Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-10-26 21:08:39 följande:
    Det är klart att det ska ställas krav på invandrare, det är inget rasistiskt i det. Pia Sundhage vill stoppa invandrare till damallsvenskan, men det är väl inte rasistiskt, eller?
    Tok heller.

Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig med läsförståelsen?

Nej, det har du ju förstås inte - annars vore du väl knappast sverigedemokrat, ett parti som lockar våra allra klenaste förmågor.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-29 13:10:33 följande:
    Det har ju batikhäxe-idolen Zlatan sagt massor med gånger, att han ska tysta media.
    Hm, parabolen inställd på mottagning och efter att du eggat upp dig på Metapedia så är du på batikhäxespaning igen.

De senaste forskningsrönen är alltså att fotbollsintresset minskar på grund av sådana som Zlatan utom hos batikhäxorna som har honom som idol.

Hm, i verkligheten är det väl precis tvärtom - att Zlatan i allra högsta grad bidragit till att höja intresset för svensk fotboll, liksom exemplevis Henke Larsson och Martin Dahlin gjorde tidigare.

Ja du - som du far runt med dina iakttagelser i Metapedia eller via batikhäxespanarparabolen - räta på ryggen i stället och sluta vara så rädd för kvinnor.

Det finns inga batikhäxor - det är bara inbillning hos rädda gossar som aldrig gjort annat än studerat kvinnor på avstånd.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-29 14:40:17 följande:
    En eller annan invadrare i landslaget har aldrig minskat intresset. Däremot om halva ella hela landslaget skulle bestå av invandrare är jag säker på att intresset skulle minska. Som när hela norska pingislandslaget importerades från Korea, typ...

Hur mycket talas det på arbetsplatser runt om Sverige, om t.ex. Abeba Aregawi? Hur mycket folk drar hon? Hade hon varit född i Sverige, talat svenska, skulle det däremot ha snackats om henne överallt, eftersom hon uppenbarligen är en löperska i världsklass.
    Fast nu skrev du ju tidigare att det var på grund av invandrare som intresset för matchen mot Liechtenstein var så svagt. Jag tycker iallafall minnas att du skrev det.

Det var alltså inte på grund av Zlatan, det verkar ju rimligt eftersom han inte spelade i den matchen. Vilken spelare med invandrarbakgrund var det mer specifikt du syftade på.

För egen del - utan att vara fotbollsexpert, så skulle jag snarare tro att intresset dels beror på motståndet och dels på laget som sådant. För närvarande skulle det behövas fler spelare som sticker ut mot den fantasilösa mängden än Zlatan, vilken bakgrund de har spelar ingen roll - det som spelar roll är vilken roll de spelar på plan.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-20 14:38:18 följande:
    Mot Liechtenstein var det bara drygt 22 000 i publiken, på Friends, på en stadion som tar 50 000. Ingen vågad gissning att ju fler invandrare i laget, desto mindre folklig uppslutning.

• FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:33:14 följande:

De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens.

Det var hårda ord om SDSkrattande

Personligen tycker jag att man kan ana vissa spår av intelligent liv även bland SD-anhängare.

Men det ska erkänns mycket är ju av typen länka till en felaktig rapport om Sveriges HDI-index i stället för att gå till källan UNDP.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:47:46 följande:
    Missförstår man detta. Så ja, då stämmer intelligensnivån in bra.Skrattande
    Hm, det finns ett tydligt samband mellan SD och språklig oförmåga. Många sverigedemokrater saknar språklig förankring, vilket i sig också är en förklaring till alla ständiga missförstånd.

Om du hade fått lite hjälp med meningen "De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens." så skulle du ha undvikit din fadäs.

Min uppfattning är faktiskt att det mycket väl kan vara så att SD är det politiska parti i världen som samlat den mest stupida anhängarskaran, åtminstone tycks anhängarna på FL ligga i hårdträning inför OS i synapströghetTomte
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 15:33:14 följande:
    De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens.
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:41:08 följande:
    Så det viktiga var alltså avsaknaden av bokstaven "a"?

Om man nu var duktig på sitt modersmål. Kunde man då inte gissa vad det skulle stå?

