Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

StackarsMia skrev 2014-10-10 18:19:18 följande:
    Så istället för att följa en god praxis och debattera i en relevant tråd, ville du mest bara floskla ur dig lite i en annan tråd?
    Visst skulle jag ha kunnat svara i den tråden men jag uppfattade det som at du gjorde bort dig tillräckligt mycket helt på egen hand,

Men vill du så kan jag i mån av tid ta fram senaste valresultatet för SD i de här kommunerna. Jag kan ta gift på att trenden är hur tydlig som helst, i de kommuner från vilka de mönstrande fick de sämsta resultatet på IQ-testet kommer SD att liga högt över riks- och länsgenomsnitt och tvärtom för de kommuner med det bästa resultaten vid mönstringen.

Hur går det förresten med påståendet du kom med - har du kunnat belägga det eller var det  bara din upplevelse att jag borde ha sagt dettaSkrattande

Min uppfattning är att bönder sliter rätt hårt till skillnad från sverigedemokrater, så det skulle verkligen förvåna mig om du har rätt.

StackarsMia skrev 2014-10-08 18:23:10 följande:
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:53:56 följande:
    Kör hårt. Ta gärna fram faktan och presentera den här. Eller ja, i den relevanta tråden. Inte för att du kan dock.Men det vore ju kul om det kom någon missförstådd gammal valundersökning från tidigt 90-tal.

När SD har samma stöd i storstäder som landsbyggd, så förnekar du fortfarande verkligheten. Är det något fenomen som ni lärt er på Södertörns Högskola? 
    Visst.

Danderyd: 5,3,  Täby: 6,5,  Lidingö: 6,4,  Nacka: 6,5,  Sollentuna: 7,1,  Lund: 9,2,  Lomma: 12,6,  Vellinge: 16,4,  Staffanstorp: 17,2,  Knivsta: 10,8, Kungsbacka: 12,  Växjö: 12,2,  Lerum: 12.

Medelvärdet för de kommuner där de mönstrande hade högst IQ enligt pliktverket var 10,3 procent för SD i senaste valet (taget rakt av alltså inte justerat för att kommunerna har olika folkmängd)

Motsvarande medelvärde för dem med lägst IQ vid testerna är 16,2 procent för SD i senaste valet.

Bjuv: 25,7,  Filipstad: 21,3,  Storfors: 17,5,  Munkfors: 11,4,  Ljusnarsberg: 23,7,  Degerfors: 14,4,  Gullspång: 16,3,  Södertälje: 12,3,  Överkalix: 13,  Haparanda: 13,5,  Jokkmokk: 12,8,  Pajala: 11,4, Älvdalen: 16,8.

Nu finns det naturligtvis en mängd andra förklaringar till den markanta skillnaden - men att SD fungerar som en magnet som drar till sig tankeslapphet och oförmåga framgår ju exempelvis med all önskvärd tydlighet här på Familjeliv.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-11 20:36:20 följande:
    Iq-tester, tror du på dem? Ja, sossarna gjorde ju det, till den grad att man steriliserade dem som inte "stämde in". Fast det vill man inte tala om numera. Som sagt, det där med rashygien...
    Njaej, jag hade en period när jag var barn då jag var väldigt road av intelligenstest - och som med allt annat man övar så blir man förbluffande duktig om man övar mycket. Nej, jag tror inte på IQ-tester i bemärkelsen att de klarar av att mäta en egenskap ,med ett relativt konstant värde.

Jag tror inte att de uppgifter jag tog fram säger särskilt mycket om intelligensen bland sverigedemokrater, det var bara en replik till Suffering som använder uppgifterna i en annan tråd - men då för att "bevisa"Tomte att socialdemokrater är mindre intelligenta.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 21:03:41 följande:
    Skönt att du inte glömde att sparka lite på SD. Trots att du glömmer väckarklockan ibland. Det hade känts konstigt.
    Jag tror inte att du förstod mitt inlägg.

