Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-10-31 18:43:52 följande:
    VEM?? smile3.gif
    Hm, alldeles för tidigt på morgonen för att minnesfunktionen ska ha klickat igång, fanns någon som kallade sig Morse som var vettig, men det är inte honom jag tänker på. Jag återkommer så småningom, kan ju vara intressant att få veta om du delar min uppfattning att det kan finnas tecken på intelligent liv även inom SD.

Jag som brukar vara bra på att minnas, men att börja söka efter en vettig sverigedemokrat på måfå blir som att söka efter en nål i en höstack, så jag väntar alltså tills namnet poppar upp.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-30 10:53:12 följande:
    Men för er batikhäxor är väl Zlatan nån slags halvgud. T.o.m. folk som aldrig varit på fotbollsstation dyrkar ju Zlatan, för att han förkroppsligar deras våta drömmar om s.k. mångkultur (d.v.s. ingen kultur alls).
    Philipsson skrev 2014-11-01 07:38:27 följande:
    Mig veterligt finns det inte en enda Sd-hatare som kan argumentera som vanligt folk. Ni verkar få hela er livsnäring från hatet gentemot Sd och mot dem som röstar på partiet. Så i det avseendet kan man konstatera att Sd har inneburit nåt bra för er också. Vad skulle ni annars ta er till?

Tja, vad som är vanligt folk kan ju diskuteras.

Min uppfattning är att dina observationer inte precis ligger i normalitetens mittfåra. I inlägget jag citerar överst har du tydligen tagit fram struten igen och konstaterat att sjuttiofemman är en batikhäxa. De ser säkert detta som normalt, men det säger i så fall inte så mycket mer än att ditt beteende är ganska inrutat.

Och i det andra inlägget återkommer du till ditt tema att det är hatiskt att argumentera mot SD. Några argument som stöder din tes lyckas du inte prestera, mer än möjligen att det ger oss en mening i livet.

Det påminner om Sufferings dubbeltydighet om hjärndöda sverigedemokrater. En vän av ordning skulle ju kanske småle en smula och tänka "och varför ränner hen omkring i tråden då. Kan det vara så att hen har som tidsfördriv att kalla folk batikhäxor?"

Nja, jag tror att det är en mycket udda hobby att ränna omkring och spana efter batikhäxor, inte alls någon folklig aktivitetSkrattande
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 18:47:54 följande:
    Då antar jag att du även anser att du själv inte argumenterar som vanligt folk. Eller är detta det goda hatets forum?
    Nja, jag anser att jag försöker lära sverigedemokrater konsekvenstänkande.

När Philipsson kallar folk batikhäxor, kallar jag hen batikhäxespanare och när Suffering  trimmar näshåren och ställer psykiatriska diagnoser så kallar jag hen strålkärring.

Så småningom kanske någon sverigedemokrat förstår att man inte kan avgöra vem som är drogad, vem som är arbetslös, vem som har en psykiatrisk diagnos, vem som sitter i fängelse, vem som kastar sten på sverigedemokrater via nätet. 

Tja, det är iallafall min fromma förhoppning - även om jag kan erkänna att jag blev lite missmodig när det kom fram att till och med sektledaren är en strålkärring, Åkesson tror ju att han kan avgöra vilket nummer "roulettekulan" ska stanna på.

Stackars sate, inte konstigt att han bröt ihop.Det går ju inte att göra så, men visst är det märkligt att sektledarna tycks vara lika vidskepliga som nätaktivisterna.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-11-01 11:41:17 följande:
    Vad bra, då kan Sd sluta tycka synd om sig själva hela tiden som de har gjort hittills.

För idag är verkligheten att media har backat, de granskar inte längre Sd trots ständig rasism från partiet.

Och enligt Sd är media mobbarna. Så med deras egen logik ska alltså barn till homosexuella inte kränkas pga något deras föräldrar inte kan rå för. Man ska alltså förändra samhället snarare än HBT-personerna. För inte är det väl så att Sd vänder kappan efter vinden..?

Vad tänker Sd göra åt de HBT-föräldrar som skaffar barn på annat sätt? Slå in dörren a la Gestapo-style och plocka ut barnet för dess "eget bästa"? Fattar inte Sd att de aldrig kommer att hindra hbt-personer att skaffa barn??
    Enligt Centuriones logik borde ju ingen sverigedemokrat tillåtas adoptera, enligt SD själva är de ju förföljda i samhället och oskyldiga barn ska ju inte behöva drabbas av den förföljelsen.

Själv anser jag att såväl homosexuella som sverigedemokrater ska ha rätt att få bli utredda om huruvida de är lämpliga som adoptivföräldrar.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-01 12:10:44 följande:
    Beror ju på hur mycket man syns också. När det gäller lokalpolitiker, är det knappast så att folk i allmänhet i kommunen känner till dem. Möjligen känner de igen kommunstyrelsens ordförande, men inte ledamöterna. Dessutom känns det som att Sd börjar bli normaliserat nu. Det är nog svårare att vara barn till någon som är talesman för Svenskarnas Parti och syns och hörs överallt...
    Nja, många sverigedemokrater påstår att de är förföljda, inte bara politiker utan även vanliga anhängare.

