Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2014-03-09 17:19:07 följande:
    Ja, när ska vi inse det, det har även jag frågat mig.
    Antagligen när SD förklarat hur de ska hjälpa alla behövande "på plats"
    Jag har ställt frågan upprepade gånger nu, men aldrig fått ens en suck som svar.

Men jag är tålmodig, så du får här chansen att utveckla SD:s program för att hjälpa "på plats".
    Principer, tillvägagångssätt, kostnader, tidsplaner, uppföljning mm.
    Kom igen!
    Om du är så angelägen kanske du ska kontakta partiet för att få svar på dina frågor.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:20:14 följande:
    Right. Alla ljuger. Vi ljuger. Media ljuger. Forskare och politiker ljuger. Bara du och Jimmie ser och förstår sanningen. Det blir säkert bra.
    Alla ljuger inte. Men du och några till i denna tråd ljuger om mycket angående SD. Till exempel att det skulle vara ett fascistiskt parti. 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 18:02:43 följande:

Nu har inte jag tid att se den debatten du länkade men visst får man säga vad man vill, men på samma sätt kan man då bli ifrågasatt. Uttrycker Åkesson att muslimer är det största hotet mot Sverige (inte bara rubriken säger detta utan även avslutningen i artikeln) eller att det var så synd om honom när han var liten för att invandrargängen bråkade med honom eller att han inte såg den uppenbara rasismen inom Sd eller påstår att Zlatan inte är svensk i hans ögon så får han finna sig i att man synar hans kort.
    För åsiktsfriheten måste väl vara samma åt båda hållen..?
    Jag tycker du ska se debatten. Enligt statsvetaren får man inte säga vad man vill, det gäller framförallt journalister som inte vågar yttra sig på "fel sätt" om invandringen. 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 18:16:22 följande:

Och det är samma sak med kritik av Sd som kommer undan med lite av varje som de andra partierna skulle bli hängda för. Det handlar inte om någon sammansvärjning mot Sd utan snarare ett sätt att inte spä på de fördomar och den rasism som håller på och växer sig stark i europa. Varför är det så hemskt att motverka detta?
    SD blir hängda hela tiden av media. När folkpartiet tar upp samhällsprov för att bli svensk medborgare blir det ingen mediestorm. Varför är det så hemskt att dra i handbromsen på massinvandringen?
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-09 20:03:08 följande:
    I Sverige följer vi svenska traditioner och värnar dem.

Det är därför viftarsekten tvingas ränna jorden runt på nätet  för att söka exempel på¨afrikaner eller araber som begår brott. Jag har inte läst artikeln - och ber om ursäkt om det är ett exempel på något annat än sektens fixering vid invandrare som begår brott.
    Du har inte läst artikeln, ändå så uttalar du dig om den.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-09 20:03:08 följande:
    I Sverige följer vi svenska traditioner och värnar dem.
    Jaså det gör vi? Men då vet du väl också att traditioner ändras med tiden.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 20:46:38 följande:
    Historiker, idéhistoriker och andra har fastställt att SD är att betrakta som ett fascistiskt parti.

www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-f.../

debatt.svt.se/2013/05/04/sds-kris-ar-typisk-f.../

Haha! Du länkar till fejkhistoriken Henrik Arnstad. Det finns en stor tråd om honom på Flashback. Han har fejkat mycket av sina meriter och utbildningar.

Här kan du få höra Ulf Bjereld, en riktig professor i statsvetenskap, säga att SD inte är ett fascistiskt parti. Även din fejkhistoriker Henrik Arnstad är med. Observera att det bara är Henrik Arnstad som utmålar SD som ett fascistiskt parti.

http://www.svt.se/nyhetsklipp/svtforum/article1876539.svt
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 20:59:29 följande:
    Du har selektivt minne, det blev mediastorm när Fp tog upp språktester och liknande. Med rätta, faktiskt.
    Ja, det är klart. Varför ska invandrare lära sig svenska? Det är ju rasistiskt!
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 21:02:22 följande:
    Lustigt, du hackar på Expressen och Aftonbladet för att vara oseriösa, opålitliga tidningar, men hyllar sedan deras sunkigare, brittiska motsvarighet!? Allvarligt?
    Jag hyllar ingenting. Jag visar bara en stor brittisk tidning som publicerar en nyhet med innehåll som ingen svensk tidning skulle göra. Men du tog åt dig verkar det som.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?