Kanske inte alla, men en del av oss.

Lite överspelat nu.

Nej, poängen var att du skrev ett inlägg om vilka som är hjärndöda, ett inlägg som blev dubbeltydigt och därigenom kan läsas som att du påstod att sverigedemokrater är hjärndöda.

Att du glömde bokstaven "a" saknar betydelse. En svensklärare på mellanstadiet skulle iofs ha påpekat även detta, men framförallt försökt lära dig hur man konstruerar en fullständig mening.

Jag skulle gissa att hen hade hjälp dig till något i stil med "De som hatar SD är hjärndöda, riktiga spån och i avsaknad av all form av intelligens.

Eller två meningar: De som hatar SD är hjärndöda. De är riktiga spån och saknar all form av intelligens.

En generell iakttagelse är att många sverigedemokrater har grava svårigheter med svenskan, vilket möjligen kan förklaras av att svenskfientligheten även innebär att sverigedemokraten fjärmat sig från svenska språket.

Men själv tror jag att det handlar om att 
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-31 15:31:57 följande:
    Kickade drogen in där..? Tvungen att ta en liten lur..?
    Det är märkligt att ni sverigedemokrater så ofta anspelar på att folk är drogade, psykiskt sjuka, batikhäxor, kommunister eller liknande - eller det är väl inte så märkligt om man tänker efter.

Men tanken svindlar om SD-sekten någonsin skulle få makt, herregud vilket häxjakt som skulle ta sin början.

Om jag ska svara på din fråga. Nej, jag använder inte droger - gör du?
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-31 16:31:02 följande:
    Det är ju DU som har satt tonen här. Jag skulle inte skriva så där till någon annan än dig, Dorian och någon mer.

Nej, jag använder inga andra droger än alkohol, och det blir också bara ett par gånger om året numera. I form av vin - inte sprit.
    Nej, jag påstår aldrig att folk är drogade, arbetslösa, homosexuella, perversa psykopater. 

Jag ser dessa uttryck mer som sverigedemokratiska läten som just bottnar att sverigedemokrater så ofta saknar möjligheter att förmedla sin frustration på annat sätt.

Aldrig är kanske att ta i - jag var nog kanske en smula nedlåtande mot den sverigedemokrat som tidigare idag ansåg att feminister borde avrättas eller att pojkar borde få gå kurser i hur man på bästa sätt sparkar kvinnor i underlivet.

Somliga sverigedemokrater är ju rätt obehagliga kräk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    lille Birger skrev 2014-10-31 06:06:49 följande:
    Jag anser att alla människor ska vara lika mycket värda oavsett kön och för att komma dit behöver vi utvisa samtliga feminister ur landet eller legalisera våld mot sexistiska feminister som försöker sabotera jämställdheten. Utvisar vi alla feminister ur landet blir vi av med ungefär 85% av sexismen och Sverige tar ett enormt kliv, större än någon reform kan medföra, mot jämställdhet. En legalisering av våld mot sexistiska feminister skulle göra att att de feminister som överväger att diskriminera eller på annat sätt förtrycka transpersoner och män tänker till en extra gång innan pga rädla att bli ihjälslagna. En annan åtgärd är att införa maskulinistiskt självförsvar i skolorna. Flickorna får undervisning om alla människors lika värde som lär dem att respektera pojkar och män samtidigt som killarna får lära sig att knäa en feminist i vaginan och äggstockarna.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 16:49:53 följande:
    Jodå. Så att en användare skrivit ett argsint inlägg har då förstört din tilltro på mänskligheten? Så då generaliserar vi att alla som röstar på SD tycker så. Om nu användaren ens röstade på SD. För det har du kollat upp?
    Nja, jag vill inte påstå att jag inte anser att sverigedemokrater tillhör mänskligheten, men de är självklart en del av mänskligheten som är mig ganska främmande, oavsett om det rör sig om sådana som påstår att andra är drogade eller om det rör sig om gruppen med kvinnoskräck eller de som kvackar med psykiatriska diagnoser på nätet.

Mig veterligt finns det bara en sverigedemokrat på FL som kan argumentera som vanligt folk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?