Tycker du verkligen att barn ska behöva lida för sina föräldrars åsikter, jag menar att i konsekvensens namn måste du ju anse att sverigedemokrater inte är lämpliga som adoptivföräldrar när homosexuella enligt dig inte är lämpliga.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-01 12:20:24 följande:
    Fast det går ju att påverka hur synlig man vill vara. Om inte barnen själva berättar i skolan att deras mamma sitter i KF för Sd, så är chansen/risken liten att kamraterna - och deras föräldrar - någonsin ska få veta det. Ens om mamma skulle finnas på foto i lokaltidningen någon gång ibland, för så intresserade och uppmärksamma är inte folk.

Min dotter har för övrigt varit öppen i skolan med att jag är Sd-politiker, och det har inte varit några problem alls. Snarare har de andra föräldrarna, som jag träffat, verkat lite impade! Sonen har valt att inte berätta, och ingen har fått redan på det heller - inga tråkningar i alla fall.
    Så du menar att den förföljelse som sverigedemokrater vittnar om att de utsätts för bara är en del av SD-propagandan och att sverigedemokrater mycket väl kan vara lämpliga som adoptivföräldrar utifrån din egen upplevelse av hur dina barn bemöts.

Nu är jag kanske inte så insatt i ämnet men brukar inte homosexuella föräldrar säga detsamma - att deras barn inte drabbas av någon förföljelse på grund av föräldrarnas sexuella läggning?

Menar du att ditt exempel väger tyngre än homosexuella föräldrars exempel?

Själv anser jag som sagt att såväl homosexuella som sverigedemokrater ska ha rätt att utredas om huruvida de är lämpliga som adoptivföräldrar.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-01 13:51:50 följande:
    Men fortfarande vet jag bara ett fall där ett BARN drabbats av att en förälder är Sd-politiker - eller kunde ha drabbats - och det var småbarnsmamman i Gnesta som fick en brandbomb i brevlådan. Det var naturligtvis alldeles förfärligt! Hon fick skyddad Id efter det. 

En annan stor skillnad är att man kan sluta vara politiker (och då glömmer folk väldigt fort), men man kan (sägs det av PK-folket) inte sluta vara homosexuell. Utan detta med homosexuella föräldrar kommer verkligen att förfölja barnen under hela uppväxten. 
    Nja, nu brukar ju sverigedemokrater hävda att förföljelsen inte bara gäller politiker,i detta nu säger de förresten på nyheterna  att en sverigedemokratisk kommunpolitiker hoppar av, han hade visst något förflutet i Bandidos,nåväl förföljelsen påstås gälla alla sverigedemokrater som deklarerar var de står politiskt.

Nog  kan du se dilemmat - barn som riskerar att förföljas för att föräldrarna är sverigedemokrater och dessutom barn som får konfronteras med den allmänna uppfattningen att föräldrarna är rasister medan barnen kan komma från exempelvis Sydafrika.

Vad tycker du - ska det verkligen vara tillåtet för sverigedemokrater att adoptera, borde inte barnperspektivet komma före sverigedemokratens längtan att bli förälder?
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-02 09:41:25 följande:
    Nu har skivan hakat upp sig igen.
    Så lustigt.

Du är bara en i en lång rad av SD-kommunpolitiker här i tråden och på FL som drabbats av fenomenet.

Senast var det Jeaninne som började haka upp sig när en av forumets sverigedemokrater började fantisera om hur en av trådens debattörer skulle våldtas, faktum är att Jeaninne hakade upp sig så till den milda grad att hon blev avförd från forumet. Och Jeaninne var ju inte den första SD-kommunpolitikern som hakat upp sig, före henne var det Lejonmamman och före henne...

Och nu skriver du att skivan börjar haka upp sig för ditt vidkommande också.

Märkligt. Är du en sån där SD-kommunpolitiker som kuppat dig in i kommunfullmäktige genom att skriva ditt eget namn på en valsedel - eller är det rentav så att alla SD-kommunpolitiker brukar haka upp sig?
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-02 14:28:47 följande:
    Exakt. Snart sitter vi som är kvar på ett reservat, typ Skansen, och får visa upp hur det svenska folkslaget levde förr i tiden. Kanske kommer där att finnas en same med sin ren och en kåta, också...
    Aha, så dissidentens inlägg där hen skriver att målet är att utplåna germanska nationer fick igång dig.

Lustigt med SD-kommunpolitiker. Jeaninne hade vanföreställningar om att Isis snart skulle stå vid Stora Bält när hon inte fantiserade om våldtäkter.

Ska se om jag inte kan hitta något, det var väldigt mycket om flickor som skulle "kulturberikas" på hennes grammofonskiva innan hon snurrade iväg från FLSkrattande

Ska se om jag hittar något gammalt inlägg från den SD-kommunpolitikern.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-22 17:42:21 följande:
    Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! 
    Herregud så mycket smörja jag fick plöja igenom.

Men den här våldtäktsfantasin brukade den förra SD-kommunpolitikern dra lite då och då - tja, när hon inte befann sig vid Skånekusten och spanade efter den stora Isisarmén vid Stora Bält.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?