Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Folk hatar SD för att de inte förstår bättre.

• Gert

Jag säger det igen. Folk hatar SD för att de inte förstår bättre. De är inte insatta i ämnet. De ser rasismen och främlingsfientlighet i allting. De tycker att Tintin är en rasist, lakrits godis är rasismen, chokladbollar är rasismen osv. De läser Aftonbladets och Expressen så kallade journalisters krönikor tro på allt som skrivs.

Folk som hatar SD ser inte på riksdagsdebatter, som många SD anhängare gör. SD hatare är inte politiskt intresserade. De tycker bara om att hata folk med andra åsikter än dem själva.

• Gert
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-22 23:59:24 följande:

Väl rutet! Jag förstod ditt föregående, korta inlägg, men det begravdes liksom i dravel runtomkring. Bra skrivet, exakt så ser jag på det också.

Vad värre är att jag har vänner som är så inbilskt indoktrinerade i vad PK-media har att säga så de sväljer alla lögner så enkelt som om det vore en jättegod godis. Mmm! Så frustrerande.

Och så försöker man visa dem en liten bit av den rätta vägen, men jag får jämt höra att jag har fel, och så hostar de upp något de nyss läst i en pk-spya till artikel. *trött*

De kommer säkert se ljuset i tunneln så småningom. För mindre än ett år sedan var jag en inbiten alliansanhängare. Det var bara för att jag var "blind" och inte brydde mig om att ta reda på saker. Moderaternas skattepolitik attraherade mig, men inte längre. För ett halvår sen så vände det, då bestämde jag mig för att lägga min röst på SD.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 00:36:43 följande:
    AH. Ytterligare en som har "sett ljuset" och hela resten av den dumma världen är okunniga, dumma och indoktrinerade. Ja, just det sedan är just SD-anhängare som är så kunniga kloka och insatta. Moment 22. Du kan inte vara kunnig, klok och insatt utan att rösta på SD. Vilket strålande sätt att resonera på! På så sätt har man alltid rätt. Så resonerar man inom sekten.

Alla andra partier i riksdagen kan samarbeta med minst ett annat parti, men INGEN vill samarbeta med SD utan man samarbetar istället för att hålla SD ute. Orsaken till det är att Sds politik är inte förenligt med någon av de andra riksdagspartiernas politik. Det handlar inte om hat. Det handlar om att man helt enkelt inte vill ha SDs politik. Och det är förbannat svårt för SDare att greppa.
    Det brukar låta så före ett val. Ingen vill samarbeta med SD. Nu tror jag inte heller att någon av partitopparna, förutom Reinfeldt, som hatar SD. Men om man ser till väljarna så finns det många som hatar SD. Att hata ett parti och dess ledare på grund av politik är vansinnigt korkad och rasistisk.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 00:58:13 följande:
    Det låter väl inte annorlunda idag än vad det gjorde före förra valet. Ingen ville samarbeta med SD då och det är fortfarande ingen som vill samarbeta med SD.

Nej, du misstar dig. Det är högst naturligt att ta avstånd från politik som man tycker går på tvärs med de egna värderingarna och det är inte det minsta rasistiskt att vända SD ryggen av den orsaken. 
    Det är bara för att SD inte är tillräckligt stora än. Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?

En del inom mig röstar på SD för att motbevisa alla som säger att de som röstar på SD är rasister.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 01:22:10 följande:

Jag vet att det är SDs dröm att bli så stora, men problemet är att då måste så många fler människor rösta på dem och det kommer inte att hända. Jag skulle väl tro att man kommer att fortsätta söka samarbete med de partier som står politiskt närmast och SD får stå där ensamma eller kanske samarbeta med SvP, men inte i riksdagen för SvP kommer aldrig in där vilket väl är anledningen till att en del gått över till SD.

Nej, herregud, du har väl inte hittat något rasistiskt från SDare i exempelvis den här tråden? Hahahahaha! Gör så. Rösta på partiet som har järnrörsekeroth som påläggskalv och samarbetar med järnrörsalmqvist och som omsluter en rad andra tveksamma aktörer. Övertyga dig själv så om att du motbevisar alla som kritiserar SD för rasism inom partiet. 
    Du verkar kunna spå framtiden ser jag. 
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:21:57 följande:
    Så underbart att ett SD-fan ger sig på ett annat SD-fan enkom på purt missförstånd, och genast drar till med de värsta epiteten. Att det partiet ens fungerar litet grand är i sig ett mindre mirakel faktiskt...
    Ger sig på ett fan? Om det är så du ser på politik så säger det mer om dig än vad det gör om mig för du har nog missförstått det mesta verkar det som.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:23:20 följande:
    Så... du ogillar nu Alliansens politik - och tänker därför rösta på ett parti som mestadels stöder alliansens politik?

Kan vi få en folklig facepalmvåg tack?
    Du vet väl att man inte behöver rösta på samma typ av partier i val efter val efter val? Man får ändra uppfattning om saker och ting. Precis som partier ändrar uppfattning i frågar, det kallas för utveckling. Jag vet att det kan vara svårt för sossar att förstå. S har ju mest väljare som röstar på dem enbart för att så har de alltid röstat i den familjen.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:24:47 följande:
    Jasså? Jag ser varmt fram emot att du står med oss och kritiserar dina partifränder nästa gång de kommer med vänsterhatarsnacket! Skrattande
    Vänsterextremist-Afa- snacket menar du nog. Varför skulle jag kritisera någon som kritiserar ett gäng kriminella?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 02:05:36 följande:
    Nej de rasistiska inläggen från SDae i den här tråden hör inte till framtiden, utan tvärtom får du vara lite snabb att läsa dem innan de i vanlig ordning plockas bort.

Missnöjespartier som SD har inte en stadig ökning utan ökar, planar ut och därefter antingen minskar de eller försvinner som blev fallet för både och Ny demokrati och Fremskridtspartiet i Danmark.
    Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid. Hur ser det ut för övriga partier? Jag är väldigt nyfiken på att höra din spådom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?