Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-27 18:17:57 följande:
    1. Sverige har ingen massinvandring. Libanon är ett exempel på ett land som har massinvandring och vi avlastar deras situation yttepytte lite.

2. SDs motiv till att dra i handbromsen är rasistisk. Se bara på vad SDare både partirepresentanter och följare säger om invandrare och tillåter att det sägs om invandrare. Den här tråden är nedlusad med exempel. Klicka på några länkar.

Men sluta nu. Sverige är det generösaste landet i västvärlden på att ta hand om invandrare. Att Libanon har större massinvandring beror väl på att de ligger geografiskt väldigt när länder med krig. Om Norge hade haft inbördeskrig så hade Sverige tagit emot massor av norrmän. Det ligger i sakens natur att grannländer tar hand om varandras befolkningar i krig och elände.

Att minska invandring är inte rasistiskt. Sverige får väl göra som Miljöpartiet vill i Schweiz då. De tycker att massinvandringen är dåligt för miljön i landet och vill sätta stop för det. Är det ett rasistiskt motiv eller ett miljövänligt motiv?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 18:43:58 följande:
    Fel. Schweiz tycker att EUROPEISK massinvandring är dåligt. Och miljön är en undanflykt, det handlar om helt andra saker. Så har Schweiz också börjat få seriösa problem med resten av Europa på grund av det. Ska bli kul att se hur SDs "föregångsland" kommer klara sig när resten av Europa börjar kapa trådarna med landet i fråga.
    Schweiz har fått problem med diktaturen EU. Schweiz är inte ens med i EU så jag förstår inte riktigt varför EU straffar dem. Som tur är håller EU på att falla sönder inifrån.
  • Gert

De som skriker rasist brukar själva vara rasister. Genom sig själv känner man andra.

• Gert
    nihka skrev 2014-02-27 20:53:12 följande:
    Nej, det här fungerar inte som fisar och 5-åringar.
    Du vet saker om fisar och 5-åringar som inte jag vet.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-27 21:14:33 följande:
    Sett till folkmängd har vi inte massinvandring. Det är ett favorituttryck man inom SD-kretar använder, men om jag skulle påstå att det är massutvandring av väljare från SD med samma procentsatser vilket gäller några punkter eller någon procent motsvarande det som gäller för invandring och flyktingar så skulle det bli protester.

I Libanon bor de flesta flyktingar i familjer och det är med stort personligt engagemang folket ställer upp under en bågnade börda och SD menar att det är bara att trycka in fler.
    Det finns ju mycket skog i Ryssland. Varför kan inte Ryssland ta emot fler flyktingar?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:

Oj vad duktiga ni är på att skriva :)
    Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? Jag har ställt frågan tidigare och fått lite spridda svar men det enda konkreta var att mörk hudfärg aldrig kan bli svensk. Är ni inne på samma linje?
    Svenskhet är att man ska kunna skriva och prata perfekt svenska och var uppfostrad i Sverige. Det är det kravet Prinsessan Leonore Lilian Maria har.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:22:43 följande:

Så Zlatan är svensk enligt dig?
    Zlatan är svensk enligt mig. Vad han själv är vet bara han.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-27 21:33:25 följande:
    Jag har iaf mer vett än att som du kommertera i stil med att den som nämnde't klämde´t i frågan om vem som är rasist.
    Så din fis-kommentar hade mer vett än ordspråket; Genom sig själv känner man andra. Har jag uppfattat dig korrekt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?