Jag visade bara genom min jämförelse hur korkat ditt påstående att man genom att jämföra resultatet från Pliktverkets IQ-tester vid mönstringen med valresultatet kan bevisa att sossar är ointelligenta.

Ärligt talat så säger jämförelsen ingenting vare sig om sverigedemokraters intelligens eller socialdemokraters - jag tyckte bara det var kul att visa att man även kan applicera ditt påstående om sossar på sverigedemokrater, och då på exakt samma grunder.

Det enda som möjligen är IQ-relaterat är din ts - och där kan man väl lugnt påstå att du körde i diket rätt ordentligt.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:02:47 följande:
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
    Hatet?
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:02:47 följande:
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
    Hatet?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-13 23:26:11 följande:
    Rätt uppenbart att du hatar Sd och dem som röstar på partiet. Tråden heter ju det den heter, och det är här du öser ut ditt hat.
    Visst, utifrån ditt perspektiv ja - tråden heter ju "Varför hatar folk SD" och då är ju saken klar om man är batikhäxespanare.

Men hur många paraboler du än fäller upp för att ta emot den strålning som enligt dig avgör om folk är psykopater eller batikhäxor och hur mycket du än citerar nazistiska Metapedia så kommer jag inte att hata dig.

Jag känner löje och förakt när du ränner omkring i tråden till synes helt oförmögen att kunna skilja dina fantasier från verkligheten.

För mig är ditt uppträdande i mångt och mycket en parodi på vad som kännetecknar många sverigedemokrater: gnälligheten, kvinnoskräcken, vidskepligheten, okunnigheten och så det inbilska prålandet - som när du förklarade att du skulle lämna tråden och sedan strax var tillbaka igen.

Hata, nä du Philipsson - du får nog finna dig i att jag skrattar åt dina diagnoser - en strålkärring som batikhäxespanare, det är ju alldeles obertalbart.

Du har inga nya diagnoser på gång, doktor KvackSolig
  • FDFMGA
    chrissandra skrev 2014-10-14 00:36:07 följande:
    Kolla sambandet mellan antalet invandrare på orten och antalet SD-anhängare.
    Kan vara intressant.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/taby-och-borlange-skilda-varldar-for-flyktingar

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/01/60/index.html

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/20/81/index.html
    chrissandra skrev 2014-10-14 00:44:54 följande:

http://pejl.svt.se/val2014/flyktingmottagande

Ja, det var intressant - men knappast entydigt.

Hur tolkar du SVT:s undersökning?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-14 21:10:54 följande:
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
    Fast notera att hen har börjat använda hen.

Förr togs ju mycket tid i anspråk när hen ville glänsa med sina kunskaper i engelska genom att påpeka att hen betyder höna.

Ett mycket åskådligt exempel på att även en blind SD-höna kan finna ett språkkorn.

Eller "Neeej", skrek mitt lilla hjärta." - som hen skriver i den här trådens inledande inlägg där hen ska föreställa hon och inte hanSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-14 23:21:06 följande:
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
    Fast det är iallafall ett tag sen nu Suffering var igång nattetid med sina fantasier om hur du blev gruppvåldtagen av "negrer" och araber.

På den punkten har hen iallafall lugnat ner sig väsentligt, kanske för att den där SD-politikern som var aktiv då och berömde hens författarskap tycks ha försvunnit från FL - men hon brukar iofs vara borta i omgångar så hon lär väl snart vara tillbaka.

Fenomenet att somliga anhängare till SD tillämpar ställföreträdande bestraffning genom våldtäkt är psykologiskt intressant och kanske det åtminstone delvis bottnar i en kombination av kvinnoskräck och impotens.

Jag tror att SD-sektens spegelbilder bland islamister inte skulle fantisera på samma sätt - utan där skulle förmodligen fanatikern själv tänka sig att utföra bestraffningen.

Jag gissar att sverigedemokraters även i fantasin känner sig snöpt av feminismen och i brist på egen förmåga måste lägga ut bestraffningen på "entreprenad".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?