bland användarna.

Tråden heter Smutsiga sanningar om SD, numret på inlägget har jag glömt, men det står ju i mitt förra inlägg.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-08 15:38:07 följande:
    Nej, du verkar inte begripa vad dessa ord betyder.

Integration och mångkultur är en motsättning i termer. Integration handlar om att flyktingarna anpassar sig till majoritetens kultur; i fallet Sverige: lär sig svenska, äter svensk mat, firar svenska högtider, o.s.v.

Mångkultur däremot, handlar om att flera olika kulturer lever parallellt. Utifrån detta perspektiv är det inte nödvändigt att flyktingar integrerar något av det svenska öht.

Så, sjuttiofemman, du måste liksom bestämma dig för vad du tycker...:)
    Ett utmärkt exempel på när någon inte förmår blicka över kanten på den egna naveln.

Mångkultur är ett ideologiskt färgat begrepp som knappast har någon entydig definition utan betydelsen varierar med användaren - men här gör batikhäxeforskaren sin egen tolkning av begreppet till betydelse för andra och sen börjar hen kvacka om att inte integration är möjlig med mångkultur.

Ja, herregud. Batikhäxeforskningen lockar väl inte de vassaste intellekten precis.  Man kan väl lugnt påstå att alla politiska partier utom ett anser att integration och mångkultur går att förena - och att de gör detta utifrån vedertagna, om än ideologiskt färgade, betydelsetolkningar av begreppet mångkultur.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-08 18:35:35 följande:
    Det här inlägget bör ju vara i paritet med Aftonblaskans försök att verka samhällsnormerande.
    Nja, snarare tvärtom.

Men ett försök att förklara för en sverigedemokrat att folk utanför sekten lägger in en helt annan betydelse i begreppet mångkultur än sverigedemokraten gör är naturligtvis dömt att misslyckas.

Självklart förstår jag att jag inte når fram, men inte desto mindre förtjänar det att påpekas att den sverigedemokratiska pidginsvenskan inte är normgivande för svenska språket.

Det är ju för övrigt inte alls länge sen flera stycken från SD-sekten krävde tolkningsföreträde här i tråden och menade att  antisionism är detsamma som judehat. Rätt övermaga mot bakgrund av SD:s nazistiska rötter.

Ni kan inte kräva att vi svenskar ska anpassa vårt språk till toksektens sociolekt, det vore mycket bättre om sekten försökte lära sig svenska.

Hur går det förresten med ditt påtänkta inlägg där du skulle förklara att Biffus uppgifter  om den våldsamma överrepresentationen bland SD-riksdagsledamöter inte är korrekta?

Hittills har jag inte sett några invändningar,så jag antar att du insåg att det var sant.

Tror du att brottsbenägenheten har sin grund i den speciella SD-kulturen, där man inte sällan ägnar sig åt våldtäktsfantasier eller har du någon annan förklaring till brottsbenägenheten?

Själv tror jag att det är kulturellt betingat - SD-kulturen är ju så känsloladdat självömkande. Och hur ofta ser man inte sverigedemokrater i affekt på nätet. Jag ser det som att sverigedemokraten är söndercurlad, aldrig har fått lära sig egenansvar och då blir det lätt så att man drar runt på stan beväpnad med aluminiumrör.

Nja, hårdare tag från polisen mot buset, tycker jag. Som det är nu daltas det alltför mycket.

Det ska bli intressant att se om du till slut får till något försök att visa att SD-riksdagsmän inte är så brottsbenägna som det verkar -jag menar 600 procents överrepresentation, det är ju skrämmande.

Som vän av ordning blir jag upprörd vid blotta tanken, skrämmande är ordet.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-08 19:09:22 följande:
    Nej, så är det inte. Begrepp som 'mångkultur' och 'integration' är inte subjektiva, utan används med syftet att klargöra resonemangen. Lika lite som man kan vara idealist och materialist på samma gång, kan man på samma gång förespråka mångkultur och integration. Det handlar om koherenta resonemang.

Men jag förstår att koherenta resonemang är ovidkommande för dig. För dem som blott ägnar sig åt positionering är koherens det värsta som finns. Förutsättningen för opportunism är nämligen avsaknad på koherenta resonemang.
    Visst, för dig verkar det ju vara så.

Inte desto mindre är det fullt möjligt att förena integration med mångkultur- om man nu har behov av att använda begreppet mångkultur.

Och vad gäller integration så finns det faktiskt en anledning till att alla partier utom SD använder begreppet integration i stället för assimilation. 

Fundera gärna på skillnaden,det skulle kunna ge dig ett kunskapslyftSkrattande
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-09 09:40:18 följande:
    "Integration" har i Sverige alltid använts i betydelsen "assimilering" men så på 90-talet märkte pk-nissarna att de ju alltid förfäktat något som de nu inte vill stå för, och då uppfann de en skillnad mellan begreppen som egentligen inte finns.

Sen är det ju märkligt att pk-nissarna talar om "mångkultur" i Sverige, med tanke på att de menar att det ju inte finns nån specifik  svensk kultur. Enligt er batikhäxor det ju bara specifika kulturer på andra platser. Det fenomenet brukar kallas för hemmablindhet. Ni ser bara mönster när ni tittar på andra, inte när ni tittar på er själva.
    Intressant att se hur du lägger missförstånd på missförstånd och bygger en omvärldsbild utifrån detta.

Du menar alltså att den betydelse som integration har i samhället utanför batikhäxeforskningsstugan inte är relevant eftersom batikhäxeforskningen inte accepterar innebörden i andras sätt att tolka integration.

Vidare så har du totalt missförstått vad "pk-nissarna" menar. Inte är det så att någon menar att det inte existerar någon svensk kultur - utan snarare så att det ibland påpekas att det inte finns någon statisk och helt enhetlig svensk kultur samt att tokskallarna i  SD som försöker definiera exakt vad som är svensk kultur aldrig kommer att lyckas eftersom den är för mångfacetterad.

Själv är jag inte särskilt förtjust i begreppet mångkultur eftersom det sätter skillnader i ursprung i förgrunden - men om jag måste använda det så anser jag nog att det är språket som är det centrala för den svenska kulturen - och bara där kan vi ju se att det finns stora skillnader -folket kring SD har ju utvecklat en egen språkkultur som avviker från den  vanliga svenskan, lägg därtill skillnader i värderingar, intressen, levnadssätt så får du en riktig mångkultur.

Alltså - dina missförstånd i sig visar ju att det inte finns någon totalt enhetlig svensk kultur. Jag antar att du är svensk från födseln, inte desto mindre lyckas du inte snappa särskilt mycket av den kultur du är en del av - om än en mycket liten sådan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?