Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-25 17:34:33 följande:
    Det blir så när någon har något negativt att säga om något och sedan vill skylla detta negativa på någon annan. Det väcker reaktioner om att det ska han inte få säga oemotsagd.
    Jag tycker det mer är som ett mediedrev.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 17:58:41 följande:

Ja det kan vara olagligt att vara rasist, det kallas hets mot folkgrupp. I det här fallet blir folk förbannade när Åkesson sitter och skuldbelägger invandrare som inte ens har med saken att göra. Det är ungefär som att säga att det är kvinnans fel att hon blir våldtagen. Eller offrets fel att hen blir rånad.
    Åkesson skuldbelägger inte invandrare. Han skuldbelägger politikerna. Är det så svårt att förstå?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 18:41:04 följande:
    Nackdelen med en demokrati är att partier som SD och även rena nazistpartier faktiskt får existera i Sverige. Jag hoppas VERKLIGEN att man fortsätter att syna dem i sömmarna, men det finns ingen konspiration. De faller på eget grepp -  allt idiotiskt de säger och gör rapporteras om och inget behöver hittas på. Det räcker fullt nog ändå.

Floskelmaskinen behöver också bemötas jag hoppas jag VERKLIGEN att man fortsätter syna vad man egentligen menar med exempelvis begrepp som alla ställer sig bakom som "svensk". När SD säger "svensk" utesluter man nämligen många svenskar. Detta behöver klargöras så man inte tror att "svensk" och svensk betyder samma sak när 2 politiker tar upp frågan och en av dem är SDare.
    Du är emot demokrati, det ser jag.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 19:25:35 följande:
    Fast nu finns det inget som förenar människor som tar avstånd från SD förutom SD. Är det verkligen så smärtsamt att ta in att människor tar avstånd från SD pga det SD står för? Känner du dig personligen avgripen då?
    Ni vet inte ens vad SD står för. Du skriver själv att du är emot demokrati. Hur mycket tydligare kan det bli?
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-25 19:33:31 följande:

Är du helt säker på att du vet vad sd står för?
    Ja, är du?
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-25 19:36:32 följande:

Och ändå så röstar du på dom, är det korrekt uppfattat?
    Sorgligt i så fall.
    Och tydligen vet inte du vad SD står för. Sorgligt i så fall.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 19:45:49 följande:
    Jag vet vad SD står för och det passar inte mig. DU skriver att jag är emot demokrati och jag svarar att "Du har efter förmåga uppfattat mig helt rätt!" Detta säger inget om min uppfattning om något annat än din förmåga.
    Det är ganska tydligt vad du menade. Du är emot demokrati. Tydligare kan det inte bli.
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Folk är rädda för saker de inte förstår. Rädsla föder hat. Hat föder mer hat. 

• Gert
    nihka skrev 2014-02-25 20:52:31 följande:
    Politik är ett stort område och partipolitik ett mindre område inom området politik. För det första så hatar inte folk SD. Sååå mycket känsla av någon sort lägger man inte på ett politiskt parti och än mindre på ett kasst sådant. Och resten av din lilla "så här hänger det ihop" stämmer säkert in på något, typ kultur och religion och andra stora saker i människors liv, men INTE på ett sketet politiskt parti, samtidigt som det är viktigt att engagera sig politiskt och i synnerhet inför valet.

Om du verkligen tror folk är rädda för SD för att de inte "förstår" så föreslår jag att du tipsar partiledningen om att de har komplicerat det alldeles för mycket eftersom 90% av de röstberättigade väljer ett annat parti än SD. Den typiske SD-röstaren är en lågutbildad man. Lägg märke till att jag sa den typiska, inte den enda. De får ta ner det hela ett par pinnhål så även större delar av de välutbildade och kvinnorna "förstår" SD. Vad tror du är orsaken till att man hittills har misslyckats med att få så oerhört många att "förstå"?
    Haha. Ditt inlägg är ju ganska komiskt med tanke på att SD är det tredje största partiet idag.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 21:11:08 följande:
    Fjärde största enligt senaste SIFO-undersökningen vilket betyder att fortfarande röstar drygt 90 % av väljarna på ett annat parti och 6:e största i riksdagen eller 2:a från botten - vilket du vill.

Men var tycker du att SD har gått fel? Det är ju så många som inte "förstår".
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?