Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-02-23 12:52:58 följande:
    Hur mycket får den svenska pensionären och hur mycket får utlänningspensionären?
    Hur siffrorna ser ut vet jag inte, men du kan läsa om hur situationen ser, om du vågar!

www.exponerat.info/nyhitkommen-invandrare-far-full-pension-efter-ett-ar-50-av-svenska-kvinnliga-pensionarer-ligger-under-gransen-for-fattigdom/

www.friatider.se/bidragsinvandrare-far-hogre-pension-an-arbetande-svenskar
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 13:10:12 följande:

Ja, trenden för missnöjespartier är upp - ner/bort. Det kan ta några valperioder.
    Ja, det kan ta några valperioder. Är det inte lite svårt att sia om hur politiken ser ut om 10år?
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 12:51:42 följande:
    Väldigt många sverigedemokrater accepterar heller inte assimilering. Vilket liv blev det inte när en mörkhyad tjej blev Lucia?

Först säger de att utlänningar måste ta del av svensk tradition och helt uppgå i allt det som är svenskt, men sen när en utlänning har uppgått i det som är svenskt så är det också fel.

Zlatan är inte svensk, Loreen representerade inte Sverige, mörka Lucia var en skam...

Hur fan ska sverigedemokrater har det? Kan de inte bara säga rakt ut "Ut med blattarna" istället för att säga emot sig själva hela tiden? Ärlighet varar längst sägs det ju och är mer nobelt än den teknik som SD kör med.
     Zlatan anser sig inte vara svensk själv, så jag förstår inte vart du vill komma med det exemplet?

SD tycker inte att Tintin är en rasist. De anser heller inte att lakritsgodis är rasistsikt. Vad tycker du, undrar jag?
  • Gert
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:21:28 följande:
    Samma här. Det är till och med så illa i Sverige, att invandrare som kommit hit och aldrig arbetat EN DAG i Sverige, ofta får ett högre belopp i äldreförsörjningsstöd när de fyller 65, än vad våra fattigpensioner, som slitit för låga löner och/eller (i kvinnornas fall) varit hemma och uppfostrat nya svenskar till goda samhällsmedborgare, får i fattigpension/garantipension.
    Och när SD vill ändra på det hatar folk dem!
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 13:26:29 följande:
    Ge inte dessa sajter som källor tack, utan ge riktigt stöd för ditt påstående. Om du menar att svenska pensionärer får mindre än utländska måste du komma med källa från någon myndighet eller ekonomiska forskare som har tagit fram siffor.

By the way, ni sverigedemokrater ska inte längre länka till Fria Tider av denna anledning:

www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd.../
    Nu ska du bestämma vad jag ska läsa också. Jag kan tyvärr inte hänvisa till en tidning som har presstöd, för såna medier har inte såna nyheter.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 13:41:07 följande:

Jaså var har du fått det ifrån att Zlatan inte känner sig svensk?
    Zlatans självbiografi. Har du inte läst den?
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 13:52:29 följande:
    Nej, DET orkar jag inte. Dessutom är det inte jag som påstår något sådant, utan du. Kan inte du göra efterforskningar själv?

Har du gått på universitet?
    Du orkar inte trycka på några tangenter? Tydligen orkar du trycka på tangenter på familjeliv. Man undrar ju hur folkhälsan ser ut egentligen. Förr i tiden orkade man inte cykla några timmar en söndag. Nu förr tiden orkar man inte söka på internet.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 14:19:40 följande:
    Nej, det gör jag inte. Det är den som påstår som måste orka trycka på tangenterna. Det är en principsak helt enkelt.
    Du fick källor. Att inte du vågar gå in på nyhetssidor som inte har presstöd är inte mitt fel. Konstig princip du har måste jag säga. Tydligen går det bra att gå in på aftonbladet när de samarbetar med S. Det är skillnad på folk och folk hör jag!
  • Gert

Man måste alltid försvara sig själv om man säger att man ska rösta på SD. Det är väldigt konstigt för det gäller inte något annat parti. Jag kommer rösta på SD men jag räknar mig inte som en sverigedemokrat. Lika lite som jag räknar mig som en kristdemokrat bara för att jag röstade på dem i senaste valet.

Det är en annan sak om jag hade varit medlem i Sverigedemokraterna. Då hade jag räknat mig som en Sverigedemokrat. Men det är ett väldigt konstigt debattklimat i Sverige. I Danmark, Norge och Finland är debattklimatet något helt annat!

• Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 14:37:05 följande:
    Ska berätta en liten historia. Jag känner en tjej som är invandrare. Hon kom till SVerige när hon var 6 år gammal från ett land i Mellanöstern. Idag är hon över 30. 
    Hon har gått i svensk grundskola, högstadie, gymnasie och högskola. I grundskolan så önskade hon varje år att bli vald till Lucia. Hon såg varje år fram emot Lucian med förhoppningen att bli vald till Lucia, men det blev hon aldrig. Hon fick aldrig bli Lucia och få uppleva den speciella känslan av att vara Lucia, vara den där frontpersionen som alla andra flickor fick uppleva. Hon funderade ofta varför, vad var felet på henne? Det var en fråga hon ofta ställde sig själv efter att årets Lucia blev vald. Idag vet hon varför- det var för att hon kom från Mellanöstern. Det var aldrig de andra barnen som valde Lucia, det var lärarna. Det var de vuxna som gjorde skillnad på barn och barn och som lärde den här tjejen att hon var annorlunda. Hon bär med sig den här känslan än idag.

Nice va? 
    Haha sluta jag börjar grina!!!

Så du tror att alla tjejer blir Lucia? 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?