Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:01:03 följande:
    90% av de vita tyckte inte att slaveriet var rasistiskt för några hundra år sedan. 90% tyckte inte det var rasistiskt att hänga ut judar som onda för några årtionden sedan. Det kan ibland ta ett tag att se felen i ens synsätt.
    Om du jämför slaveriet och judeförföljelse med Tintin och godis förstår jag faktiskt inte hur du tänker.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:21:31 följande:
    Jag förstår att du inte förstår. Men till och med du måste förstå att det inte började med slaveri och pogromer på dag ett, eller hur? Det börjar alltid med "oskyldiga skämt".
    Så nu vet du hur allt började också.

Anser du att alla svenskar är rasistiska för att sill serverades på slavskeppen? Det är vad den brottsdömda "professorn" Tobias Hübinette kom fram till i sin afrofobirapport.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:16:19 följande:
    Så du menar att SD-are INTE kacklar om "våldsvänstern", "kulturmarxister" och kalla alla vänster om SD (inklusive moderater, kristdemokrater och andra högerpartier) för "kommunister"?
    Eller ge ickesvar med hjälp av frågor.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-02 12:11:57 följande:

"Jag önskar att min hudfärg inte var så ful".

Det sa min 12-åriga lillasyster till mig för ett tag sedan, och lämnade mig helt bestört"

Ja, citatet får väl de av oss som inte är förblindade av hat att tänka efter.

www.expressen.se/debatt/for-oss-ar-hat-en-del.../

Expressen är en tabloid som hittar på minst 50% av sitt innehåll.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-02 13:43:45 följande:
    Den här artikelförfattarinnan anger namn och att hon är journaliststuderande. Hon har också en blogg där hon tar upp frågor om bland annat rasism. Du kan ju fråga henne själv om du inte tror på Expressen.

bilanosman.bloggproffs.se/
    At hon är journaliststuderande och bloggare säger allt, tyvärr.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-02 14:45:16 följande:
    Jaha så då är man automatiskt lögnare och mörkhyad som aldrig fått höra en rasistisk kommentar riktad mot vare sig själv eller familjen, eller vad försöker du säga Gert?
    SR-reporter erkänner att hennes jobb inte är att återspegla verkligheten. Det gör väl henne till en automatisk lögnare.

• Gert
    nihka skrev 2014-03-02 17:44:05 följande:
    Och hur gör det Bilan Osman som skriver i Expressen och på bilanosman.bloggproffs.se/ lögnare? För det var hennes debattinlägg vi diskuterade.

Svenska journalister är från samma skola.
  • Gert

Det här är varför man röstar på sverigedemokraterna och inte miljöpartiet. För 6 veckor sedan skrattade Åsa Romson åt Björn Söders teoretiska scenario att Ryssland skulle anfalla Sverige. På mycket kort tid tror jag att många som tidigare blundat för de nya ryska imperieambitionerna har omvärderat sin syn på björnen i öst.

#start=0:00;end=6:00;cycles=-1;autoreplay=false;showoptions=false

• Gert
    nihka skrev 2014-03-02 18:30:46 följande:
    OK. Då förstår jag din ståndpunkt. Alla journalister som har gått på journalisthögskolan är per definition lögnare och därför ljuger den mörkhyade kvinnan om den rasism hon beskriver att hon upplevt själv och omkring sig.

Så behändigt. Det finns ingen rasism och det finns inga rasister, förutom de som påstår att andra är rasister. Snipp, snapp, snut, så var sagen slut.
    Klart att det finns rasism. Men på journalisthögskolan lär dem sig att det bara finns en sorts rasism, den som svenskar står för. Omvänd rasism ska journalister inte skriva om.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-02 19:19:09 följande:
    Jag gillade också den här kommentaren:

"Jag tycker att detta borde gå som humor lika mycket som politik. När SD säger att MP står längst ifrån dem politiskt. Vad förväntar man sig då. Att Åsa Ramson ska bli ledsen? Svaret på det är rakt och självklart och min favorit del i detta klipp vid
    " rel="nofollow" target="_blank">1:38
    ."

Så du tror att ryssen kommer. OK. Lugn. Här får du en  Katt att klappa.
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?