Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-10-15 06:44:08 följande:
    Nähä, så du hatar alltså INTE Sd och Sd-röstarna då!? Jag måste ha missat nåt då. Jag menar, dina utfall - som ju nu har pågått under ganska lång tid -, mot Sd och mot dem som tar ställning för partiet i invandringsfrågan, kan ju lätt tolkas som hat. Och eftersom tråden heter som den heter, ja då ger det ytterligare vatten på kvarn´.

Jag gillar din förmåga till logiskt tänkande - om någon startade en tråd med rubriken "Därför är Philipsson en strålkärring" och du argumenterade emot och påstod att det är på goda grunder du kan avgöra om folk är batikhäxor, psykopater eller liknande, då skulle alltså det faktum att du svarar i tråden innebära att du är en strålkärring.

För mig är det väsentliga dina diagnoser, det vill säga innehållet eller snarare bristen på innehåll, det som får mig att klassa dig som batikhäxespanande strålkärring - var du däremot placerar dina diagnoser är egalt.

Den här tråden startades av ett av FL:s mest frekventa SD-troll - det ska till ett Philipssonskt intellekt för att tolka svaren i tråden som ett bevis för Sufferings tes.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-15 08:17:13 följande:
    Är det inte så att folk på diverse nätfora, typ Flashback, som kallar andra för "troll" och "strålkärringar", oftast gör det för att dölja det faktum att de själva är det?
    Hm, man kan väl inte precis påstå att du ännu nått upp till gärdsgårdsserien i logiskt tänkande - i konsekvensens namn skulle du ju annars bland annat utnämna dig själv till batikhäxa och psykopat, tillmälen som du flitigt tillskriver andra.

Problemet är väl annars att du inte når upp till en sådan nivå att du förmår känna igen en skribent som återkommer med ständigt nya signaturer efter att lika ständigt blivit bannad från forumet.

Stackars Mia är nu avförd från forumet, vilket förstås kan te sig som en ofattbar skymf och en sanslös konspiration när man är van att som du doppa näsan i nazistiska Metapedia för att söka svar.

Nej, jag hatar inte SD eller SD-kramare, jag kan till och med känna medlidande med de obegåvningar som lockas av SD:s budskap - men det är ett medlidande som definitivt inte saknar inslag av löje och förakt.

Som jag ser det var Sufferings budskap i den här tråden att påstå att ni hatar och fruktar SD för att partiet står för en sanning ni skyggar för - inte alls lika roligt att veta att man är föraktad och att folk skrattar år ens dumheter. Jämför gärna med vissa invandrargäng och deras ältande om respekt, de vill bli hatade och fruktade precis som Suffering.
  • FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-10-15 11:00:37 följande:
    Hmm, med tanke på den mängd inlägg du skrivit i denna tråd (172 sidor med bara dina inlägg enligt "visa endast") så är du nog inte riktigt rätt person att uttala dig om att vara besatt av SD. Det är inte heller så att dina inlägg svämmar över av någon kärlek till nästan varför du nog även borde vara lite ödmjukare när det gäller uttalanden om andras hat.
    Så olika man kan se på samma sak. Jag tycker att det är jävligt strongt att inte vika sig när man som Nihka utsatts för hot och hat och ett otal fantasier i tråden där hon blir gruppvåldtagen av invandrare.

Jag tror att dina synpunkter är ett gott exempel på den kulturkrock som finns i tråden, där vanliga pseudoargument kan handla om hur många inlägg man skriver, hur ofta knappen lyser grön eller att ingen tycker om en.

En slags argumentation med blöjan påBaby
  • FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-10-15 15:16:11 följande:
    Att du tycker att tvivelaktigt uppförande och en viss besatthet av SD är helt i sin ordning är föga förvånande.
    Vad som är tvivelaktigt uppförande och besatthet är ingen objektiv sanning.

Somliga argumenterar efter sitt förstånd genom att räkna inlägg medan andra föredrar att argumentera mer i sak.

Jag minns en tråd där jag genomgående fick momentana svar på alla inlägg jag skrev från två filurer - svaren gick ut på att jag skulle skaffa ett liv i stället för att hata SD. Jag tror att den komiska effekten av att svaren var omedelbara gick de här filurerna helt förbi. Bägge är förresten fortfarande aktiva på FL, även om en precis idag tycks ha blivit bannad, men hen kommer nog snart igen.

