Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-03-10 21:08:49 följande:
    I helgen skrev till exempel Gert att hen betraktar alla som hen inte känner som fiender. tror du att någon annan än en sverigedemokrat skulle ge uttryck för den människosynen.
    Nu hittar du, hen, på som vanligt. Jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-10 21:16:45 följande:
    Jag behöver inte hitta på. det finns ingen anledning till det.
    Den 31 Januari 2014 fanns det 9 651 531 antal personer i Sverige. Jag kan med gott samvete säga att ca 9 651 500 av dessa är främlingar för mig. Alltså gör det mig till främlingsfientlig. Jag är fientlig mot främlingar eftersom jag inte känner dem.

www.scb.se/BE0101/
    Du förstod inte vad jag menade. Enligt PK-tänket är jag främlingsfientlig, eftersom jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 21:33:32 följande:
    Görs det inte? Jag är inte insatt. Hur vanligt är detta?
    Nej, det görs inte och det är väldigt vanligt. Ta exemplet med den vita kvinnan som blev misshandlad av en invandrarkvinna i Sthlms tunnelbana. Polisen och media släppte en pixlad bild och utredningen körde fast i ett halvår. Ett halvår senare släppte polisen en opixlad bild i förhoppning att det skulle leda någonstans. Dagen efter greps kvinnan.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 21:37:57 följande:
    Och du svarar inte på mina frågor?

Varför vill du att Sverige blir mer som andra länder, om du är stolt nationalist?

Varför skriver SD i sitt partiprogram att ursprung och hudfärg egentligen är ovidkommande?

Är inte SD fel parti för dig om du anser att hudfärg och ursprung är så viktigt att det måste nämnas i varje artikel?
    Media i Sverige borde bli mera som deras kollegor i andra länder, Norge som exempel.

Det är klart att en opixlad bild är viktigt när det handlar om eftersökta och efterlysningar. Det är inte mitt fel att majoriteten som eftersöks av polisen har en mörkare hudfärg än vita svenskar. Det är inte SDs fel heller.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 18:57:51 följande:

Jag tycker ju media i Europa stundtals är rent hemsk, och aplåderar de som inte fastnar i en ofta helt irrelevant hudfärgsfascination.  

Fast nu talade vi inte om efterlysningar främst. Varför är det viktigt i en nyhetsartikel?Håler du inte med SD här?
    Jo, vi talade främst om efterlysningar. Varför skulle media pixla en människa som inte är efterlyst?
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 19:15:07 följande:

Ok. Så i fall där den misstänkte är gripen så behöver media inte nämna hudfärg eller ursprung?
    Det kan väl vara intressant att veta vilket ursprung gärningsmannen har. Vi lever i ett informationssamhälle. Gärna med en opixlad bild i artikeln också. Vi människor är nyfikna av oss. Är det rasistiskt att vara nyfiken?
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 19:43:50 följande:

Det kan vara intressant att veta skostorlek eller alkoholhalt eller inkomst också. Varför är just hudfärgen eller ursprunget så speciellt intressant?
    Tja, de som tjänar bäst i kommunerna brukar vara en standard grej som kvällspressen kör med när det är nyhetstorka.

Jag tycker faktiskt att det är intressant att veta ursprunget på människor som det skrivs om. I artiklar som inte har med brottslighet att göra står det alltid vart personen i fråga kommer från. Svensk media är inte konsekventa i sin journalistik. Det stör mig.
  • Gert
    themia skrev 2014-03-11 20:27:32 följande:
    Okej då, varifrån kommer du?
    Land , kommun, uppväxtort.
    Gärna ögon- och hårfärg också för säkerhets skull
    Jobbar du på en tidning som gör ett reportage om mig?
  • Gert
    themia skrev 2014-03-11 20:35:16 följande:
    Ante mig att du inte kunde bjuda på det du kräver av andra.

Btw, vem skulle vara intresserad av ett reportage om dig?
    Hur tänker du nu? Vi diskuterar medias innehåll och brist på innehåll om brottslingar. Att du börjar babbla om annat är inte mitt fel.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-11 21:30:37 följande:
    Nej, men det är en vanlig missuppfattning.

Du skriver att de är tredje största parti och framröstade av svenska folket. Mig veterligt fick S, M, FP, C och MP fler röster än SD.

Är det kanske SD:s matematikexpert, Margareta Sandstedt, som har räknat ut att SD är tredje störstTomte

" rel="nofollow" target="_blank">

Kom igen om ett halvår. Då är SD det tredje största partiet även för dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?