• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • shenman

Livet är för kort för att hata, lev ditt liv sluta tänka på andra! Man mår mycket bättre!

• ubåt
    nihka skrev 2013-11-10 19:25:54 följande:
    Nu handlade den diskuterade "tolerensen" om en undersökning vars slutsats var att Sverige är ett tolerant land, så de "toleranta" är då alla oavsett var de bor - även om vi vet att det inte är så.

Vilka är "multikultiförespråkarna"? Jag trodde inte vi hade någon åsiktsregistrering så vi kunde se vilka som tillhör denna grupp för att sedan kunna utröna vad som är en majoritet av samma grupp.  

Affepaffe och hens privata statistikavpixlat med "kallibrerade" (läs egenhändigt påhittade) siffror löst baserade på BRÅs rapporter. No, tkank you. Har du en seriös källa för det du ville ha fram?

Kanske var det något i stil med att människor med högre inkomster oftare bor i fastigheter värderade till ett högre belopp än människor med lägre inkomster. *källa nihkapika* Jag tror inte att det förhållandet har någon direkt koppling till tolerens. Ett dyrt hus i ett fint område är liksom inget kvitto för tolerens hos fastighetsägaren.
    Det funkar inte att avfärda statistik baserat på dina egna gissningar och påståenden tagna ur luften. Har du  andra siffror som visar något annat, så fram med dem.

Statistiken visar med önskvärd tydlighet att de som vurmar för mångkultur och "tolerans", håller sig på gott avstånd från de områden där just de människor de säger sig vara toleranta mot bor - för att slippa konfronteras med den/dem. www.aftonbladet.se/debatt/article17468676.ab

Vi som har mångkulturen inpå knuten har andra erfarenheter och toleransen har en gräns som för länge sedan överskridits.

• annatnick
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:16:16 följande:

Om det där ska syfta på mig, så har jag aldrig skrivit det där. Jag har inte ens Facebook. Det räcker mer än väl att läsa på Avpixlat, där de samlar just sådana absurditeter från kommunerna. Många skolor har ju t.ex. redan slutat med Luciatåg, julspel, adventsstjärnor och adventsljusstakar av hänsyn till de muslimska eleverna. (Det var visst speciellt viktigt att stjärnor inte var sexuddiga och stakar inte sjuarmade, för då blev det judiska symboler som kränkte muslimerna enormt.) 

Så ett förbud mot julgran i skolor, daghem, på sjukhus, vårdhem, stadshus, socialkontor och andra offentliga byggnader ligger kanske inte alls långt bort.
    Visste inte att du var en sådan ung mamma att du inte gått ut skolan än:)
  • PGA
    ubåt skrev 2013-11-10 20:26:40 följande:
    Det funkar inte att avfärda statistik baserat på dina egna gissningar och påståenden tagna ur luften. Har du  andra siffror som visar något annat, så fram med dem.

Statistiken visar med önskvärd tydlighet att de som vurmar för mångkultur och "tolerans", håller sig på gott avstånd från de områden där just de människor de säger sig vara toleranta mot bor - för att slippa konfronteras med den/dem. www.aftonbladet.se/debatt/article1 7468676.ab

Vi som har mångkulturen inpå knuten har andra erfarenheter och toleransen har en gräns som för länge sedan överskridits.

Det är logiskt att det är så.Som jag skrev tidigare är orsaken till att så många ogillar SD att det är norm att göra det. Endast de som bryr sig om Sverige alternativt får smaka på nackdelarna av mångkulturen är öppet positiva till SD.
  • effemgea
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:20:48 följande:

Tycker du att demokratin ska fungera så? Att människor inte vågar ställa upp som kandidater för politiska partier, av rädsla för fysiskt våld, mordbrand, eller att deras barn ska bli trakasserade i skolan? Till och med MONA SAHLIN gick ju ut och fördömde tårtattacken på Åkesson i veckan!
    Det där är lite lustigt. Kungen har fått en tårta i ansiktet, Bosse Ringholm fick en på sin tid, en socialdemokratisk utrikesminister har blivit mördat och en socialdemokratisk statsminister - men då Jimmie Åkesson får en tårta i ansiktet blir det ett hejdlöst gråtande från SlödderDemagogerna.

Lite perspektiv. Det är inte så länge sen slöddret  åkte till Tallinn och skrålade och skränade om mordet på Olof Palme.