Kanske du kan ansluta till deras lilla förening för tyckmyckenhet och utarbeta en norm för hur många inlägg som är maxgränsen innan er lilla grupp säger stopp och beläggTomte
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-15 23:15:34 följande:
    Det är något högst sjukt med någon som fantiserar ihop våldtäktsnoveller om meningsmotståndare, men det är iofs inte SDs fel att de sjukaste fantasierna som uttrycks här kommer från fanatiska SDare.
    Kanske inte SD:s fel - men samtidigt är det ju något i SD:s budskap som drar till sig sådana här figurer. Suffering är ju långt från ensam i sitt hat och sina våldsfantasier.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-15 23:32:20 följande:
    Bra tips! Jag ska genast bli mer ödmjuk mot nätstalkare som byter nick i takt med in- och utandning och som producerar vidrigheter som plockas bort i samma takt. Eller inte.
    Jag skulle gissa att du överskattar Sverkers förmåga.

Att "Stackars Mia" numer är avförd från FL är väl bara ytterligare en av alla dessa obegripligheter för honom.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-20 07:14:44 följande:
    Så for all practical purposes, så brukar det stämma att en person med utländskt utseende inte är svensk. Även om man såklart ska vara öppen för undantagen.
    Hm, är det där en vanlig inställning bland sverigedemokrater?

Själv utgår jag nog snarare från att de jag möter i Sverige är svenskar medan de jag möter om jag befinner mig utomlands inte är svenskar.

Enklast så, tycker jag.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-20 14:38:18 följande:
    Hur många invandrare tål ett svenskt landslag innan det slutar att vara svenskt? Ingen publik, ingen landslagsidrott.

Mot Liechtenstein var det bara drygt 22 000 i publiken, på Friends, på en stadion som tar 50 000. Ingen vågad gissning att ju fler invandrare i laget, desto mindre folklig uppslutning.

Överhuvudtaget så bygger ju all landslagsidrott på nationalism/patriotism. OS är ju inget annat än ett vältrande i just nationalism/patriotism. Motståndare är motståndare för att de representerar en annan nation.
    Hm, för att anknyta till fotbollstermer så är batikhäxeforskningen ett spel mot ett mål - det egna där batikhäxeforskarna tjongar på i den intellektuella gärdsgårdsserien med ständiga självmål.

Och nu har alltså batikhäxeforskningen kommit fram till att den låga publiksiffran mot Liechtenstein var invandrarrelaterad.

Skrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-20 16:48:00 följande:
    A simple standpoint for a simple mind...
    Tja, snarare brun starr skulle jag vilja påstå.

En vanlig mental åkomma bland det klientel som lockas av SD:s budskap där man fått för sig att en svensk endast i undantagsfall kan ha ett utländskt utseende.

Det sägs att ledaren för SD har haft ett sådant slit med att dölja symtomen på brun starr bland anhängarna att han alldeles slitit ut sig och drabbats av utmattningssyndrom som en effekt av anhängarnas bruna starrsymtom.

Så kan det gå när inte haspen till skithuset är på, som min gamla mormor brukade sägaRynkar på näsan
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-20 17:50:00 följande:
    Brukar du ofta skoja om sjuka människor?
    Ja, rätt ofta - jag tror att det viktiga är att man tar ställning till graden av sjukdom samt att man aldrig ska trampa på folk som har det för jävligt.

Ta till exempel gänget som lider av brun starr och deras skämt om skäggbarn, simulerande apatiska flyktingbarn, bidragsturister eller folk med somaliskt ursprung - det är inte ok enligt mina mått mätt, men sverigedemokraten har ju en sådan läggning att hen gärna sparkar nedåt.

Det finns någon gammal tråd här på FL där Suffering har hittat ett klipp med två kvinnor av somaliskt ursprung som tvekar inför att åka rulltrappa - stora delar av gänget med brun starr här på FL samlas i tråden för att få bröla tillsammans med Suffering. Det är vid sådana tillfällen jag känner att det kan vara bra att sätta på haspen till skithuset.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?