Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

LadyInRed skrev 2014-02-28 18:09:42 följande:
    Verkar logiskt. Somalier söker sig till EU för ett bättre liv istället för att leva i misär. Det kostar så klart pengar för skattebetalarna att de ens tar sig friheten att anlända med alla byråkratikostnader för handläggning av deras papper mm som det innebär är hutlöst!

Att de sedan har mage att ens begära medborgarskap borde det finnas hårda straff för tycker jag! Ingen ska komma hit och söka lyckan samtidigt som alla företag flyr ifrån sitt ansvar med alla skatteförluster som det innebär.

Och framförallt pensionärerna borde ha en riktigt hård känga rakt upp i baken för att de klagar över att de lever i fattigdom efter att ha arbetat ett helt liv för nationens fortsatta framgångssaga. Tänk hur mycket det skulle kosta oss skattebetalare...
    Komma med fakta är rasistiskt i Sverige. Fakta måste gömmas under mattan så att inte någon tar illa upp.
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 18:36:30 följande:
    Ja, fakta verkar svenska medborgare, överlag, vara rädda för. De skyller hellre ifrån sig än att ta sitt ansvar för vårt lands fortsatta framgång och fortsätta vara att exempel på hur ett land ska vara för övriga världen.

Nej, vi väljer hellre att höja avgiften på kollektivtrafiken istället för att förhindra doften av curry i svenska trappuppgångar!
    Vet inte om du är seriös eller ironisk i dina inlägg tyvärr. Det lutar väl åt det senare. 
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:46:40 följande:

Precis, som när den kvinnliga sd-politikerns svar när hon fick information och fakta.

"Det tror jag inte på"

Ridå.
    Som när den där manliga S-politikern inte trodde på informationen han fick.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 19:05:55 följande:

Jag vet inte vem du syftar på. Länk?
    Och jag vet inte vem du syftade på. Länk?
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 19:44:26 följande:

Så varför skrev du inte bara det från början då?

Det är en EU-debatt mellan Marit Paulsen och Kristina Winberg.

Här är länken:

www.svt.se/nyheter/val2014/hard-eu-debatt-i-a...

Så vem talar du om, och vart är din länk?
    Flumpartiets Marit Paulsen är bara rädd att förlora sin miljonlön. Kristina Winberg vann debatten och höll huvudet högt. Dessutom hörde jag aldrig hon säga "Det tror jag inte på."

Du hittar på så mycket.
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 22:37:28 följande:
    Så nu verkar de flesta ha lättat sitt hjärta. En neger hit och en neger dit, vad är skillnaden när världen är som den är? Låt oss gå vidare, för nu ska vi fokusera på att lära känna sina granne...

Vem känner sin granne idag?
    Måste man känna sin granne?
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 22:49:59 följande:
    Måste jag acceptera att ha magsmärta i flera dagar utan att uppsöka läkare? En hundralapp är en förmögenhet för den utsatte trots att ett läkarbesök kostar 120
    Får du magsmärtor om du inte känner din granne?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:33:08 följande:
    Bortsett då från att SD oftast röstar med alliansen, så det blir inte en missnöjesröst, utan en alliansröst. Kanske inte så genomtänkt va...
    Källa på att SD oftast röstar med alliansen. Och inte från några rasistiska sidor som Aftonbladet och Expressen.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 09:15:27 följande:

Däremot ska vi ta det ansvar för vår omvärld som vi förbundit oss till i FN.
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?