Slödder är slödder även om kostymen åkt på.

www.expressen.se/nyheter/skalade---och-sjong-snapsvisa-om-palmemordet/

• Marlean
    effemgea skrev 2013-11-10 20:55:06 följande:
    Det där är lite lustigt. Kungen har fått en tårta i ansiktet, Bosse Ringholm fick en på sin tid, en socialdemokratisk utrikesminister har blivit mördat och en socialdemokratisk statsminister - men då Jimmie Åkesson får en tårta i ansiktet blir det ett hejdlöst gråtande från SlödderDemagogerna.

Lite perspektiv. Det är inte så länge sen slöddret  åkte till Tallinn och skrålade och skränade om mordet på Olof Palme.

www.expressen.se/nyheter/skalade---och-sjong-.../

• ubåt
    effemgea skrev 2013-11-10 20:55:06 följande:

www.expressen.se/nyheter/skalade---och-sjong-.../

Jaha, det är inte särskilt länge sen en centerpartist (bondeförbundare) tillsammans med en sosse, såg till att Rasbiologiska Institutet grundades 1921. Motionen gick igenom riksdagen utan omröstning. Och det är inte heller så länge sedan Sveriges senaste "landsfader" (förmodligen vår siste landsfader dessutom) yttrade följande:

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden." (1965).

O tempora, O mores…. 
  • Ermenegildo
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Jag hatar inte personer som röstar på Sverigedemokraterna. Man ska överhuvudtaget inte hata så mycket, det är rätt destruktivt.
    Men jag tar starkt avstånd för den politik SD står för av i huvudsak följande skäl:

* Det är en människofientlig politik som skuldbelägger grupper av människor. Istället för att på ett seriöst och konstruktivt sätt försöka lösa problem, skyller man problemen på invandrare.
    * SDs politik utnyttjar människors rädsla och okunskap. Man bryr sig inte om vad som är sant utan använder gärna lögner och halvsanningar för att vinna röster.
    * Det är en ansvarslös politik - på samma sätt som V:s. Några av de främsta namnen i partiet är rimligen tillräckligt smarta för att förstå att den framförda politiska handlingsplanen (som i princip bara går ut på att kraftigt begränsa invandringen) inte alls är fullständig. Väldigt stora delar av politiken saknar SD egna idéer, eller i vart fall seriösa idéer, för.
    * Politiken partiet står för drar till sig en massa rasistiska rötägg och partiet tar inte klart avstånd för rasism. Tvärtemot underblåser de rasism.
    * Partiets företrädare är med några få undantag alldeles för korkade. Det är pinsamt att höra de uttala sig. Och då är ändå svenska politiker i gemen ganska kassa men jämfört med SD-politiker framstår de ju som genier.

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:00:40 följande:

Fast de som skrev det där, hade ju inte slagit någon på riktigt. Medan invandrargäng faktiskt gruppvåldtagit svenska tjejer på riktigt. Stor skillnad.
    Hur vet du det? Jag tyckte att flera av dem lät ganska aggressiva.

Men säg för argumentations skull att de som postade i den tråden var riktiga duvungar allihop som aldrig slagit någon på riktigt, vad har det med saken att göra? Det är inte snällare att önska livet ur någon bara för att man inte själv har gjort någon illa rent fysiskt.

DU tyckte det var jätteroligt *älskar* att läsa om att syriska flyktingars huvuden får agera golfboll och de blir ihjälslagen med en golfklubba, men att din dotters huvud får agera golfboll och hon blir ihjälslagen med en golfklubba det är inte roligt för att invandrargäng har våldtagit andra. Du dömmer en hel grupp utifrån individers handlingar och *älskar* bilden av att oskyldiga människor dör.  

Och så undrar man varför SD-are är så hatade...   
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:03:53 följande:

Nej. Jag bor i en annan stad nu, och min dotter går i en skola med speciella intagningskrav på sina elever (musikklasser), vilket gör att det blir ett mycket bättre urval av elever även på andra sätt. Det är ju det man är ute efter när man sätter sina barn i friskolor också, trots att många föräldrar vill låtsas att de fastnat för den speciella pedagogiska inriktningen!

Dock bor vi tyvärr i ett invandrartätt område, och hon har utsatts för en del tråkningar på fritiden, i miljöer där ungdomar vistas.   
    Tyvärr? Har du inte valt området själv?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?